Roglić otkriva planove za biznis u Rumunjskoj: Interbrands sada cilja 500 milijuna eura prihoda

Autor: Suzana Varošanec , 09. srpanj 2019. u 08:04
Foto: Borna Filić / Pixsell

Roglić kaže da su akviziciju isfinancirali kombinacijom vlastitih i kreditnih sredstava te da je iznos poslovna tajna.

S 2 milijarde eura lanjskog prihoda i planiranih 2,3 mlrd. eura u ovoj godini Orbico grupa kao vodeći europski distributer robe široke potrošnje, u vlasništvu hrvatskog poduzetnika i predsjednika Nadzornog odbora Branka Roglića, nastavlja poslovnu ekspanziju temeljenu na prirodnom rastu i akvizicijama i to postavši većinskim vlasnikom rumunjske kompanije Interbrands Marketing & Distribution. Sjedište joj je u Bukureštu, a Roglićeva grupacija, po odobrenju regulatora, preuzela je 60% Interbrandsa. Preostalih 40% steći će kupnjom nakon isteka ugovorenog roka od tri godine.
Interbrands je osnovan prije 26 godina te prema Rogliću generira oko 250 milijuna eura prihoda godišnje. No, očekuje se da će u sklopu Orbicovog vođenja poslovanja te s ugovorno predviđenim preuzimanjem u njegovo 100%-tno vlasništvo ova tvrtka generirati najmanje pola milijarde eura prihoda.

Riječ je o pesimističnoj procjeni, ističe Roglić koji za Rumunjsku otkriva poslovni plan po kojem će ova zemlja s 22 milijuna stanovnika postati Orbicovo drugo rangirano tržište po pokazatelju prihoda, odnosno između njih ukupno 20 u Europi na kojima imaju operacije pozicionirat će se iza Poljske koja ostaje njihovo vodeće tržište (800 milijuna eura lanjskog prihoda). Za postupak koji je dugo pripreman realizacija je započela u siječnju, kad je Orbico stekao 25% udjela Interbrandsa, dok je nakon odobrenja Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja i ispunjenja uvjeta ugovora o prodaji udjela prošlog tjedna u svoje vlasništvo upisao i dodatnih 35 posto.

Roglić kaže da su akviziciju isfinancirali kombinacijom vlastitih i kreditnih sredstava te da je iznos poslovna tajna, a na pitanje koje glasi: “Zašto je nisu u cijelosti preuzeli?”, navodi sljedeću strategiju.

“Po prvi put smo uzeli manjinskog partnera zato što nismo skloni prevelikom zaduživanju. Tvrtka koju je osnovao menadžment Interbrandsa bit će naš partner i kroz razdoblje od sljedeće tri godine ostvarivati profit, tako da će postojati dvostruki zajednički interes da se Interbrands dobro razvija”, pojašnjava za Poslovni Roglić.

S rumunjskom tvrtkom koja zapošljava oko 2000 ljudi Orbicov sustav raste na ukupno 8000 zaposlenika, a s preuzimanjem tamošnjeg vodećeg distributera globalnih brendova poput BAT-a, Philipa Morrisa, Procter & Gamblea, Nestlea i drugih i na tom velikom tržištu postaje vodeći distributer robe široke potrošnje, kozmetike i ostalih kategorija iz svog asortimana. U cilju pomoći hrvatskim proizvođačima vina Roglić napominje još jednu novost, a to je platforma za plasman hrvatskih vina u Poljsku gdje su pregovori u tijeku.

Komentirajte prvi

New Report

Close