‘U Hrvatsku ću dovesti luksuzne goste i hotelske brendove’

Autor: Marija Crnjak , 04. siječanj 2022. u 07:00
Ina Rodin/PD

Nakon dva mandate na poziciji direktorice predstavništva HTZ-a u SAD-u, Ina Rodin vraća se u privatni sektor – pokrenula je tvrtku IR Global Consultants.

Nakon dva mandata i sedam godina na poziciji direktorice predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Sjedinjenim Američkim Državama, Ina Rodin vraća se u privatni sektor, odnosno poduzetništvo.

Ovih dana u New Yorku je osnovala tvrtku pod nazivom IR Global Consultants i brend imenom Convene Hospitality, a bavit će se uslugama savjetovanja u industriji turizma i putovanja.

Kako Rodin otkriva za Poslovni dnevnik, njezin budući posao uključivat će i dalje promociju Hrvatske, a planira se posebno angažirati na jačanju segmenta luksuznog turizma, uključujući i rad na većoj prisutnosti jakih luksuznih hotelskih brendova u Hrvatskoj.

Inače, radi se o jednoj od direktorica predstavništava HTZ-a koja je bila posebno hvaljena u sektoru zbog značajnih rezultata koje je postigla u dva mandata, te uspješnom pozicioniranju Hrvatske kao sve poželjnije destinacije za američke turiste.

Ina Rodin u svom je mandatu, među ostalim, razvila jaku suradnju s Virtuosom, vodećom američkom, ali i svjetskom grupacijom za luksuzni turizam, koja ju je nagradila kao ambasadorica godine na Virtuoso Travel Week u Las Vegasu 2017. godine.

Osim toga, Rodin je nedavno u Miamiu primila “turističkog Oscara”, srebrnu nagradu koju je Hrvatska turistička zajednica osvojila u kategoriji najbolje europske turističke organizacije, dok je Hrvatskoj pripala bronca u kategoriji najbolje destinacije na Mediteranu.

To je drugi put da je Hrvatska nagrađena turističkim Oskarom, prvi put u New Yorku 2019. godine.

“U našem sektoru ono što ću raditi naziva se ‘representation’ usluge. Zapravo će to biti klasični konzalting, spajanje ponude i potražnje, plus jačanje imidža na američkom tržištu kroz plasiranje priča i proizvoda u medije.

Pokušat ću kapitalizirati sve što sam naučila u ova dva mandata u Americi, ali i djelomično se vratiti poslu savjetovanja u hotelskom biznisu, u kojem sam bila prije nego što sam otišla u SAD”, pojašnjava Rodin koju će u New Yorku na poziciji direktorice predstavništva zamijeniti HTZ-a Leila Krešić Jurić, poznata kao bivša direktorica sektora turizma u Hrvatskoj gospodarskoj komori.

7

godina provela je Ina Rodin na čelnoj poziciji predstavništva HTZ-a u SAD-u

Najpotentnije daleko tržište
Napuštanje HTZ-a za Rodin ne znači i napuštanje Amerike, koju trenutno smatra najpotentnijim dalekim emitivnim tržištem za hrvatski turizam.

“Amerika za hrvatski turizam ima najviše potencijala od svih ostalih dalekih tržišta i tamo svakako treba biti još jače prisutan, tim više što će s ovom pandemijom proći još koja godina prije nego što se normalizira odnos i turistički promet s Kinom, ali i cijelom Azijom.

Ovo ljeto s uvođenjem direktnih letova za Hrvatsku iz SAD-a, pokazalo se da su taj potencijal prepoznale i američke kompanije, koje su iskoristile priliku, jer je Hrvatska bila jedna od nekoliko zemalja koja je dopustila Amerikancima da putuju.

No, tu našu otvorenost i interes treba unovčiti u narednim godinama, te ću stoga raditi na daljnjoj suradnji s aviokompanijama”, pojašnjava Rodin, koja se uz tržište SAD-a planira posebno posvetiti i Kanadi. To je tržište dosad bilo prilično zanemareno, iako ima velik potencijal, smatra ona.

Kanada u fokusu
“To nam je tržište jako zanimljivo iz više razloga. Prvo, Hrvatska ima jaku dijasporu u Kanadi, a djelomično i zato imamo dobru infrastrukturu, postoje direktni letovi. Znači već postoji neki izgrađen odnos.

Usto, Toronto je jedna od najvećih baza, ima najviše dobrih turističkih agenata koji ne prodaju samo kanadskim, već i američkim klijentima. Tu me posebno zanima taj segment luksuznog turizma, jer u Kanadi postoji puno agenata koji pripadaju ili Virtuosu ili Travel Leaders, a to su vodeći konzorciji za luksuzni turizam”, pojašnjava Rodin.

Dakako, Hrvatska ima još puno posla u izgradnji luksuznog proizvoda koji zanima američke i kanadske goste, što se može “zavrtiti” upravo u tom lancu ponude i potražnje koji već postoji.

Rodin stoga planira kapitalizirati i svoj dosadašnji odnos s Virtuosom, tako da pomogne hrvatskim kompanijama, hotelskim kućama, da postanu dio te Virtuoso “obitelji” ili nekog drugog sličnog konzorcija.

Virtuoso je prisutan u Hrvatskoj, postoje dva DMC-a koji su članovi Virtuosa u Hrvatskoj, te sedam hotela. U 2021. godini Hrvatska je dobila četiri nova člana Virtuosa, Grand Park Hotel Rovinj, Ikador Luxury Boutique Hotel & Spa Ičići, Maslina Resort Hvar i Villa Korta Katarina & Winery.

Korak dalje
“Ali ne želimo tu stati, što je više hotela, bit će veća mogućnost za zadovoljiti taj segment gostiju, koji traže specijalne sadržaje koje daju samo Virtuoso hoteli. Ipak treba imati na umu da je ponuda luksuznih proizvoda u Hrvatskoj još limitirana, nisu svi spremni ugostiti taj profil gostiju.

To su gosti koji puno troše na različite usluge, isključivo odsjedaju u hotelima s 4 i 5 zvjezdica. Pritom im više nije toliko važno da moraju odsjesti u poznatim hotelskim lancima, kao što su Hilton ili Marriott, što je bilo s prijašnjim generacijama putnika.

To pogotovo vrijedi za one Amerikance koji su već putovali Europom, oni su iskusni putnici, traže lokalna iskustva, boutique hotele, i ne isključuju se lokalni brendovi”, pojašnjava Rodin.

Ipak, bilo bi odlično da se Hrvatska okrene ozbiljnim hotelskim brendovima s luksuznim portfeljom koji su prisutni u svijetu, da bi Hrvatska bila na mapi luksuznog turizma. Gosti o kojima priča rado bi u Hrvatskoj imali brendove kao što su Aman, One&Only, Capella, Six Senses, Rosewood.

Iako Hrvatska još možda nije dosegnula razinu cijena koja bi bila isplativa za ulazak nekog od tih luksuznih brendova, da imamo bilo koji od tih hotela destinacija bi dobila na težini, smatra Rodin, koja planira raditi na tome da se takvi projekti pojave u Hrvatskoj.

Komentari (1)
Pogledajte sve
Objava čeka odobrenje

New Report

Close