‘Nisam mislila da će tako završiti’ ‒ Nutty BARice sad su apsolutni hit’

Autor: Ivan Tominac , 26. prosinac 2021. u 08:00
Maja Fertalić/PD

Splet životnih okolnosti u ljeto 2020. naveo je Zagrepčanku Maju Fertalić na promjenu prehrane i potaknuo je na proizvodnju pločica s orašastim plodovima.

U to vrijeme mi se nije činilo da će na kraju sve ovako završiti, ali definitivno je trenutak pokretanja biznisa bio kad sam odlučila otvoriti Facebook stranicu i započeti s prodajom BARica’’, započela je u razgovoru za Poslovni dnevnik vlasnica brenda Nutty BARice Maja Fertalić.

Ona je ovih dana pobijedila u dugom izdanju projekta trgovačkog lanca Spar – Startaj Hrvatska, kojem je cilj bio hrvatskim inovativnim poduzetnicima i startupima pomoći u plasmanu njihovih proizvoda na police trgovina.

U počecima su pločice s orašastim plodovima, prisjeća se, pakirali u papir za pečenje i male škarnicle, a Fertalić ih je tijekom dana razvozila po Zagrebu. U nekom trenutku počela je naručivati ozbiljne količine sastojaka, pronašla je prostor u kojem je svoje BARice proizvodila i ‘to je bilo to’ – njena mala proizvodnja postala je pravi biznis.

Međutim, razmišljanje o BARicama dogodilo se spletom životnih okolnosti. Fertalić je u lipnju 2020. dijagnosticirana multipla skleroza, a promjena prehrane bilo je nešto što je uslijedilo.

“Iako sam se i dotad zdravo hranila, posvetila sam se prehrani bogatoj zdravim masnoćama, s puno povrća, a bez mliječnih proizvoda, glutena i rafiniranih šećera. Bilo je ljeto i išli smo na more, na Pelješac i Korčulu, i znala sam da tamo neću moći samo tako kupiti nešto za pojesti.

I tako sam to ljeto hodala okolo sa svojom malom hladnjak-torbom, u kojoj su bili orašasti plodovi, kikiriki maslac i ostalo. I tu se rodila ideja da sebi napravim pločicu sa sastojcima koje smijem konzumirati. I eto, tako je nastala BARica’’, rekla je Maja Fertalić.

Njen proizvod ime je dobio kombinacijom engleske riječi bar i porijeklom – ipak je nastala u Zagrebu, a Nutty jer je puna orašastih plodova/PD

Najteže je bilo izraditi formulu
Njen proizvod ime je dobio kombinacijom engleske riječi bar i svojim porijeklom – ipak je nastala u Zagrebu, a Nutty jer je puna orašastih plodova. Za nabavku meda, badema i lješnjaka surađuje s lokalnim OPG-ovima, a za neke sirovine s provjerenim dobavljačima koji nude certificirane sastojke.

Trenutačno mogu proizvesti oko 1000 pločica dnevno, no i dalje rade na podizanju kapaciteta.

Kako saznajemo od naše sugovornice, prije samo šest mjeseci maksimalna dnevna proizvodnja im je bila 200 pločica dnevno. Dosad su proizveli više od 80.000 barica, od kojih su oko 30.000 komada proizveli ručno bez pomoći strojeva.

“Najteže je bilo izraditi formulu koja će biti dovoljno kompaktna, a opet mekana. Nikako se nisam željela odreći krupnije mljevenih sastojaka, jer smatram da je žvakanje jako bitan proces u našem hranjenju i da ga ne smijemo zanemariti. BARice sam prvo izrađivala ručno u kalupu, a zatim je došao stroj koji sad uvelike pomaže kod proizvodnje većih količina’’, dodala je Fertalić.

U ovoj priči nije sama, a uz nju u proizvodnji radi i njena prijateljica Tea, a često uskače i mama Vesna. Okružiti se stručnim ljudima koji vjeruju u tvoju ideju, pola je uspjeha. Iva, Ana i Vedrana su također dijelom ove prče i neizvjesnog puta zvanog poduzetništvo.

“Na početku je puno ključnih odluka koje moraš donijeti i vjerovati u njih – kako nazvati proizvod, kako zapakirati taj proizvod, gdje naći provjerene dobavljače, koja je ciljna skupina i kome je taj proizvod namijenjen…

80

tisuća pločica dosad su proizveli, od čega prvih 30.000 ručno

Uz to, ja dolazim iz skroz druge branše, tako da je bilo potrebno puno edukacije i istraživanja u meni potpuno novom segmentu. No, moja ustrajna glava i sportski duh tjerali su me da idem i ne odustanem od kojekakvih izazova i problema i zato sam danas tu gdje jesam. Uz to, svaki novi partner, svaka nova lokacija, kao i ljudi koji čine Nutty zasad dovoljno čvrsto drže taj put sa mnom.

Pa i mene, kad počnem brinuti kako ćemo sve to prodati, hoću li imati dovoljnu količinu kvalitetnih sirovina, hoćemo li moći isporučiti kapacitete koje smo si zadali, ili čak zašto nas još više ljudi ne prati na Instagramu’’, veselo će Fertalić.

Ubrzala joj poduzetnički put
Da su Nutty BARice Maje Fertalić proizvod vrijedan pažnje, govori i činjenica da su u konkurenciji od osam hvalevrijednih proizvoda proglašene HIT proizvodom u sklopu društveno odgovornog projekta Startaj Hrvatska kojI donosi Spar u suradnji s Novom TV.

Ta pobjeda je, objašnjava nam sugovornica, ubrzala njen poduzetnički put za nekoliko godina i dala joj potvrdu da ima dobar proizvod s budućnosti na tržištu.

“Projekt mi je pomogao da BARice predstavim široj publici, dao mi je platformu da direktno komuniciram s kupcima i na taj način se izgrađujem kao poduzetnik i prodavač’’, zaključila je vlasnica brenda Nutty BARice Maja Fertalić.

Nutty BARice je, zahvaljujući projektu Startaj Hrvatska, trenutačno moguće kupiti u odabranim Sparovim trgovinama, kao i kod njihovih brojnih partnera kao što su Mrkvica, Tvornica Zdrave Hrane, Veronika ili Grga Čvarak.

Komentirajte prvi

New Report

Close