Prognoze za nadolazeću turističku sezonu sugeriraju da će biti najbolja nakon Domovinskog rata, što znači da takvu potražnju mora pratiti i ponuda. A da bi ponuda bila na razini, netko treba "iza kulisa" brinuti da sve skupa funkcionira na adekvatan način. I to su, tradicionalno, "sezonci", radnici koje poslodavci iz turističke branše angažiraju na četiri do šest mjeseci u godini za razne potrebe. Toliko, naime, traju predsezona, sezona i postsezona.
U situaciji kad se iz Hrvatske od 2011. iselilo 180 tisuća ljudi ne pati samo buduća demografska slika nego i razna tržišta, među kojima je i turizam, inače glavni pokretač gospodarstva u Hrvatskoj. Sezonskih radnika nedostaje, a potražnja za njima nikad nije bila veća. Konkretno, listu najtraženijih zanimanja i ove godine predvode konobari s 9690 objavljenih oglasa u Hrvatskom zavodu za zapošljavanje (HZZ), zatim slijede prodavači s 8980 oglasa te čistači s 4979 oglasa. Traži se još i kuhare, radnike u održavanju, sobare, čistače…