Suvremeno poslovanje, neovisno o djelatnosti, iziskuje stalno praćenje tržišta, događanja i promjena, ali i raznih oblika prijetnji koje prate poslovanje. Sve vrste prijetnji u većem ili manjem obimu uključuju čovjeka. Čovjek je taj koji počini krađu, ošteti ili uništi imovinu, koji neradom umanjuje produktivnost tvrtke, koji neprofesionalnim ponašanjem utječe na ugled tvrtke. Iza izravne krađe isto kao iza sofisticiranog računalnog napada uvijek stoji čovjek.
Sve spomenuto ima izravan negativan utjecaj na poslovni rezultat tvrtke. No, osim izravnih posljedica koje se odmah prepoznaju postoje i one neizravne posljedice koje imaju jednako negativan utjecaj, npr. gubitak "samo" jednog klijenta kao moguću posljedicu može imati negativnu promidžbu tvrtke, gubitak određenog broja povezanih klijenata, te u konačnici naštetiti značajno ugledu tvrtke. Poznate su riječi Warrena Buffetta: "Potrebno je 20 godina za izgraditi ugled i 5 minuta za uništiti ga."