Joško Klisović: Inzistiramo da se diplomati što više druže sa poduzetnicima

Autor: Darko Bičak , 27. travanj 2015. u 12:05
Foto: Žarko Bašić / Pixsell

Zamjenik ministrice vanjskih poslova i europskih integracija.

Gospodarska diplomacija je jedan od četiri prioriteta Ministarstva vanjskih poslova, a prije 1,5 godinu je napravljena i čitava rekonstrukcija toga sustava, kazao je Joško Klisović, zamjenik ministrice vanjskih poslova i europskih integracija na panelu „1na1“ koji je održan u sklopu manifestacije Poslovni uzlet u ponedjeljak u Čakovcu. „Novi koncept koji smo nedavno promovirali podrazumijeva da više ne postoji improvizacija već uhodani sustav. Isto tako, do sada je se uglavnom radilo reaktivno, dakle kada bi netko nešto tražio, onda bi diplomacija to odradila. Sada se ide proaktivno i mi sami pristupamo našim poduzetnicima i pokušavamo prepoznati njihove potrebe“, pojašnjava Klisović. Najtraženija usluga od MVP-a je potraga za partnerom u inozemstvu, a to je do sada zatražilo 1849 poduzetnika. Nakon toga, najviše je bilo upita za informacije o regulativi te za pomoć pri odlasku na sajmove i izložbe. Poduzetnici koji posluju u Aziji i Africi često traže pomoć MVP-a za posredovanje kod državnih tijela. „U Europi i generalno u Zapadnom dijelu svijeta tvrtke se o svemu dogovaraju međusobno i država je tu samo kao regulator. No, u nekim dijelovima svijeta je država glavni naručitelj ili pak mora odobriti ili platiti svaki dogovoreni posao. Kako u takvim slučajevima poduzetnici ne mogu izravno doći do državnih tijela, tu im pomaže diplomacija“, pojašnjava zamjenik ministrice Vesne Pusić. 

Glavni kanal za komunikaciju poduzetnika i MVP-a je redizajniran web portal ministarstva koji ima poseban dio za gospodarsku diplomaciju. Klisović navodi da postoji striktna kontrola i da se na svaki upit mora u roku od maksimalno 48 sati dobiti povratni odgovor od nadležnog diplomata. Kako je gospodarska diplomacija relativno nova djelatnost naše službe za vanjske poslove, koriste se iskustva zemalja koje u tome imaju velikog iskustva, posebice Velike Britanije. „Kada smo kreirali ovaj sustav, znali smo da ga moramo provoditi s ljudima koji rade u MVP-u i koji imaju više ili manje afiniteta prema gospodarstvu. Zbog toga radimo veliki broj edukacija i treninga. Uz to, inzistiramo da se diplomati što više druže sa samim poduzetnicima kako bi se neposredno upoznali s njihovim problemima“, kaže Klisović. 

Usmjerenje na gospodarsku diplomaciju dovelo je i do adaptacije hrvatske diplomatske mreže. Tako su se, prvenstveno zbog interesa našeg gospodarstva, otvorile misije u Azerbajdžanu, Južnoj Koreji i Kuvajtu, a došlo je do reduciranja diplomatskih misija u zemljama Europske unije gdje se odnosi mogu graditi i po nekim drugim osnovama. Kao poseban izazov koji se postavlja pred gospodarsku diplomaciju je kako uskladiti političke i gospodarske interese. Naime, mnogi poduzetnici su zainteresirani za suradnju s tvrtkama u zemljama poput Irana ili Rusije, a koje su pod sankcijama naših saveznika iz EU-a i NATO-a. Klisović kaže da se nastoji postići balans kako bi se na najbolji način zaštitili ukupni nacionalni interesi, a koji su sada definirani kroz gospodarski razvoj. Kao primjer navodi nedavni odlazak brojne hrvatske delegacije gospodarstvenika u Moskvu, a koje je predvodio sam ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak. „Napravili smo balans tako da je ministar Vrdoljak išao u Moskvu, iako su se mnogi protivili tome, ali se tamo bavio samo gospodarskim temama – nije bilo službenih susreta na razni ministara ili sličnih političkih odnosa. Slična situacija je i s Iranom te smo se već tri puta susreli s hrvatskim poduzetnicima gdje smo napravili sve pripreme za trenutak kada se sankcije ublaže ili ukinu“, pojašnjava Joško Klisović.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Koje floskule! Ovo me podsjeća na reklamiranje reketarske HGK! Mi sve činimo za vaše dobor samo što to vi ne osjećate! Hoćete, hoćete, po đepu! [emo_plazi]
A u MVP pola ljudi u stranim predstavništvima ne govori strani jezik…

New Report

Close