Ruska kompanija Sinara zainteresirana za preuzimanje Laste

Autor: Poslovni dnevnik , 07. travanj 2021. u 22:00
Rusi su spremni ponuditi i novac za obnovu voznog parka Laste/Pixaby

Uvjet za prodaju neće biti da se novi vlasnik najmanje pet godina bavi prometom i da ima autobuse jer Sinara nije u tom poslu.

Ruska kompanija Sinara – Transportni strojevi zainteresirana je za kupovinu Laste, najvećeg srpskog autobusnog prijevoznika, te je rusko izaslanstvo, na čelu s Dmitrijem Pumpjanskim, vlasnikom kompanije, krajem prošlog tjedna posjetilo Lastu, za koju bi do kraja lipnja trebao biti raspisan natječaj za privatizaciju, doznaje Blic.

Ruska kompanija posluje u sklopu investicijske grupe Sinara koja se osim projektiranja i proizvodnje željezničkih vozila, dizel agregata, lakih šinskih sustava i lokomotiva, bavi i ulaganjem i unaprjeđenjem drugih poslova. Osnovana je 2001. godine i zapošljava oko 19.000 radnika.

Čelnici Sinara došli su Beogradu nakon poziva državne i gradske vlasti kako bi se dogovorila suradnja na razvoju i modernizaciji BG vlaka, a zanima ih i privatizacija Laste.

Uskoro odluka o akviziciji?

Zato su i zatražili da posjete pogone najstarije srpske prometne tvrtke, koja ima oko 900 autobusa, iako ne proizvode autobuse i ne bave se prometom. Država je najveći vlasnik Laste. Dionički fond ima 29,7% dionica, Republika Srbija 13,7%, a Grad Beograd 11,4%.

U Lasti 4% dionice imaju i druge lokalne samouprave, dok udjel od 23% drže mali dioničari.

“Vlasnik Sinara Pumpjanski osobno se želio uvjeriti u potencijal Laste, da vidi isplati li se u nju ulagati. On je o tome razgovarao i s predstavnicima srpske vlade i nakon povratka u Moskvu sa svojim suradnicima odlučit će hoće uputiti pismo o namjerama za kupovinu Laste.

Članovi njegovog tima zadovoljni su potencijalom srpske prometne kompanije. Brinu ih samo moguće prepreke njihovom sudjelovanju na natječaju za privatizaciju, odnosno da uvjet ne bude da se novi vlasnik najmanje pet godina bavi prometom i da ima određeni broj autobusa, kao što je bilo 2007. godine.

Prema mojim saznanjima, to bi se izbjeglo jer su Rusi osim dobre cijene spremni ponuditi i novac za obnovu voznog parka”, kaže Blicov izvor iz srpske vlade.

Prva prodaja Laste pokušana je u studenome 2007. godine, a rok za dostavljanje ponuda produžen je tri puta u sljedećih godinu dana, da bi početkom 2008. jedina pristigla ponuda, ona od strane konzorcija kojeg su činili Mayer’s Cars&Trucks Company i Horn&Leibovitz bila proglašena nepotpunom.

Suradnja s Beogradom

Vladan Sekulić, direktor Laste, potvrdio je da je izaslanstvo ruske kompanije posjetilo Lastu, ali samo kako bi se srpska strana upoznala s njihovim planovima.

“Oni su htjeli posjetiti Lastu kao dio javnog sustava u Beogradu i željeli su nam predstaviti svoju kompaniju. U budućnosti planiraju proizvoditi autobuse na plinski pogon. Razmatraju u tom dijelu moguće partnerstvo s nama i s gradom Beogradom. Nije bilo konkretnih razgovora oko privatizacije. Hoće li ih biti, zasad ne znam”, rekao je Sekulić.

O privatizaciji Laste u Srbiji se priča već nekoliko godina, drugi natječaj je trebao biti raspisan još 2019. ali se to nije dogodilo. Ipak, te godine je, prema pisanju Danasa, konzultantska kuća BDO Srbija izabrana za privatizacijskog savjetnika u procesu prodaje državnog udjela u Lasti.

Komentirajte prvi

New Report

Close