Smanjenje javnog duga za približno 5 postotnih poena mjereno udjelom u BDP-u u dvije godine, paralelno sa spuštanjem fiskalnog deficita ispod jedan posto, predstavlja važnu prekretnicu za hrvatske javne financije, ali i društvo u cijelini. Uz izlazak iz procedure prekomjernog deficita, taj tempo razduživanja ubrzao je donošenje političke odluke o uvođenju eura. Hrvatska se obvezala da će preuzeti zajedničku valutu prije ili kasnije, no kako to nikad nije stvar dobre volje ili političke aklamacije nego rezultat niza javnih politika u zemlji, zadovoljavanje kriterija za ulazak u eurozonu trebalo bi blagotvorno djelovati na mnoge ekonomske procese u zemlji, a ponajviše na javni dug.
Plan je vlade da ga za tri godine spusti ispod 70 posto BDP-a, odnosno da ga smanjuje za približno 3 postotna poena godišnje, a da se pita MMF ta bi dinamika trebala biti još strmija tako da 2022. budemo ispod 60 posto. Hrvatska je s 80-ak posto javnog duga i dalje lider među tranzicijskim državama, a sličnu razinu potrošnje ima Slovenija koja se značajno zaduživala zbog sanacije vlastitog bankarskog sustava, te donekle Mađarska. Javni dug Češke i Slovačke kreće se unutar maastrichtskih kriterija, što se jasno održava i u niskoj cijeni njihova duga. Ministarstvo financija procjenjuje da će do kraja ove godine javni dug spustiti neznatno ispod 80 posto BDP-a na 79,8 posto, dok Europska komisija u svojim jesenskim prognozama prognozira završetak s 80,3%, što je i dalje dva i pol postotna poena manje od javnog duga s kraja 2016. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Nikad se naš javni dug neće smanjiti, jer je to jednostano matematički nemoguće. Sve ovo što političari pričaju su obično zavaravanje javnosti i puste želje bez ikakve stvarne podloge. Naš tzv. rast, na kojima oni sve ovo projiciraju, se uglavnom temelji na turizmu, a kada se turisti sljedeće godine vrate u Grčku i druge mediteranske zemlje, onda će se pjevati druga pjesma od ove sada.
Osim toga, na strani koja uplaćuje u proračun se svake godine smanji za po 50.000 broj ljudi koji vrše te uplate (koji odu u Njemačku, Irsku i ostale zemlje), a s druge strane su hijene koje stalno traže više i više (državni sindikati, 550 tisuća, a uskoro i milijun što pravih što lažnih branitelja itd. itd.). Svatko s dvije čiste u glavni može donijeti zaključak što nas čeka za koju godinu…
Slazem se, slijedi propast. Srecom, nisam previse uplatio u ovu crnu rupu ovdje, tako da mogu prihvatiti potpuni gubitak.
Najzanimljivije je da, unatoc padu stanovnistva od najmanje 80k godisnje, drzavni sektor i dalje raste, i traze povisice.
Dokle god se ne krene u rezanje rashodovne strane proračuna nema stvarnih i dugoročnih rezultata u pogledu smanjenja javnog duga! Sve se to može kvalitetno izvesti pametnim restrukturiranjem!
Nikad se naš javni dug neće smanjiti, jer je to jednostano matematički nemoguće. Sve ovo što političari pričaju su obično zavaravanje javnosti i puste želje bez ikakve stvarne podloge. Naš tzv. rast, na kojima oni sve ovo projiciraju, se uglavnom temelji na turizmu, a kada se turisti sljedeće godine vrate u Grčku i druge mediteranske zemlje, onda će se pjevati druga pjesma od ove sada.
Osim toga, na strani koja uplaćuje u proračun se svake godine smanji za po 50.000 broj ljudi koji vrše te uplate (koji odu u Njemačku, Irsku i ostale zemlje), a s druge strane su hijene koje stalno traže više i više (državni sindikati, 550 tisuća, a uskoro i milijun što pravih što lažnih branitelja itd. itd.). Svatko s dvije čiste u glavni može donijeti zaključak što nas čeka za koju godinu…
Uključite se u raspravu