Ovaj aerodrom prvi put postao najprometniji u regiji, imao je bolje rezultate od glavnih europskih zračnih luka

Autor: Poslovni dnevnik , 27. travanj 2021. u 07:00
Foto: Shutterstock

Aerodrom se oslanja na brojno iseljeništvo s Kosova, a u veljači su održani izbori te se veliki broj onih koji rade u inozemstvu vratio u domovinu na glasanje.

Prištinski aerodrom bio je najprometniji u zemljama regije tijekom prvog tromjesečja 2021. godine, te je prvi put izbio na vodeće mjesto među zračnim lukama ​​u bivšoj Jugoslaviji.

Također je postao prvi aerodrom u regiji na kojem je zabilježen završetak mjesečnog pada broja putnika, koji je započeo izbijanjem pandemije koronavirusa, izvješćuje portal EX-YU Aviation News.

U ožujku je broj putnika porastao za 23,3% u odnosu na isti mjesec 2020. Aerodrom je tijekom razdoblja siječanj – ožujak uslužio 330.787 putnika, u usporedbi s oko 283.000 u Beogradu, koji je na drugom mjestu i 148.991 putniku u Skoplju.

Aerodrom u glavnom gradu Kosova, kao i Beograd, imao je bolje rezultate od glavnih europskih zračnih luka, uključujući Budimpeštu, Prag, London Gatwick, Luksemburg i druge.

Skoplje preteklo Zagreb

Prištinski aerodrom bio je otporniji na pad prometa u uvjetima pandemije od većine ostalih u regiji jer se oslanja na velik broj iseljenika s Kosova u Europskoj uniji.

Također, parlamentarni izbori pomogli su u veljači kada se veliki broj onih koji rade u inozemstvu, posebno iz Švicarskoj, vratio u domovinu na glasanje. Pandemija je promijenila uobičajeni tijek prometa na aerodromima u bivšoj Jugoslaviji.

Priština postala najprometnija, Skoplje je preteklo Zagreb, dok su i Sarajevo i Tuzla pretekli Ljubljanu, a Slovenija je i dalje među najugroženijim tržištima u Europi.

23,3

posto porastao je broj putnika u ožujku, u odnosu na istim mjesec 2020.

Gokmen Aritay, glavni operativni direktor aerodroma u Prištini, rekao je krajem prošle godine za EX-YU Aviation News: “Naš promet se uglavnom oslanja na iseljenike, što znači da većina njih ima državljanstvo ili boravišnu dozvolu zemalja u kojima žive i rade.

Zbog toga naši putnici nisu toliko pogođeni ograničenjima, dok se njihova želja da dođu i posjete svoje obitelji na Kosovu nastavlja unatoč pandemiji. To je jedan od glavnih razloga da je broj putnika zabilježio manji pad u odnosu na druge regionalne aerodrome”.

Prištinski aerodrom je u procesu proširenja piste sa 2500 na 3000 metara, nadograđuje se i oprema koja će omogućiti slijetanje zrakoplova u nepovoljnijim vremenskim uvjetima. Očekuje se da će projekt, kojeg je odgodila pandemija, biti završen krajem ljeta.

Koncesija na 20 godina

Prištinski aerodrom otvoren je još 1965. godine. Od 2010. tim aerodromom upravlja tursko-francuska kompanija Limak Kosovo International Airport Sh.a. Neizravno, preko koncesije lyonskog aerodroma, Vinci, koncesionar beogradskog aerodroma, postaje suvlasnik i te koncesije. Koncesija je izdana na 20 godina.

U Prištini je Limak otvorio novi terminal 2013. godine, s kapacitetom od 5 milijuna putnika, a investicija je obuhvatila povećanje stajanke, novi kontrolni toranj, cestovnu infrastrukturu i parkiralište, objašnjava portal Tango Six.

Priština je rast temeljila na albanskom zračnom prijevozniku Belle Air koji je imao brojne linije, ali i dobru vezu na linije preko Tirane. Kompanija je prekinula s operacijama u studenom 2013. zbog čega je broj putnika u Prištini 2014. pao za 223.903. Aerodrom se oporavio tek tri godine kasnije.

Komentirajte prvi

New Report

Close