Do 2030. godine 95 posto njihovih sastojaka dobivat će se iz obnovljivih biljnih izvora

Autor: Lucija Špiljak , 29. ožujak 2021. u 22:00
Foto: Shutterstock

L’Oreal je predstavio novu viziju ljepote budućnosti u kojoj će pomoću Zelene znanosti kultivirati prirodne sastojke na održiv način te ponuditi kozmetičke proizvode učinkovite i sigurne kao i dosad, ali bez upotrebe petrokemikalija.

Zbog pandemije koronavirusa prvi put u povijesti smanjilo se tržište ljepote, za oko 8%, kao rezultat lockdowna i u isto vrijeme zatvorenih parfumerija te frizerskih i kozmetičkih salona.

Navodi to Vanya Panayotova, generalna direktorica L’Oreala za Rumunjsku i Adria-Balkan, francuske Grupe koja u 150 zemalja diljem svijeta zapošljava 85.400 ljudi, od čega u Adria-Balkan regiji 470 zaposlenika.

Posebna web stranica o proizvodima

U izazovnoj 2020. godini povećali su tržišni udio u mnogim kategorijama i segmentima kozmetičkih proizvoda održavši profitabilnost na 18,6%. Panayotova prošlu godinu sažima riječima “zaštita zaposlenika i zaštita poslovanja”, a pobliže nam je objasnila na što se tvrtka u ovoj godini fokusirala.

Nedavno je L’Oreal predstavio svoju novu viziju ljepote budućnosti koja se temelji na transparentnosti, sigurnosti i zelenim znanostima. Danas je naime 80% L’Orealovih sirovina lako biorazgradivo, 59% je obnovljivo, 34% je prirodno ili prirodnog podrijetla, 28% je iz zelene kemije.

No ovo je, kaže Panayotova, tek početak, a njihove obveze za budućnost uključuju važan cilj: do 2030. godine 95% njihovih sastojaka dobivat će se iz obnovljivih biljnih izvora, bogatih mineralima, a 100% formula neće utjecati na vodeno okruženje.

Zbog, a i tijekom pandemije uočili su nekoliko istaknutih potreba potrošača – veća potražnja za sigurnim i kvalitetnim proizvodima zbog čega su pouzdane robne marke u porastu, obraćanje veće pozornosti na sastojke i djelotvornost proizvoda, povećana želja za wellnessom i “samougađanjem”, itd.

Panayotova

Definirali smo ciljeve za sve aktivnost koji će ograničiti utjecaj na vodu, klimu, resurse i i biološku raznolikost.

Tako vrijednosti nekog brenda, tj. vrijednosti za koje se brend zalaže u društvenoj zajednici postaju važan dio odluke potrošača pri kupnji proizvoda. U L’Orealu očekuju da će po završetku pandemije proizvodi za uljepšavanje doživjeti ponovni procvat jer će ljudi biti željni druženja, zabave, izlazaka… S pandemijom su potrošači fokus prebacili na održivost, zdravlje i transparentnost brenda stoga žele biti detaljno informirani kako bi sami donosili odluke temeljene na činjenicama, a to su prepoznali i u L’Orealu.

“Postoji mnogo izvora informacija o sastojcima i formulama kozmetičkih proizvoda, ali nisu svi pouzdani. S obzirom na to da znanost pokreće inovacije, L’Oréal već više od 100 godina postavlja standarde sigurnosti i zaštite – više od 4000 naših znanstvenika zaposleno je u 21 istraživačkom centru i ulažemo gotovo milijardu eura u istraživanja i inovacije.

Naš pristup transparentnosti započeo je prije nekoliko godina a u ožujku 2019. kreirali smo i internetsku stranicu pod nazivom Inside our products, koja je dostupna putem naše službene web stranice”, navodi direktorica.

Cilj L’Oreala putem stranice je objasniti što sve stavljaju u svoje proizvode i omogućiti kupcima i publici višu razinu informacija kako bi mogli donijeti utemeljen izbor o proizvodima koje kupuju. Stranica je dostupna u 45 zemalja na osam jezika.

“Želimo pružiti jasnije razumijevanje sastojaka koji se koriste u proizvodima brendova Grupe L’Oréal, ali i informirati potrošače o našim standardima i postupcima u pogledu kvalitete i sigurnosti. Stranica pruža jasne i jednostavne odgovore o sastavu naših proizvoda i o našim sastojcima, na temelju znanstvenih dokaza dobivenih zahvaljujući našem odjelu istraživanja i razvoja.

Svi naši glavni brendovi posvećeni su transparentnosti nudeći potrošačima informacije koje traže u vezi s našim sastojcima i formulama na svojim kanalima komunikacije. Npr. to je slučaj s brendovima L’Oréal Paris, Garnier s njihovim označavanjem utjecaja na okoliš i društvo (PIL), La Roche Posay, Kérastase, YSL, Giorgio Armani, itd”, navodi Panayotova.

Socijalna i ekološka solidarnost

Važna je i njihova kampanja L’Oréal za budućnost (L’Oréal for the Future) kao vizija održivog razvoja do 2030. godine koja utjelovljuje L’Orealov pogled na to kakva bi trebala biti vizija, svrha i odgovornosti tvrtke za suočavanje s aktualnim izazovima u svijetu.

Riječ je o programu socijalne i ekološke solidarnosti koji je usredotočen na tri glavna prioriteta: podržavanje dobrotvornih organizacija koje pomažu ranjivim skupinama žena, doprinos obnovi oštećenih prirodnih ekosustava i borbi protiv klimatskih promjena.

U Adria Balkan regiji također su pripremili lokalni plan u sklopu globalnog programa L’Oréal za budućnost kako bi dali doprinos kroz aktivnosti i u ovim zemljama.

“Kada je riječ o aktivnostima tvrtke, više nije dovoljno smanjiti njezin utjecaj na okoliš ciljevima koje smo sami sebi postavili. Odlučili smo osigurati da naše aktivnosti poštuju koncept planetarnih granica, što znači ono što planet može podnijeti, a kako je definirano znanošću o okolišu. Definirali smo popis mjerljivih ciljeva za sve naše aktivnosti, koji će ograničiti naš utjecaj na biološku raznolikost, vodu, klimu i resurse.

No osim transformacije našeg poslovnog modela, odlučili smo pridonijeti ekološkim i socijalnim izazovima s kojima se svijet suočava. Iz tog razloga L’Oréal izdvaja 100 milijuna eura za ulaganje posvećeno regeneraciji ekosustava i razvoju kružne ekonomije, a 50 milijuna eura dobrotvornom fondu za potporu vrlo ranjivim skupinama ženama”, navodi direktorica.

100

milijuna eura za regeneraciju ekosustava i razvoj kružne ekonomije.

Sa zelenim znanostima započinje novo poglavlje u odjelu istraživanja i inovacija L’Oréala, koje Panayotova ističe kao pokretačku snagu tvrtke od njezina stvaranja. Njihova je ambicija do 2030. ponuditi ženama i muškarcima širom svijeta kozmetičke proizvode koji su učinkoviti i sigurni kao i dosad, ali bez upotrebe petrokemikalija.

“Zelene znanosti omogućit će nam kultiviranje prirodnih sastojaka na održiv način, izvlačenje najboljeg iz prirode kroz održive i visokotehnološke procese, uzimajući u obzir poštovanje prirode kao pokretačkog mehanizma za stvaranje obnovljivih alternativa petrokemijskim sastojcima.

Omogućit će nam da dosegnemo novu razinu izvedbe i otkrijemo nove kozmetičke prednosti, bez ugrožavanja kvalitete ili sigurnosti, a sve na temelju stručnosti stečene tijekom posljednjih 25 godina u održivim inovacijama, zelenoj kemiji, biologiji i biotehnologiji te na strateškim partnerstvima sa sveučilištima, biotehnološkim tvrtkama i našim dobavljačima sirovina”, ističe direktorica.

Njezina nova uloga na Adria-Balkan tržištu, nakon što je godinama bila generalna direktorica u Rumunjskoj, poklopila se s početkom pandemije koronavirusa koja je zaustavila svijet i ostavila traga u svim industrijama.

Unatoč tome Panayotova kaže kako je integracija bila brza jer su tržišta u našem dijelu svijeta, odakle i sama dolazi, već ranije prirasla srcu. No, i to je sa sobom nosilo određene izazove.

Porast online trgovine

“U novoj ulozi najviše mi je nedostajalo to što nisam mogla posjetiti sva tržišta, upoznati se pobliže i provoditi vrijeme s našim zaposlenicima, kupcima, partnerima… Stvarni kontakt s ljudima za mene igra važnu ulogu u izgradnji čvrstih poslovnih odnosa. Pomogla mi je velika podrška koju su mi pružili naši timovi u svim zemljama i vrlo sam zahvalna na njihovoj otvorenosti, pomoći i velikodušnosti tijekom mog uvodnog razdoblja.

Nije to bilo iznenađenje za mene, ali sam ponosna kad vidim koliko su naši ljudi zreli, odgovorni i snažni i kako smo se brzo prilagodili novim načinima rada i prilagodili svoje planove novoj stvarnosti. Ponajviše me se dojmio tim u Hrvatskoj koji je unatoč okolnostima Covida-19 i nekoliko snažnih potresa zadržao snažan duh i motivaciju za dalje, ali i pokazao veliko srce u teškim trenucima”, ističe Panayotova.

U ovoj godini fokusirali su se, kaže, na sigurnost svojih kolega, radili na zajedništvu među zaposlenicima unatoč fizičkoj odvojenosti, a istovremeno su radili na brzoj prilagodbi planova i strategija kako bi osigurali stabilnost poslovanja, pri čemu su slušali potrošače i pokušali što bolje odgovoriti na njihove nove potrebe.

“Online trgovina je postala naš glavni fokus čemu je uvelike doprinijela i digitalna transformacija Grupe pokrenuta prije nekoliko godina i koja je postala jedan od glavnih pokretača rasta tvrtke L’Oréal. Kako se Grupa L’Oréal morala suočiti s pandemijom Covid-19 u vrlo ranoj fazi zbog svoje globalne prisutnosti, to nam je pomoglo da brzo shvatimo krizu i u skladu s tim reagiramo u ostatku svijeta.

Posebno sam ponosna na način na koji su se zaposlenici Grupe mobilizirali širom svijeta u sklopu programa solidarnosti koji doprinosi kolektivnoj borbi protiv Covid-19. Apsolutni prioritet bio nam je zaštititi zaposlenike u svim našim podružnicama, a i pokrenut je niz mjera solidarnosti prema našim kupcima i partnerima te pružanje podrške zdravstvenim institucijama širom svijeta kroz donaciju nekoliko milijuna proizvoda za dezinfekciju ruku i njegu bolnicama, staračkim domovima, ljekarnama i našim maloprodajnim partnerima.

Kako su se u Hrvatskoj istovremeno dogodili i strašni potresi, donacijama smo pomogli ljudima najviše pogođenim ovom nepogodom, među kojima je bilo i naših zaposlenika, a sve kako bismo im donekle ublažili te teške trenutke”, navodi Panayotova, koja je ponosna na svoj tim u Hrvatskoj i regiji, ali i zadovoljna poslovnim rezultatima na domaćem tržištu.

Timovi su, kaže, pokazali otpornost, zrelost, strast za prevladavanjem svih izazova i okretnost kako bi se brzo prilagodili svijetu koji se toliko brzo mijenja.

“Grupa L’Oréal je ove godine navigirala u najboljem mogućem smjeru i unatoč svjetskoj krizi i padu kozmetičkog tržišta, ubrzali smo rast u četvrtom tromjesečju 2020. godine te u konačnici čak ojačali svoj tržišni udio. Kriza je ubrzala transformacije koje smo provodili posljednjih nekoliko godina, a koje su nas opremile za prevladavanje izazova 2020. godine i ostavile korak ispred.

Naša digitalna sposobnost daje nam vrhunsku prednost, jer ljepotu činimo još personaliziranijom i povezanijom a e-trgovina sve više jača i doseže više od četvrtine ukupne prodaje. Jačamo svoje pozicije u njezi kože, najveće i najbrže rastuće kategorije na tržištu ljepote.

Istraživanja i inovacije su nam fokusirane na najperspektivnija područja znanosti i tehnologije. Organizacija tvrtke postala je agilnija a izvanredna prilagodljivost omogućava nam da velikom brzinom odgovorimo na velike pomake i nestabilnost tržišta.

I među najvažnijim potezima, napravili smo još jedan hrabar korak naprijed u održivosti i odgovornosti s programom L’Oréal for the Future, koji za cilj ima rješavanje najvažnijih izazova na planeti. Pokrenut tijekom pandemije, jedan je od najambicioznijih programa na svijetu i vodit će put prema uključivom i održivom sutra”, zaključuje Vanya Panayotova.

Komentirajte prvi

New Report

Close