Jedan od najznačajnijih čimbenika koji ima utjecaj na poslovanje tvrtke je čovjek, i to zaposlenik, kupac ili korisnik usluga, poslovni partner, dobavljač i slično. Svi navedeni čine dio poslovnog procesa i u konačnici utječu na poslovni rezultat. Također, čovjek je nesavršeno biće, ima vrline i mane, sposobnosti i ograničenja i zbog toga čini nenamjerne i namjerne greške iz kojih može doći do štete. Takve štete mogu od zanemarivih narasti na milijunske iznose, pa čak do potpunog gubitka tvrtke. Poznata je činjenica da se za 75% nesreća (po nekim istraživanjima gotovo 80%) kriva ljudska greška.
Nedvojbeno je da za smanjivanje greški/propusta i posljedično gubitaka presudan utjecaj na ljude u procesu. S obzirom da na kupce/korisnike usluga mogući utjecaj ograničen, značajnije se može utjecati na poslovne partnere, a najviše na vlastite zaposlenike. Zaposlenici, njihova znanja i vještine, najvažniji su u poslovnom procesu. Međutim, istraživanja provedena u svijetu, pokazala su da je za poslovni uspjeh najvažnija angažiranost i predanost zaposlenika u obavljanju poslova te njihova lojalnost tvrtki. Ovi čimbenici imaju izravan utjecaj na poslovanje tvrtke, na rast produktivnosti, financijski rezultat, ugled tvrtke i drugo.