Podravka s Martinom Dalić kreće u osvajanje bogatijih europskih tržišta

Autor: Jolanda Rak Šajn , 06. prosinac 2021. u 15:29
Predsjednica uprave Martina Dalić/PR Podravka

U prvih je devet mjeseci 2021., neto dobit je 259,3 milijuna kuna, 23,4% više u odnosu na isto razdoblje lani.

Još veća i još snažnija Podravka, ambiciozan je cilj kojega je ostvarenje od početka ove godine povjereno novoj predsjednici uprave Podravke Martini Dalić s čvrstom potporom premijera Andreja Plenkovića i mirovinskih fondova, koji su uz državu glavni dioničari koprivničkog prehrambenog diva.

Iza prerano preminulog Marina Pucara jedna od najvažnijih regionalnih kompanija, koja “vuče” i razvoj dobrog dijela hrvatske prehrambene, ali i maloprodajne industrije, ostala je na dobrim temeljima, s odličnim rezultatima i stabilnom pozicijom na brojnim tržištima.

No i u ovoj teškoj i neizvjesnoj godini zahvaćenoj pandemijom koronavirusa, Podravka i s Martinom Dalić održava kontinuitet visokih stopa rasta s još većom usmjerenosti na preferencije potrošača te osvajanje potentnih tržišta zapadne i srednje Europe uz, naravno, očuvanje dominantne pozicije i jačanje konkurentnosti u Adria regiji gdje Podravka posluje više od 70 godina, ostvaruje više od 70% prihoda od prodaje i lider je u brojnim kategorijama.

Prihodi bolji nego 2019.
Grupa Podravka u prvih je devet mjeseci ove godine ostvarila neto dobit od 259,3 milijuna kuna, 23,4% više u odnosu na isto razdoblje lani. Prihodi od prodaje iznosili su 3,38 milijardi kuna, 1,6% više.

Segment Prehrana pritom je ostvario 2,6 milijardi kuna prihoda, a Farmaceutika 749,5 milijuna kuna, uz najveći doprinos kategorije Lijekovi na recept koja je porasla za 5,4%. Prihodi od prodaje Podravke d.d. za devet mjeseci 2021. iznosili su pak 1,65 milijardi kuna i za 3,9% su veći u odnosu na usporedno razdoblje prošle godine.

A kako je lani, zbog epidemiološke situacije, došlo do povećanja potražnje za Podravkinim proizvodima te stvaranja velikih zaliha kod kupaca na gotovo svim tržištima, ovogodišnji rast još je znakovitiji.

U usporedbi s pretpandemijskom 2019. prihodi su rasli i više, 5,4%, a rast prihoda od prodaje ostvaren je kod gotovo svih poslovnih programa. U regiji Zapadna Europa on je iznosio 9,5%, a najveći rast generirali su Kulinarstvo, Podravka hrana te Dječja hrana, slastice i snack.

U Centralnoj Europi zabilježen je rast od 4,4%, a Adria regije od 2,9%. Cijena dionice Podravke 30. rujna ove godine iznosila 664 kune, a zadnjeg dana 2020. 485 kuna, što predstavlja rast od 36,9%.

Sukladno Strateškom planu Grupe Podravka za razdoblje 2021. – 2025., usvojenom po dolasku Dalić, tvrtka je pak započela ulaganja vrijedna 5 milijardi kuna u proizvodnu i logističku modernizaciju i digitalizaciju, marketing i akvizicije.

Petogodišnji plan obuhvaća obje divizije grupacije, Prehranu i Farmaceutiku (Belupo), kroz tri razvojna stupa – oko 1,7 mlrd. kuna investicija u modernizaciju i digitalizaciju proizvodnih i logističkih procesa, oko 1,4 mlrd. kuna u marketing za ostvarenje organskog rasta te oko 2 milijarde kuna za akvizicije.

Belupo širi portfelj
– Osnovna poruka kojom će se Grupa Podravka voditi u sljedećem razdoblju jest “Znanjem i srcem do ukusne hrane i dobrog zdravlja za naše potrošače – kazali su iz Podravke. Budući ubrzani rast i razvoj divizije Prehrana temeljit će se na kategorijama proizvoda s većim izvoznim potencijalom kao što su dodaci jelima, juhe i pekarstvo te usmjerenosti na bogatija tržišta Europe.

Povećat će se samodostatnost kroz vlastitu poljoprivrednu proizvodnju i jačanje kooperacija kako bi se smanjila ovisnost o uvozu i stabilno upravljalo rizicima u primarnom dijelu lanca opskrbe, pri čemu se računa i na fondove EU.

Podravka je nedavno dobila 19,4 mil. kuna bespovratnih potpora iz Programa ruralnog razvoja za modernizaciju pogona za preradu voća i povrća, razvoj novih tehnologija i novih proizvoda tvrtke Kalnik ukupne vrijednosti više od 38 milijuna kuna, te 5,2 milijuna kuna za projekt izgradnje sunčane elektrane, ukupno vrijedan 10,33 milijuna kuna.

Belupo se pak sprema na snažniji rast u srednjoj i zapadnoj Europi, širenje portfelja s proizvodima u dodatnim anatomsko-terapijsko-kemijskim (ATK) skupinama te snažniji rast na domaćem tržištu uvođenjem novih proizvoda. 

Komentirajte prvi

New Report

Close