Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

EY detektirao tri ključna fokusa hrvatskih poduzetnika

Autor: Siniša Malus
14. srpanj 2025. u 14:15
Podijeli članak —
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Poduzetnici usmjereni prema inovacijama, digitalnoj transformaciji i automatizaciji procesa.

Hrvatski poduzetnici pokazuju snažno usmjerenje prema inovacijama, digitalnoj transformaciji i automatizaciji procesa te zapošljavanju kvalificiranih radnika, unatoč geopolitičkim izazovima, inflacijskom pritisku i rastućim operativnim troškovima. Rezultati su to najnovijeg izdanja EY Poduzetničkog barometra koje je konzultantsko-revizorska tvrtka EY provela među hrvatskim poduzetnicima u sklopu istraživanja na razini regije Srednje, istočne i jugoistočne Europe te središnje Azije (CESA).

Izazovi i neizvjesnosti

Istraživanje je provedeno s ciljem boljeg razumijevanja kako poduzetnici razmišljaju o budućnosti svojih tvrtki, osobito u kontekstu aktualnih gospodarskih izazova i neizvjesnosti. U fokusu su bile teme poput inovacija, ulaganja u tehnologiju, zapošljavanja i planiranja nasljeđivanja, kako bi se dobio uvid u prioritete i strategije koje poduzetnici primjenjuju za dugoročni rast i otpornost.

“Iako kroz naš program EY Poduzetnik godine aktivno razgovaramo s poduzetnicima i upoznati smo s izazovima s kojima se svakodnevno suočavaju, zanimljivo je kroz ovakvo istraživanje dobiti sveobuhvatnu sliku poduzetničkog okruženja u Hrvatskoj. Usred geopolitičkih izazova, inflacije, rasta troškova i ostalih izazova, poduzetnici ipak pronalaze načine kako, ne samo opstati, već i ostati konkurentni. Za to je svakako ključno praćenje trendova, inoviranje, investiranje u tehnologiju i digitalizaciju, kako pokazuju i rezultati našeg istraživanja”, komentirao je Berislav Horvat, iz EY-a Hrvatska.

Dodaje kako je posebno ohrabrujuće vidjeti da poduzetnici ne odustaju od svojih ambicija što je bitno upravo sada. “Upravo u trenucima nesigurnosti, najotporniji lideri pokazuju spremnost na prilagodbu i strateško promišljanje. Ovakvi rezultati ukazuju na to da hrvatski poduzetnici razmišljaju dugoročno i da su spremni ulagati u održivi rast.”

Sve više koriste AI

Rezultati barometra pokazuju kako su hrvatski poduzetnici sve više fokusirani na inovacije, pri čemu ih je 55 posto usmjereno na razvoj novih proizvoda, a 59 posto na inovacije procesa.

Kada je u pitanju umjetna inteligencija, EY Poduzetnički barometar otkriva kako 73 posto hrvatskih poduzetnika sve više koristi umjetnu inteligenciju u nekoj mjeri u poslovanju, čime Hrvatska prednjači u odnosu na prosjek CESA regije (61%). S druge strane, domaći poduzetnici i dalje su oprezni s ulaganjima u umjetnu inteligenciju, s 41 posto tvrtki bez ikakvih ulaganja u AI u posljednje tri godine.

Autor: Siniša Malus
14. srpanj 2025. u 14:15
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close