Bez obzira na veličinu tvrtke dobra izvozna priča počinje istraživanjem

Autor: PD VL native tim , 15. travanj 2021. u 22:00
Martina Mršić vodi vas kroz vaše izvozno planiranje

Programi HBOR-a za financiranje i osiguranje izvoznih poslova mogu vas potaknuti na poslovni iskorak u izvoz.

Unatoč udjelu od 15 posto, hrvatske tvrtke izvoznice samo u ovom trenutku zaslužne su za zapošljavanje više od polovine zaposlenih u svim poduzećima.

Da je njihov značaj neosporan, potvrđuje i to da stvaraju oko 65 posto ukupnih prihoda od prodaje, a zaslužne su i za čak 80 posto sredstava koja se u Hrvatskoj ulažu u istraživanje i razvoj.

To je dobra polazna teza rasta pa stoga i ne čudi što je izvoz jedna od glavnih poslovnih aspiracija različitih proizvođača.

Demografija i kultura

Svaka dobra izvozna priča počinje dobrim istraživanjem, ono je često razlog uspjeha ili poraza na stranim tržištima. Ako se odlučimo na izvoz, od vitalne je važnosti dobro podcrtati ovu stavku. Za svakog potencijalnog izvoznika potrebno je znati podatke o potrebi i trenutnoj potrošnji proizvoda poput onoga koji proizvodi.

Važno je usmjeriti se na već postojeći gospodarski rast potencijalnog novog tržišta, a svakako uzeti u uvid i demografiju te kulturne i vjerske prakse. Takvo što od velikog je značaja za uspjeh, a upravo na kulturnim i vjerskim praksama padali su i najveći brendovi kao što je McDonald’s.

Jedan od razloga zašto oni nisu uspjeli primjerice u Vijetnamu je upravo taj što nisu istražili kulturu poslovanja njihovih restorana i lanaca prehrane.

Postavivši se kao lanac brze hrane učinili su neporecivu pogrešku, a razlog tome je taj što su vijetnamska prodajna mjesta u pravilu bila jednako brza ili čak brža od njih. Znači, nisu bili brzi te je prezentacija koncepta bila marketinška pogreška.

Istraživanje je polazna točka, a ako u poslovnom planu niste imali previđanja za izlazak za nova tržišta, nadopuna postojećeg izuzetno je važna. Potrebno je imati potpuni pregled nad postojećim kapacitetima ljudi, proizvodnih pogona, ali i znanja.

Revidiranje postojećeg stanja bitna je aktivnost, a što trebate imati u ovom trenutku da bi ste dugoročno uspješno poslovali na inozemnom tržištu uvijek možete pitati Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, HGK ili HBOR.

Veliko iskustvo HBOR-a u financiranju i osiguranju izvoznih poslova i savjetima koji zlata vrijede, može vas usmjeriti na odluku o izvozu o kojem možda niste do sada razmišljali ili ih jednostavno niste dovoljno razradili. Ne bojte se postaviti im pitanja.

HBOR ima posebne programe za financiranje izvoza, ali i osiguranja koji vas štite od rizika neplaćanja kupaca.

Trendovi su također ono što se mora slijediti, a u vremenima kada je digitalno postalo imperativ uspjeha, bitno je razmišljati o web stranici, integraciji web shopa i promociji putem društvenih mreža. Dobro određena ciljna skupina zlata vrijedan, a pozicioniranje u bespućima interneta može biti input rasta i održivosti koji u konačnici može donijeti višestruku isplativost.

Oglasi vam mogu pomoći da steknete izloženost, ali s krivim postavkama mogu biti i jako skupi. Zato je na umu potrebno imati ciljnu publiku i troškove u odnosu na povrat ulaganja. Druga mogućnost je stvaranje web stranice sa sadržajem prevedenim na jezike ovisno o vašem ciljnom tržištu. To će omogućiti svim potencijalnim kupcima da se umreže s vašom ponudom.

Društvene mreže kao što su LinkedIn, Facebook i Twitter također vam mogu pomoći u brzoj i besplatnoj promociji vaše poruke. Iako otvaranje profila ne košta ništa, njima je potrebno uloženo vrijeme kako bi se redovito ažurirali. Što god koristili, pobrinite se da svi vaši marketinški materijali sadrže ažurne podatke za kontakt s vašom tvrtkom, zajedno s osobom odgovornom za izvoznu prodaju.

S obzirom na to da nam okolnosti nastale pandemijom ne daju prostora za putovanja, društvene mreže mogu vam poslužiti i kao dodana vrijednost istraživanju tržišta.

Osim što možete pratiti angažman koji vaše ciljne skupine iz drugih zemalja ostavljaju na vašim objavama, možete direktno postaviti i ankete kojima ćete prikupljati odgovore čiji će rezultati biti vrijedan resurs u modificiranju vaše strategija nastupa na stranim tržištima.

Vlastita motivacija

Ako ste usmjereni B2B tržištu LinkedIn je odličan put za vaš izvoz. U tom smjeru, važno je razmišljati o već kreiranim ponudama koje prilikom razmišljanja o izvozu moraju biti spremne. Morate znati što ponuditi kojem tržištu, definirane cijene su neizostavne, a prezentacija onoga što proizvod donosi od krucijalne važnosti za sve one distributere koji su prvi na crti omogućavanja vašeg rasta.

To su sve elementi dobrog plana i nerijetko dokaz ozbiljnog shvaćanja i spremnosti na izvoz. Osim svjesnosti o različitim kratkoročnim troškovima koje izvoz donosi, mreža već spomenutih distributera, ali i savjetnika koji će vam pomoći da do njih uopće dođete je od velikog značaja za uspjeh.

Informacija koja je odraz iskustva može biti vaša konkurentska prednost u nadolazećim koracima, no da biste uopće krenuli dalje potrebno je preispitati vlastite motivacije i spremnost. To kroz kratku intuitivnu anketu možete učiniti na stranicama HBOR-a u njihovom Vodiču za izvoz. Važno je znati da isplativost od izvoza nije trenutačna, ali uz dobru podršku i motivaciju može biti daleko iznad očekivanja.

* Sadržaj omogućio HBOR

New Report

Close