Inovacija koja pomaže rješavanju problema u industriji električnih vozila; sigurnost u vožnji, domet i kratki vijek baterije

Autor: PD VL native tim , 09. ožujak 2020. u 09:35
Danijela Jovanović, izvršna direktorica tvrtke Cognitio Elektronika

Ukupna vrijednost projekta iznosila je gotovo 576 tisuća kuna, dok je iznos bespovratnih sredstava bio 348 tisuća kuna.

Cognitio priča počela je 2012. godine. Četvero ljudi radilo je u jednoj inženjersko proizvodnoj firmi i odlučili su sami osnovati svoju firmu i raditi ono što najviše vole. U početku, Cognitio Elektronika je bila R&D tvrtka, što znači da im je fokus bio na istraživanju i razvoju. Radilo se na razvoju električnih pogona za razne aplikacije, najčešće za električna vozila i specijalne električne strojeve i vozila. Budući da su to kompleksni, zahtjevni i dugotrajni procesi, s kupcima su počeli razvijati dugoročne odnose. „Moramo se pohvaliti da su svi naši klijenti zadovoljni s našim rješenjima pa razvojni projekt sve češće prelazi u proizvodnju nekog od rješenja. Bitno je napomenuti da je svaki naš projekt custom made, što znači da je napravljen točno prema tehničkim zahtjevima i specifikacijama kupaca i za njihovu primjenu. U Cognitio Elektronici osim pogona za električna vozila, radimo elektroniku za specijalna vozila, ali radimo i specijalne strojeve. Trenutno imamo devetoro zaposlenih i upravo smo se preselili u veći prostor. U planu nam je širenje i po broju zaposlenih i u proizvodnom smjeru“, ispričala je Danijela Jovanović, izvršna direktorica tvrtke.

Uspjeh na globalnom tržištu
Njihovi klijenti su uglavnom inozemne tvrtke, a kupci su tržišta SAD-a, Švedske, Njemačke, Poljske, Italije. Primjerice, za jednu američku kompaniju razvili su pogonza natjecateljski električni motocross i enduro motocikl, koji je prepoznat na tržištu kao jedan od tehnološki najnaprednijih, i od struke i od vozača. „Naši klijenti su uglavnom proizvođači motocikala, bicikala, specijalnih vozila i strojeva. Kupci prepoznaju naše prednosti, a to su agilnost i činjenica da su sustavi koje mi isporučujemo optimalni za njihovu primjenu. Osim u vozilima, naši sustavi nalaze primjenu i u pogonima industrijskih strojeva.. Ove godine smo bili kao izlagači na EICMA-i u Milanu. To je jedan od najvećih svjetskih sajmova motocikala i bicikala i primijetili smo da svi svjetski proizvođači poput Suzukija, Yamahe, Ducatija, Harley Davidsona (a oni su prvenstveno proizvođači motoi pjene iz zraka, za remote dijagnostiku na vozilima te sustav za razmatanje vatrogasnih crijeva. „Kao što sam već rekla, puno naših klijenata je iz mobilne industrije. Često smo razvijali pogone za motocikle. I u takvim projektima dolazi do razmjene iskustava i potreba pa smo tako shvatili da razvojem PEP-a, u odnosu na trofazne pogone, može ostvariti lijepo tehnološko unaprjeđenje, povećati sigurnost i učinkovitost cijelog sustava. Za nas je to bio pravi izazov. Moram napomenuti da je po završetku projekta dokazana izvedivost koncepta i da nam je sada cilj proizvodnja i implementacija tog sustava u mobilnoj industriji. Sama realizacija projekta je trajala godinu dana“, istaknula je Marija Krpan, izvršna direktorica u Cognitio Elektronici. O samom projektu provjere inovativnog koncepta polifaznog elektromotornog pogona PEP-a koji je razvijen uz financijsku podršku s agencijom HAMAG – BICRO, kažu kako je do ideje i realizacije došlo prilično spontara s unutrašnjim izgaranjem) na sajmu predstavljaju i električne verzije svojih proizvoda“, dodaje Marija Krpan, tehnička direktorica tvrtke. „Htjela bih istaknuti da pored tog tržišnog segmenta, imamo dugogodišnju suradnju s proizvođačem vatrogasnih vozila za kojeg razvijamo elektroniku koja služi za olakšavanje i unaprjeđenje upravljanja vatrogasnim vozilom“, dodaje naša sugovornica. Riječ je o vatrogasnom probijaču zrakoplova na električni pogon koji se koristi za hitne intervencije na aerodromima u slučaju požara u zrakoplovu. Probijač omogućuje vatrogasnom vozilu da probije trup zrakoplova i na taj način gasi i hladi zrakoplov. Osim toga, tvrtka razvija elektroniku koja se koristi za lakše upravljanje i regulaciju topova na vatrogasnim vozilima, sustavima za miješanje vode no. Cilj projekta bio je dokazati izvedivost sustava PEP (polifazni motor – pretvarač) primjenjivog u pogonima u električnim vozilima, industrijskim postrojenjima i HVAC sustavima (sustavi za grijanje, ventilaciju i klimatizaciju). Posebno zanimljiva bila bi primjena ovog izuma u industriji električnih automobila, jer bi se povećanjem učinkovitosti rada motora mogao povećati domet električnog automobila i smanjiti cikluse punjenja i pražnjenja baterije. Samim time bi se produžio vijek trajanja baterije, koja je najskuplji i najneučinkovitiji dio električnog automobila. HAMAG-BICRO u suradnji s nadležnim Ministarstvom gospodarstva, poduzetništva i obrta dodijelili su 348 tisuća kuna, dok je ukupna vrijednost projekta 576 tisuća kuna.

Foto: Cognitio Elektronika

Suradnja s FER-om i FSB-om
„Naša suradnja s agencijom HAMAG – BICRO bila je, kao i uvijek, odlična. Naime, ovo nam je već drugi projekt provjere inovativnog koncepta (PoC) koji smo realizirali, a dobili smo i dva projekta internacionalizacije i certifikacije proizvoda. Provedbom ovog projekta, Cognitio Elektronika je uspješno certificirala po IP i IK standardima te osigurala CE oznaku za neke od svojih najpopularnijih proizvoda koji se izvoze u mnoge zemlje. Svaki put smo imali odličnu suradnju sa svim djelatnicima HAMAG – BICRO-a koji su bili “zaduženi” za naše projekte. Isto tako, imamo dugogodišnju suradnju s Fakultetom elektrotehnike i računarstva i s Fakultetom strojarstva i brodogradnje“, kazala je izvršna direktorica Danijela Jovanović. U pogledu budućnosti tvrtke, u Cognitio Elektronici kažu da im je u planu ulazak na novo tržište s računalima i sustavima za upravljanje, nadzor i remote dijagostiku vozila i strojeva. S
obzirom na sve što su ostvarili u dosadašnjem radu, ne sumnjamo da će i u novim projektima polučiti vrhunske rezultate.

Sadržaj omogućio HAMAG – BICRO

New Report

Close