Mladima je potrebno omogućiti da se susretnu s podnošljivim neuspjehom

Autor: Ivan Tominac , 16. svibanj 2019. u 22:00
Marko Komerički iz tvrtke koja razvija projekt 'Esports prvenstvo Hrvatske'/Jurica Galoić/PIXSELL

U Hrvatskoj je problem što se na poduzetnike gleda s određenim prezirom, a ne shvaća se da su oni pokretači gospodarstva.

Događanje u sklopu velike nacionalne akcije Hrvatska pamet Hrvatskoj koju organiziraju Večernji list i Poslovni dnevnik, a čiji je krajnji cilj zadržavanje mladih obrazovanih ljudi, nakon pet gradova i sveučilišta stiže i u Zagrebu.

U suradnji sa Sveučilištem u Zagrebu u ponedjeljak će se u Knjižnično-dokumentacijskom centru Ekonomskog fakulteta održati okrugli stol, tribina i otvorenje Večernjakove izložbe 'Zajedno smo 60 godina'. Pokrenuti posao u Hrvatskoj nije teško, a Hrvatska nije zemlja trećeg svijeta već zemlja s bogatim kulturnim nasljeđem, odmah na početku razgovora istaknuo nam je Marko Komerički iz tvrtke UVI eSport, jedan od predavača na događaju.

Kao i većina, nakon završetka studija počeo je razmišljati o onome što zapravo želi raditi, a naglasak je bio na stvaranju dodane vrijednosti za pojedinca i društvo. Odlučio se za eSportove, danas još uvijek specifično područje, za koje se očekuje da će kroz izvjesno vrijeme zauzeti svoje mjesto u svijetu sporta i gaminga. Svoju priču počeo je još kao student organizirajući natjecanja, a nakon čak njih 200, s timom je razvio platformu za organizaciju i provedbu gaming natjecanja – UVI Play, platformu koja omogućuje bolju organizaciju, a posljedično ima tendenciju i razvijati eSport u Hrvatskoj.

U tom smjeru razvili su projekt 'Esports prvenstvo Hrvatske' koje će biti održan u kategoriji srednjih škola i visokoobrazovnih ustanova gdje će mladi predstavljati svoje ustanove kroz sustavno natjecanje.

"Na temelju dosadašnjeg iskustva i interakcije s mladima kroz projekte na kojima sam surađivao ili surađujem, induktivno mogu donijeti sud da postoji nerazumijevanje oko toga što vođenje tvrtke predstavlja, nedovoljan interes za suočavanje s problemima koji ih se direktno tiču i strah od neuspjeha, uglavnom nametnut od strane društva, koje nije dovoljno poticajno i koje ne dopušta neuspjeh. Upravo je neuspjeh ključan za uspjeh, prije svega za učenje i napredak. Mladima je potrebno omogućiti da se susretnu s podnošljivim neuspjehom, odnosno onom razinom neuspjeha koja će im omogućiti da nauče, stanu na noge te snažniji i pametniji krenu prema naprijed s još većom željom nego ranije", istaknuo je Marko Komerički.

Baš kao i Komerički, još za vrijeme studentskih dana u pokretanje vlastitog posla otisnuli su se i Tino Vrbanović i Ante Starčević pokrenuvši tvrtku Hodajuće reklame. Na početku je, ističu, bilo teško ali ne samo zbog birokracije, već i sveopćeg pesimizma koji je zavladao.

Ipak, nisu se dali sputati i krenuli su u posao tražeći primarni motiv u vlastitom entuzijazmu, što ponekad s mladima nije slučaj. "Susretali smo se i još se susrećemo s dosta mladih ljudi koji imaju odlične ideje, ali nažalost previše razmišljaju o financijskoj dobiti. Motiv za otvoriti tvrtku treba biti širi, osjećaj da ćeš iskoristiti svoje talente i potencijale u potpunosti, da si neovisan i da možeš sam donositi odluke, nama su bili najveći motivi. Također, kada uz to sve upoznate odlične ljude, nekima date i priliku za zaposlenje, taj osjećaj je odličan. Nažalost, još je u Hrvatskoj problem da se na poduzetnike gleda s nekim prezirom, a ne shvaća se da su oni pokretači gospodarstva", rekli su osnivački tvrtke Hodajuće reklame. 

Komentirajte prvi

New Report

Close