Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Strelovit rast cijena u trgovinama. ‘Ovo je katastrofa. A bit će sve bolje, bit će bolje. Kada?’

Autor: Poslovni dnevnik
16. srpanj 2024. u 07:00
Podijeli članak —
Foto: SHUTTERSTOCK

Kontrolira se rad trgovaca, tvrde nadležni i dodaju da je sve u skladu sa zakonom.

Ono što se može zamijetiti na hrvatskoj obali, čini se da nije mimoišlo niti susjednu Crnu Goru.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Riječ je, dakako, o poskupljenjima čak i osnovnih životnih proizvoda u trgovinama mješovite robe. Poskupljenje u supermarketima na primorju ne odgovara ni domaćima ni gostima, ali zato “trljaju ruke” vlasnici crnogorskih trgovačkih lanaca.

Ono što se može zamijetiti na hrvatskoj obali, čini se da nije mimoišlo niti susjednu Crnu Goru.

Riječ je, dakako, o poskupljenjima čak i osnovnih životnih proizvoda u trgovinama mješovite robe. Poskupljenje u supermarketima na primorju ne odgovara ni domaćima ni gostima, ali zato “trljaju ruke” vlasnici crnogorskih trgovačkih lanaca.

Oscilacije cijena
Potrošači se pitaju kako su moguće takve oscilacije cijena, a nadležni, konkretno iz Tržišne inspekcije, poručuju da je sve u skladu sa Zakonom o unutarnjoj trgovini, prema kojem se cijene slobodno formiraju. Nepisano je pravilo da ljetnu turističku sezonu, pa tako i ovu, na primorju obilježava rast cijena u marketima poznatih crnogorskih trgovačkih lanaca.

Zbog toga su mještani posebno ljuti. “Stalno se pitam kontrolira li išta ta inspekcija. Zaboga, nekoliko puta sam ih i sam htio nazvati i pitati kako je, ovo je katastrofa. A bit će sve bolje, bit će bolje. Kada? Valjda sutra”, kaže jedan od ispitanika u anketi Radio-televizije Crne Gore.

Uzlet marži s mirisom mora

Cijene mogu biti različite zbog slobodnog formiranja cijena, što znači da su marže na primorju značajno veće.

“Svjedočim da su cijene različite iz dana u dan. I ono što me jako smeta jest da pojedini marketi redovito šalju letke s cijenama, ali kada dođete u trgovinu, te cijene nisu one koje su istaknute. Nisu ni u istom gradu, u istom trgovinskom lancu, cijene nisu iste na različitim lokacijama”, mišljenja je ispitani građanin.

Kontrolira se rad trgovaca, tvrde nadležni i dodaju da je sve u skladu sa zakonom. Tržišni inspektor Ratko Bulatović objašnjava da cijene u trgovinama na obali rastu svake sezone, sukladno Zakonu o unutarnjoj trgovini, odnosno o slobodnom formiranju cijena.

“Utvrđena cijena proizvoda može biti od istog istog subjekta nadzora, konkretno Voli, Idea, može biti različita u prodajnim objektima koji posluju u sastavu njihovih tvrtki odnosno pravnih osoba. Što to znači konkretno? U prodavaonici Voli u Budvi, ili u Podgorici ili na sjeveru, cijene mogu biti različite iz razloga što je u pitanju slobodno formiranje cijena.

Shodno dokazu u porijeklu, tj. računu o dobavljaču, radi se dokument sastavljanja maloprodajnih kalkulacija i na osnovu tih maloprodajnih kalkulacija formira se maloprodajna, tj. utvrđena cijena. Što znači da u pojedinom prodajnom objektu Voli u Budvi, može se ići sa maržom konkretno 30 posto, za razliku od marže na sjeveru gdje mogu ići i sa maržom 10 ili 20 posto.

Zakon o unutrašnjoj trgovini dozvoljava formiranje maloprodajnih cijena s utvrđenom maržom na nabavnu cijenu”, kazao je Bulatović. Visoke cijene ne odgovaraju ni domaćima ni gostima i zato se svi bune.

Šok u trgovinama
Kada Podgoričani odu na more, dobro paze gdje kupuju jer odmah primjećuju da su cijene istih artikala različite u trgovinama na obali u odnosu na Podgoricu, a reakcije su gotovo identične.

“Zašto? Mislim da je to da se više uzme od turista, ali dolje žive i naši ljudi, to nije fer ni s jedne strane, pa je to jednostavno nevjerojatno. Mislim da je to jako ružno i to su trebali provjeriti nadležni, tko se već time bavi”, smatra jedan od građana. Jedno je sigurno. Veliki trgovački lanci u sezoni dobro zarađuju korigirajući cijene. Zato do kraja sezone pripazite na rasprodaje kojima se trgovci nastoje izboriti za kupce.

Autor: Poslovni dnevnik
16. srpanj 2024. u 07:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close