Bili su ‘egzotika’, a danas su Revisovi proizvodi tako neophodni. Rade ih najviše u državi, milijune

Autor: Sergej Novosel Vučković , 09. srpanj 2020. u 22:00
Glavni operativac Tomislav Jakopović i vlasnik i direktor Rusmir Ajanović/ŽELJKO LUKUNIĆ/PIXSELL

Ekskluzivno u prvoj i najvećoj hrvatskoj tvornici vlažnih i dezinfekcijskih maramica u zagrebačkoj Kašini, koja opskrbljuje većinu maloprodajnih lanaca.

Vlažne maramice za njegu dječje kože, za skidanje šminke, higijenu ruku i intimnu higijenu žena. Za dezinfekciju ruku i površina. Za čišćenje u kućanstvu, od univerzalnih do onih za podove, namještaj ili kupaonicu pa vlažne maramice za auto i najzad vlažne maramice za kućne ljubimce.

Barem jedan od tih artikala ima svako hrvatsko kućanstvo, a ponestane li mu ga, lako će ga nabaviti, jer vlažne maramice tvrtke Reviso su u ponudi gotovo svake trgovine u Hrvatskoj, od kvartovskih dućana do velikih lanaca, domaćih i stranih. Još od 1998. u Kašini, na istoku Zagreba iza Sesveta, Rusmir Ajanović, vlasnik i direktor Revisa, krenuo je proizvoditi ono za što će danas reći da je bilo egzotično.

“U to vrijeme smo proizvodili pelene za djecu, a vlažne maramice smo prepoznali kao jedan od proizvoda koji bi u budućnosti mogao naći široku primjenu”, kaže nam ovaj poduzetnik, potvrđujući da su u tom biznisu u Hrvatskoj bili prvi.

Mnogi su pokušavali, nisu bili te sreće da izdrže ili su odustali ili se pak orijentirali na druge djelatnosti pa je Reviso jedan od rijetkih domaćih proizvođača. Običan, a praktički neophodan proizvod plasiraju na domaće tržište maloprodaje u obliku kućnih marki, “private labela” trgovaca, a imaju i svoje brendove Blista za čišćenje prostora, te Bibo za djecu i Aseptol kao antibakterijske maramice.

“Istina je da smo bili prvi, s jedne strane, u međuvremenu su se pojavili jaki regionalni igrači s iskustvom u proizvodnji, distribuciji i prodaji proizvoda za osobnu higijenu i čišćenje pa pretpostavljam da je to ostavilo malo prostora za nove proizvođače, a s druge strane usvajanje novih proizvoda kod kojih je povrat uloženoga dug i često upitan uz kontinuiranu prilagodbu zakonskoj regulativi obeshrabruje i najiskusnije, što je klasična priča proizvodnje”, napominje Ajanović.

Posljednjih mjeseci kad je osobna higijena svakog od nas postala briga broj 1 zbog bojazni od zaraze koronavirusom i ovi proizvodi su ušli u osobni “neseser”, da budu uvijek pri ruci.

Idu u EU, Ameriku, Saudijsku Arabiju

Proizvodnja je uspijevala odgovarati na rastuće potrebe. Iz pogona od 800 kvadrata u Kašini maramice odlaze u sve zemlje regije, po EU, Saudijsku Arabiju, Južnu Afriku, a posljednje veliko tržište jesu Sjedinjene Američke Države. Svi su prepoznali da je hrvatski proizvod vrijedan kupnje i da jamči kvalitetom. Reviso je taj status izgradio dugogodišnjem građenju partnerskih odnosa s naručiocima i kupcima.

“Uvijek se trudimo pokloniti maksimalnu pažnju svakom upitu i ponudi bez obzira na to o kojoj se nakladi radilo očekujući da će taj proizvod naći svoj put do krajnjeg potrošača i približiti se “zlatnom omjeru” cijene i kvalitete.

30

zaposlenih u pogonu za proizvodnju raznih vrsta maramica

Isto tako, nakon usvajanja i plasiranja proizvoda ostajemo otvoreni za brzu prilagodbu i promjenu ovisno o povratnim informacijama krajnjeg kupca” tumači nam Ajanović u malom uredu s pogledom na pogon u kojem radnici za strojevima raspakiravaju kutije s bijelim papirom, stoje uz mašine nalik perilicama u kojima se mućkaju sastojci ili nadziru proces koji teče od “vožnje” maramica na traci do odlaska u ambalaže različitih veličina i kućnih marki namijenjenih trgovačkim lancima.

Dosad nisu medijski istupali, kaže direktor da nisu imali potrebe za isticanjem, nemaju je niti sad, no Poslovnom dnevniku ukazali su povjerenje i uveli nas u tvornicu otkrivši kako rade.

“Bez namjere da filozofiram o vlažnim maramicama, to je jedini proizvod čija je ambalaža, njen presjek, izložen njenom sadržaju, to je kao određena sendvič folija u koju ulazi otopina i samim tim morate znati kako nabaviti sirovinu, gdje, odakle, da bude sačuvano svojstvo, a ovdje je važna i etiketa i zatvarač, puno je sitnih trikova nagomilanih koji međusobno uvjetuju jedni druge”, kaže Ajanović.

Kad smo ušli u EU, dodaje, bilo nam je lošije, no kad je profunkcionirala regulativa dobro nam je došla, jer smo shvatili da ju ne može zadovoljiti svatko. U osnovi se radi o proizvodnji losiona i otopina kojima se impregniraju materijali (na bazi papira, tkanine ili kombinacije različitih vlakana) te se oni pakiraju u posebne vrste folija koje se opet konfekcioniraju i opremaju ovisno o namjeni”, upoznaje nas direktor s osobinama stvaranja. Dnevna naklada svih vrsta neovisno o naručitelju je oko 100.000 komada.

“To je kapacitet koji postižemo bez problema, uključujući treću smjenu. Problem je kad se skače s proizvoda na proizvod, zbog odvojenih linija za npr. household i za baby program, jer kupac zna tražiti da mu se za private label proizvede više jednog a ne drugog. Nama je naklada najmanja briga, koliko je to činjenica da zadržimo kvalitetu i stabilnost i održavamo je”, upozorava.

Kad zatreba, i on sam će uzeti paletni viličar i pomaknuti palete pune kutija, ili dočekati šleper sirovina. U Revisu je i njegova supruga, farmaceutkinja, koja vodi laboratorij.

“Istraživanje i razvoj su naš najjači adut i tome smo kontinuirano posvećeni. I kad mislimo da se nešto ne da unaprijediti mi i dalje tražimo i pokušavamo jer nerijetko “nabasamo” na rješenja za neke druge proizvode koji su čekali na red. Kroz godine stvorili smo solidnu bazu znanja i sitnih “trikova” pomoću kojih se bez straha prihvaćamo svih izazova”, reći će Ajanović.

Smisao je projektirati i proizvoditi

Kad smo tražili kadrove za fotografiranje pogona, istom nas je upozorio da zbog spomenutih trikova nije baš uputno da snimimo sve što vidimo. Naime, on se, uz to što upravlja tvrtkom, bavi i projektiranjem i konstruiranjem strojeva za proizvodnju.

“Naš je smisao projektirati i prilagoditi stroj i proizvodnu liniju određenom proizvodu, nije nam cilj ganjati ogromne naklade i nikad nas nije posebno privlačilo natjecati se s velikim korporacijama u štancanju”, veli Ajanović i pokazuje nam jedan stroj u hali. “Ovaj sam projektirao sam, radio je 12 godina i još je u funkciji”.

100

tisuća komada mogu dnevno proizvesti u Revisu

Tad nam dovodi i Tomislava Jakopovića, predstavljajući nam ga glavnog operativca koji je osmislio brendove Blista i Bibo.

“Proširili smo asortiman tim brendovima i time smo zadovoljni. Mana orijentacije na private label je činjenica što se nismo dosta koncentrirali na svoje brendove”, poručuje Ajanović. Jakopović će dodati da su Blista proizvodi sve traženiji, a da su maramice Aseptol vrlo praktične u svakodnevnim aktivnostima, pogotovo one pojedinačno pakirane. Prošlogodišnji rezultati su u Revisu bili izuzetno dobri i njima su, kažu, jako zadovoljni.

“Ova godina je već sad izvan svake procjene i na nju gledamo kao na nešto što ne možemo uspoređivati s ičim”, realan je Ajanović, koji otkriva da tijekom lockdowna nisu prekidali proizvodnju. Točnije jesu, na sat vremena između smjena, radi dezinfekcije i čišćenja pogona i strojeva.

U Revisu je tridesetak zaposlenih i budući da su stalno radili tijekom, nisu za njih tražili potpore za očuvanje radnih mjesta. Imaju i sezonce, studente, a Jakopović dodaje da svim zaposlenicima uz plaću daju i regres, božićnicu, a dobili su i posebne nagrade zbog rada u koroni.

Ajanović je najavio da idu i u smjeru B2B segmentu, kao nuđenja usluga prema drugim tvrtkama.

“Radit ćemo profesionalne proizvode, za čišćenje i dezinfekciju, povlačeći se lagano s maloprodajnog segmenta. Perspektiva je takva da u B2B segmentu uđemo i u turistički sektor, plasmanom accesorizea u hotelima, a isto se odnosi i na program za njegu u kući i domovima, koji služi olakšavanju života pacijenata i medicinskog osoblja”, ističe i dodaje da će pokušati diverzificirati rizik na više vrsta proizvoda. Za kraj će dati i svoj stav o tome je li i koliko korona kriza ukazala na važnost domaće proizvodnje.

“Da, to je nešto što će vam svaki istinski proizvođač reći ali mislim ne pod svaku cijenu na način da se to održava poticajima i kojekakvim potporama”.

Na pitanje je li država za poduzetnike majka ili maćeha poručio je: “Poznajući uvjete poslovanja u nekim zemljama EU ne mogu decidirano tvrditi da je toliko “maćeha” u prostoru davanja i nameta koliko je u slučaju dugoročnih investicija u pogone Ii proizvodnju. Tu se sigurno može puno toga unaprijediti i korigirati, pa bi se i priča o domaćoj ili proizvodnji sa stranim investitorom sigurno značajno popravila”, ustvrdio je Rusmir Ajanović.

Komentirajte prvi

New Report

Close