Austrijska metoda tunelogradnje osvojila je svijet: Nova austrijska tunelska metoda ili skraćeno NATM – međunarodni je standard sa širokim rasponom primjene u različitim planinskim uvjetima. Obzirom da diljem svijeta nedostaju visoko kvalificirani tunelski inženjeri, Tehničko Sveučilište u Grazu i SveučilišteMontanuniversität u Leobenu udružuju snage u cilju educiranja stručnjaka za tuneliranje. Ovisno o obrazovnoj pozadini i profesionalnom iskustvu, pojedinci zainteresirani za ovaj program mogu birati između diplomskog programa (četiri semestra) ili magistarskog programa (šest semestara). Sljedeći program počinje 7. rujna 2015. Rok za prijave ističe 31. srpnja 2015.
Što je zajedničko podzemnim sustavima u Washingtonu, São Paulu, Seoulu, Ateni, Minhenu, Beču i brojnim drugim gradovima? Svi su oni sagrađeni po Novoj austrijskoj tunelskoj metodi. “NATM je fleksibilna i može se primjenjivati u brojnim situacijama, zbog čega je postala rasprostranjena diljem svijeta. Inženjeri posvuda rade tunele svih oblika i dimenzija prema NATM,” objašnjava Wulf Schubert, Direktor Instituta za Mehaniku Stijena i Tuneliranje na Tehničkom Sveučilištu u Grazu, ona je austrijska “specijalnost.” Po čemu se razlikuje metoda izgradnje: zemlja se koristi za stabiliziranje šupljine, pa sama planina postaje potporni element. Deformacije vezane uz izgradnju kontinuirano se mjere. Postupak izgradnje i potpornih struktura prilagođavaju se potrebi za postizanjem najveće sigurnosti i gospodarske učinkovitosti. “Već desetljećima austrijski tunelski inženjeri uživaju veliki međunarodni ugled. Danas se oko polovice svih tunela, potkopnih postrojenja, spilja i podzemnih projekata gradi prema toj metodi“ naglašava Robert Galler, Predsjednik Ispodpovršinskog Inženjeringa na Sveučilištu Montanuniversität u Leobenu.