Zbog promjena navike kupovanja, mnoge tvrtke osmislile su nove modele prodaje

Autor: PD VL native tim , 23. svibanj 2020. u 08:47
U Podravci se neumorno radilo kako bi proizveli dovoljno prehrambenih proizvoda/T. MILETIĆ/PIXSELL

Online kupovina i dostava prehrambenih proizvoda prvog tjedna restrikcija porasla je 51 posto.

Pandemija uzrokovana koronavirusom imala je utjecaj i na naš životni stil, a shodno tome promijenili smo ili barem na kratko modificirali i navike kupovanja. Prema praćenjima Državnog zavoda za statistiku online prodaja je prošle godine u ovo vrijeme kada je nastupila pandemija zauzimala tek 16 posto, a danas za isto vrijeme vlasnici web shopova zabilježili su rast i od 60 posto.

Naročito je to aktualno kada je riječ o kupovini prehrambenih proizvoda, a prema analizi Gfk samo prvog tjedna nakon što su uvedene restrikcije online prodaja koja uključuje i dostavu na kućna vrata porasla je 51 posto. Niz je projekata kojim su trgovci nastojali doskočiti novonastalim trendovima, a s obzirom na to da se okolnosti polako mijenjaju, neki od pristupa će se sigurno pamtiti. U novim pristupima jasno se istaknula briga za kupce i brzina usmjeravanja aktivnosti prema onima zbog kojih postoje.

Kojoj god brojci se okrenuli, jasno je da su nam online alati u ovom razdoblju poslužili kao dodana vrijednost očuvanju zdravlja. Online kupovina postala je “okosnica ekonomije” u doba pandemije, a korona košaricu, osim prizora gomilanja zaliha, okarakterizirao je i online pristup kupovini. Rast ipak nije bio sveobuhvatan, a usmjeren je upravo na kategorije proizvoda koje život i rad od kuće čine jednostavnijima. Tu govorimo o rastu između 50 i 90 posto, dok je u sektorima mode i obuće zabilježen pad između 40-60 posto. Primjeri proizvoda u kategoriji rasta su hrana i piće, lijekovi, proizvodi za osobnu njenu i higijenu pa čak i hladnjaci i zamrzivači.

Kada je riječ o potrebi i dinamici, online trgovine koje distribuiraju hranu i piće nametnule su se najbitnijima te su bilježile najviše prometa. Kao i kada kupujemo u fizičkim trgovinama, kupnja iz naslonjača također omogućuje potpunu kontrolu nad kućnim budžetom, a da bi se industrija e-trgovine osigurala na snazi su bez daljnjega bili i strogi uvjeti za zaštitu radnika i potrošača. Zaposlenici u distributivnim centrima bili su također primorani pridržavati se sigurnosnih mjera, držati udaljenost i koristiti dezinfekcijska sredstva.

Svi ovi parametri jasno ukazuju na promjene u životnom stilu, a najpametniji ih osluškuju te svoje usluge prilagođavaju potrebama tržišta i situacijama koje u bilo kojem trenutku postaju poveznica s čovjekom i njegovim željama.

U ovim uvjetima počeli smo govoriti o novim tržišnim postulatima, a prethodnih nekoliko tjedana okarakterizirala je i online trgovina. Trebalo je razmišljati o novostečenim navikama, okrenuti se kupcu i ponuditi mu ono što mu u danom trenutku stvara najveću satisfakciju. U prethodnih nekoliko tjedana radilo se na sigurnosti kao prvoj odrednici bilo kakve kupovine, a upravo ovakve navike u vrijeme kada se situacija s koronavirusom počela zahuktavati ponukale su Podravku da se otisne u dveri online prodaje, i to ovoga puta s partnerom Hrvatskom poštom. U prethodnom razdoblju, vodeći se onom “na pravom mjestu u pravo vrijeme”, za svoje kupce su upravo u trenutku pandemije pripremali posebne pakete po cijeni od 300, 500 i 800 kuna ne bi li im dali upravo ono što su tražili – sigurnost na putu do njihovih omiljenih proizvoda.

S obzirom na to da je vrijeme najgorih dana iza nas, danas na tu inicijativu Podravke i Hrvatske pošte možemo gledati kao studiju slučaja koja otkriva da za dobar DOP nije nužno razvijati nove projekte, već jednostavno razvijati partnerske odnose s onima koji dijele vaše ciljeve. Da ukrste svoje ciljeve i danas ispričaju ovu priču kao primjer dobre prakse u vrijeme pandemije omogućio im je Žuti klik.

Ograničeno kretanje

Svi koji su htjeli razveseliti sebe ili svoje najmilije mogli su kroz ovakav pristup birati između više vrsta paketa u kojima su bili iskombinirani najpopularniji Podravkini proizvodi tako da zadovolje različite grupe ljudi – obitelji, samce i djecu. Ono što se u periodu početaka pandemije koja je zahvatila Hrvatsku pokazalo dobrom opcijom jest upravo i to što su se paketi mogli naručiti i za nekog drugog. Ta mogućnost korisnicima je u periodu ograničenog kretanja pružila osjećaj sigurnosti s kojim su mogli pokazati brigu za starije članove svoje obitelji, koji su ujedno i najugroženija skupina. Rezultatima su zadovoljni, a prodaja je u periodu najintenzivnijih restrikcija nadmašila sva očekivanja.

U paketima su se našli upravo oni proizvodi koje ste bili skloni klikati i na bilo kojoj drugoj online trgovini, a s obzirom na situaciju u kojoj se Hrvatska našla tih dana pokazalo se poželjnim ponuditi pojedinačne cijene proizvoda najniže na tržištu. Riječ je o proizvodima kao što su kvasac, juhe, konzervirano povrće, ribe u konzervi, dječja hrana, proizvodi za pripremu slastica, namazi i dr.

Proizvodi su se u posebnim paketima naručivali putem internetske trgovine Žuti klik (www.zutiklik.hr). Tako je Žuti klik svojevremeno postao njihova trgovina i prozor na police na kojima su se nalazili njihovi omiljeni proizvodi.

Sigurnost postala imperativ

Ograničavanje širenja koronavirusa bila je i još uvijek jest glavna zadaća, a trebalo je postupati onako kako su govorili nadležni. Nije se smjelo posustati, a sigurnost je postala imperativ bilo kakvog odnosa s kupcem.

“Dok je velika većina građana bila u sigurnosti doma, naši zaposlenici neumorno su radili kako bi proizveli dovoljne količine prehrambenih proizvoda. Pritom, uložili smo i dodatan napor u pakiranju i pripremi paketa koji su preko pošte dolazili na kućne adrese ljudi kako bi što manje izlazili.

Na ovaj način, uz našeg partnera Hrvatsku poštu, podupirali smo aktivnosti nadležnih institucija usmjerene ograničavanju širenja koronavirusa”, rekao Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke. Suradnja koju su uspostavili onda kada je trebalo brzo reagirati, u fokus je stavila i poštare kao važne članove zajednice.

Oni su jedni od onih koji su se u vrijeme ove pandemije našli na prvoj crti i čiji je posao povezivanja i prenošenja poruka i pošiljaka bio samo još intenzivniji. Oni su bili oni koji su kupcima omogućavali da svoje omiljene pakete sa Žutog klika pronađu ispred vrata svojih domova. Iako fizičke trgovine nanovo postaju sigurnije mjesto za obavljanje kupovine, Žutog klika će se barem kroz igru asocijacije sigurno sjećati

New Report

Close