Hrvatska danas od zdravstvenog turizma zarađuje oko 300 milijuna eura, a potencijala ima i za više od milijardu eura godišnjeg prometa, rečeno je na panel diskusiji "Razvoj zdravstvenog turizma" koja se održala u sklopu Poslovnog uzleta Grada Daruvara u organizaciji Poslovnog dnevnika u srijedu u tom gradu. Marcel Medak, ravnatelj Daruvarskih toplica, i predsjednik strukovnog udruženja hrvatskih zdravstvenih lječilišta, ističe da su glavne prepreke jačem razvoju ovog sektora zakonska regulativa. "Većina specijalnih bolnica su javne ustanove i to im onemogućuje da se više okrenu tržištu. Naime, ako želite ponuditi, osim usluga liječenja, i neke nužne komercijalne sadržaje poput smještaja i usluživanja hrane i pića te rekreacije, za to je gotovo nemoguće dobiti suglasnost Ministarstva zdravstva. Stoga svi oni koji žele opstati na tržištu moraju raditi u svojevrsnoj sivoj zoni", ističe Medak. Branko Matošević, koordinator za zdravstvene usluge u turizmu Ministarstva turizma ističe da je problem u neusklađenosti dva ministarstva.
"Kada neka zdravstvena institucija želi ponuditi neke komercijalne usluge, tada pravnici Ministarstva zdravlja, u čijoj nadležnosti su takve ustanove, kaže da oni nemaju ništa s "komercijalnim sadržajima" te da im oni ne mogu izdati suglasnost. S druge strane, Ministarstvo turizma je tu susretljivo i bez problema rješava potrebnu papirologiju i izdaje dozvole. No, problem je da kada takva ustanova dođe na trgovački sud preregistrirati svoju djelatnost, iz isključivo zdravstvene u dodatnu komercijalnu, traže se suglasnosti oba ministarstva. Bez obje suglasnosti predmet stoji", pojašnjava Matošević. U nešto boljoj situaciji su novije zdravstvene ustanove koje su u startu u popis svojih djelatnosti stavile veći broj usluga te one nemaju probleme s doregistracijama. Iako su sudionici panela svjesni da je nužna bolja koordinacija državnih tijela, svima je jasno da je to mukotrpan birokratski proces koji će još potrajati. Koliki novac gubimo zbog nemogućnosti bolnica da pruže, osim svoje primarne javne zdravstvene usluge, i onu komercijalnu, pokazuje primjer iz jedne zagrebačke bolnice koji ističe Sanela Vrkljan, pomoćnica direktora Sektora turizma Hrvatske gospodarske komore (HGK). "Jedna zagrebačka bolnica nedavno je dobila upit od bivšeg studenta medicine koji dolazi iz arapskog svijeta, koji je tražio ponudu za određeni operativni zahvat, no bolnica mu nije mogla izdati ponudu o prihvatljivom vremenskom roku jer nema tržišno razrađeni cjenik. Zemlja koja kao prioritet postavlja zdravstveni turizam, kojeg je medicinski turizam jedan dio, bi ovakve upite trebala rado prihvaćati, i kao što je dobra praksa i u hotelijerstvu, na njih odgovarati u roku od 24 sata", navodi Vrkljan. Iako bi, barem po pitanju komercijalnog poslovanja bolnica, najbolje rješenje bila potpuna ili djelomična privatizacija rehabilitacijskih ustanova poput toplica, i to bi izazvalo probleme.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu