Traže se profesionalci: Vlada velika potražnja za vozačima koji imaju posebnu licencu

Autor: Poslovni.hr , 08. srpanj 2021. u 07:30
foto: pixabay

Zemlju je od 2019. napustilo više od 5000 profesionalnih vozača zbog znatno većih plaća u EU.

U Bosni i Hercegovini sve više nedostaju profesionalni vozači, a posebno onih koji imaju ADR licenciju, odnosno koji su položili ispit za prijevoz tekućih i opasnih tvari u cisternama, potvrdili su prijevoznici za Nezavisne novine.

Po forumima i oglasima za zapošljavanje diljem BiH sve više se traže vozači s iskustvom koji prevoze cisterne tekućih i opasnih tvari, a prema podacima prijevoznika, veliki broj njih je posljednjih godina, najviše zbog većih plaća, otišao raditi u zemlje Europske unije.

Tako je danas pronaći vozača cisterne u BiH postao veliki problem, a s tim se bore i neke razvijenije zemlje u svijetu.

Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prijevoznika za međunarodni i unutarnji transport RS, kaže da je u Bosni i Hercegovini stanje, kada je riječ o vozačima, katastrofalno, te da oni najviše nedostaju.

Niska cijena prijevoza

“Između ostalih, manjka veliki broj vozača koji imaju ADR licenciju, odnosno koji su položili ispit za prijevoz tekućih i opasnih tvari u cisternama. Oni su bolje plaćeni od vozača kamiona”, rekao je Grbić. Prema njegovim riječima, najveći su razlog za nedostatak tog tipa vozača u Bosni i Hercegovini veće plaće u zemljama EU. “Tamo zarađuju od 3000 do 4000 eura, a ovdje im je mjesečna plaća bila od 1500 (oko 766 eura) do 2000 KM (oko 1022 eura)”, objasnio je Grbić.

On je istaknuo da je od 2019. godine BiH napustilo više od 5000 profesionalnih vozača. “Ne znam postoji li tvrtka u državi kojoj ne nedostaje barem jedan vozač, a neki trebaju čak 50. Veće plaće i sigurnost su jedini razlog napuštanja Bosne i Hercegovine i odlaska u Europsku uniju. Mi već godinama apeliramo na sve institucije da se nešto uradi, ali nema nikakvog pomaka”, dodao je Grbić.

50 vozača

nedostaje pojedinim tvrtkama u Bosni i Hercegovini

Ono što je također jedan od problema, prema Grbićevom mišljenju, jeste i to da cijena prijevoza u BiH nije isplativa.

U Sloveniji zarada tri puta veća

“I tu naplatu čekamo od tri mjeseca do godinu dana, a nekad ne uspijemo niti naplatiti. To je veliki problem jer na taj način nismo konkurentni s Europskom unijom i ne možemo povećati plaće našim vozačima”, objašnjava Grbić.

Jedan vozač cisterne iz Modriče koji je prije nekoliko godina otišao raditi u Sloveniju na prijevozu tekućih i opasnih tvari rekao je da se odlučio za odlazak zbog gotovo tri puta veće plaće.

“Godinama sam ovo radio u Bosni i Hercegovini, a ipak je ovo rizičan i vrlo odgovoran posao. Nisam bio zadovoljan primanjima te sam se odlučio na odlazak”, istaknuo je taj vozač.

Iz Agencije za posredovanje pri zapošljavanju Mojposao.ba rekli su ranije da je potražnja za profesionalnim vozačima kamiona i cisterni u Bosni i Hercegovini porasla za sedam posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Slično je i s potražnjom za vozačima autobusa.

Komentirajte prvi

New Report

Close