Aleksandar Vićentić, direktor beogradskog Ikarbusa, rekao je kako se očekuje da će se u lipnju obnoviti proizvodnje u toj tvornici autobusa s novim vlasnikom, kineskom kompanijom Lanzhou Guangdong New Energy Automobile (LGNEA).
Kinezi su, kako je Vićentić rekao za agenciju Beta, postali većinski vlasnik Ikarbusa s udjelom od 59%, država Srbija ima 10%, a ostatak drže mali dioničari.
Kineska kompanija je prvo otkupila potraživanje Intesa banke od Ikarbusa i tako postala suvlasnik.
“LGNEA je ozbiljna kompanija i planira početi proizvodnju autobusa na električni pogon jer su među najvećim proizvođačima baterija za automobile”, objasnio je Vićentić.
Ikarbus je, prema njegovim riječima, upao u financijske probleme zbog nedostatka obrtnog kapitala i nemogućnosti da izda jamstva za kredit kod banaka.
Prošle je godine usvojen Unaprijed pripremljeni program reorganizacije i sada se provjeravaju dugovi kompanije koja ima oko 1400 vjerovnika, među kojima su Lasta, Grad Beograd, Fond za razvoj, bivši zaposlenici i drugi.
Do prije nekoliko godina Ikarbus je zapošljavao 250 radnika, a ostalo ih je samo 25 koji od ožujka 2020. ne rade i ne primaju plaću.
Tvornica je posljednjih godina proizvodila 70 autobusa godišnje, a bilo je potrebno da proizvede oko 100 kako bi mogla opstati sa 250 radnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu