Javnim nastupom motiviramo timove i brendiramo svoje proizvode

Autor: Majda Mikulandra , 03. ožujak 2021. u 14:25
Melita Pavlek, komunikacijska trenerica/S. Šimunović/PIXSELL

Jasnoća, sažetost i jednostavnost poruka koje želimo prenijeti ovisi i o publici i iznimno je važno postići ravnotežu između nje i našega javnog nastupa.

Melita Pavlek dugogodišnja je komunikacijska trenerica, svoje je znanje oblikovala u kratke video tutoriale koji će se emitirati na Poslovnom TV-u.

Javni nastupi su odavno prerasli u nešto mnogo drugačije od one klasične slike osobe koja stoji pred mikrofonom.

Stoga su ovi tutoriali namijenjeni prvenstveno poduzetnicima koji svakodnevno moraju uspješno javno komunicirati kako bi uspješno poslovali, ali i svima koji svoje javne nastupe žele poboljšati i dodatno se educirati.

S obzirom na vaše bogato iskustvo u odnosima s javnošću i novinarstvu, recite nam što danas čini uspješnog i uvjerljivog govornika?

Moramo biti svjesni da ono što vrijedi danas u komuniciranju, već sutra se može potpuno promijeniti. Zato je najvažnije da budemo, ne samo kao govornici, već kao ljudi fleksibilni i spremni na promjene. Osnova je ostala ista. Dobar govor, prezentacija, javni nastup, uvijek dolaze iz vašeg srca, koliko god to sladunjavo zvučalo. Ljudi prepoznaju vaše istinske razloge, vaše raspoloženje i vaš cilj. Budite kongruentni, iskreni, vođeni svrhom i pripremljeni. To je najvažnije.

Jesu li komunikacijske vještine apsolutno prioritetne u poslovnom svijetu i zašto?

Komunikacijske vještine nisu važne samo u poslovnom svijetu. Kvaliteta vaših misli oblikuje kvalitetu vašeg života. Kako komunicirate sa samim sobom i s drugim ljudima na kraju postaje vaša stvarnost. U poslovnom svijetu, imajući u vidu ubrzavanje i hiper produkciju informacija, važno je znati kako jednostavno, ciljano i kratko komunicirati stavove i brend. Promatramo li koje su apsolutne Top kvalitete lidera u poslovnom svijetu, onda su to sposobnost inspiriranja, dobrog razumijevanja delegiranja, komunikacija i smisao za humor. To stavlja veliku odgovornost upravo na leđa lidera i voditelja koji prije svega moraju raditi na svojem razvoju da bi mogli razvijati tvrtku ili organizaciju.

Znamo li mi, općenito, kao društvo uspješno komunicirati?

Globalno, razvija se svijest da je komuniciranje temeljna socijalna vještina na kojoj trebamo raditi. Na žalost, zapadni sustav često zaboravlja na holistički pristup životu i tu moramo kao društvo napraviti dodatni iskorak. On će morati u jednom trenutku doći do točke u kojoj smo spremni kao pojedinci preuzeti odgovornost za ono što pričamo, radimo i kako utječemo. Kada krenemo od sebe, počinjemo mijenjati društvo. Primjerice, pokušajte pratiti koliko negativnih i nekonstruktivnih rečenica danas izgovarate ili vrtite u vašem umu. Što prije prekinete taj niz i zaista odlučite biti oprezniji u komuniciranju s drugima i samim sobom, brže ćemo evoluirati kao društvo.

Trenerica ste komunikacijskih i prezentacijskih vještina. Koliko su danas važne te usluge u poslovnom svijetu?

Svi koji žele ostvariti utjecaj u svojoj okolini, bez obzira na to vode li tvrtku od sto zaposlenih ili odjel s petero kolega, trebaju “brusiti” svoje vještine javnog nastupa i prezentacija. Svaki dan, kada moramo motivirati kolege na neku ideju, prezentirati poslovni plan ili se aktivirati u udruzi u kojoj volontiramo, koristimo naše prezentacijske vještine. Ne moramo biti TV zvijezda da bismo znali kako dobra poruka, neverbalna komunikacija i jasan cilj osnažuju naš utjecaj. Jasnoća, sažetost i jednostavnost poruka koje želimo prenijeti, ovisi i o publici koja je pred nama i to je nešto što je i u poslovnom svijetu iznimno važno, postizanje te ravnoteže između našeg javnog nastupa i publike. To je definitivno nešto što se mora vježbati, jer nikad ne možemo u potpunosti predvidjeti što će publika zaista zapamtiti i na što će staviti fokus, a o tome nam ovisi koliko ćemo uspješno plasirati na tržište naše proizvode ili usluge. U tom je smislu dobro slušati druge kvalitetne govornike, primjerice TED TALK govornike i teme. Poslovnim liderima bi ujutro bilo dobro da, umjesto listanja vijesti, prvo poslušaju neki motivacijski govor. Vijesti neće pobjeći nikamo, a ovim malim promjenama će reprogramirati svoj „jutarnji“ um.

Kako je došlo do suradnje s Poslovnim TV-om?

Kako sam i NLP practitioner i NLP leadership coach, tražila sam načina da kratke i jednostavne savjete učinim dostupnima onima koji bi ih mogli iskoristiti. U tom trenutku se pojavila ideja za suradnjom s Poslovnim TV-om. Moje znanje o odnosima s javnošću i leadershipom zajedno smo oblikovali u sadržaj koji bi mogao biti koristan poduzetnicima, obrtnicima, gospodarstvenicima. Oni često nemaju puno vremena za educiranje, pa smo, na tragu sličnih inozemnih, ciljanih, stručnih programa, napravili naš sadržaj. Imati dovoljno snage da vjeruješ u ono što radiš i ustraješ u tome, u ovim izazovnim vremenima, nije lako. Zato je Poslovni prepoznao da i kroz ove nekomercijalne sadržaje radimo nešto zaista dugoročno korisno i ne samo za ciljanu publiku. Poduzetnici su velika vrijednost društva. Nužno je da svi doprinesemo da to tako i ostane.

Komentirajte prvi

New Report

Close