U suvremenom poslovnom svijetu sve se češće govori o zdravlju kao strateškoj kategoriji – ne samo na razini pojedinca, već i društva u cjelini. Od zdravstva se danas traži više od stručnosti – povjerenje, brzina i inovacija.
No, rijetki su lideri koji tu paradigmu uspijevaju konkretno provesti u djelo. Marijana Pašalić, CEO Affidea Hrvatska, jedna je od njih, a Affidea je dio vodeće europske grupacije za dijagnostičke i specijalističke medicinske usluge. S više od 20 godina iskustva u zdravstvenom menadžmentu, poznata je po strateškom pristupu koji kombinira vrhunsku medicinsku stručnost s poslovnom izvrsnošću.
Njena karijera obilježena je uspješnim integracijama privatnih zdravstvenih ustanova u međunarodni sustav Affidea, pri čemu je fokus stavljen na očuvanje profesionalnog identiteta i kvalitete skrbi. Zagovornica je preventivne medicine, digitalne transformacije zdravstva i održivog pristupa pacijentu, a čiji se pristup temelji na jasnoj viziji – zdravlje nije trošak, već ulaganje.
U razgovoru za PD CODE otkriva zašto zdravlje vidi kao najvažniju investiciju, kako izgleda moderni model zdravstvene skrbi utemeljen na prevenciji, povjerenju i vrhunskoj tehnologiji – i zašto su upravo ljudskost i stručnost ključne poluge transformacije zdravstvenog sustava.
Kako biste definirali svoju profesionalnu misiju i što za vas osobno znači voditi Affidea Hrvatska?
Moja profesionalna misija je jasna – omogućiti zdravstvenu skrb vrhunske kvalitete, koja zdravlje promatra kao temeljnu životnu vrijednost, a ne trošak. Uloga direktorice daje mi priliku da kroz inovacije, stručnost i posvećenost gradim sustav u kojem je pacijent u središtu, a zdravlje postaje prioritet. Ta uloga je svakodnevan izazov, ali i velika odgovornost jer izravno sudjelujem u oblikovanju zdravstvene budućnosti društva.
Što vas je motiviralo na karijeru u zdravstvenom menadžmentu?
Motivacija je proizašla iz uvjerenja da se sustav može učiniti boljim – funkcionalnijim, dostupnijim i kvalitetnijim. Spojila sam struku i menadžment kako bih omogućila sustavan razvoj uz pacijenta kao središte svih aktivnosti. Vizija Affidee temelji se na promicanju personalizirane skrbi, ulaganjima u ljude i tehnologiju te strateškom planiranju koje vodi prema održivom rastu.
Kako Affidea odgovara na sve izraženije potrebe pacijenata za brzom, personaliziranom uslugom?
Naša snaga leži u sinergiji odgovarajućeg kadra, tehnologije i usmjerenosti na pacijente. Ulažemo u najsuvremeniju opremu koja omogućuje brže, preciznije i dostupnije dijagnostičke postupke. Uz to, digitalizirali smo zakazivanje i otkazivanje termina, proširili radno vrijeme te uveli preventivne programe koji pacijentima omogućuju cjelovit pristup vlastitom zdravlju.
Koliko ulažete u tehnologiju i kako to konkretno utječe na rast i kvalitetu usluge?
U posljednje tri godine Affidea Hrvatska uložila je više od 17 milijuna eura u akvizicije, kadrove i medicinsku opremu. Samo u 2024. godini, u pet nacionalnih centara pružili smo preko 150.000 zdravstvenih usluga za više od 85.000 pacijenata. Ta ulaganja omogućila su visoku preciznost dijagnoza, kraće liste čekanja i rast povjerenja među pacijentima, što se izravno reflektira i na poslovne rezultate.
Koliku ulogu igra međunarodna mreža u kojoj djeluje Affidea Hrvatska?
Biti dio vodeće paneuropske grupacije znači imati pristup najnovijim protokolima, kliničkim standardima i stručnim znanjima. Ta razmjena iskustava omogućuje nam da kontinuirano unaprjeđujemo usluge, osiguravamo konzistentnu kvalitetu i brže uvodimo inovacije u lokalni zdravstveni sustav.
Koje zdravstvene teme smatrate najvažnijima, ali nedovoljno adresiranima u radno aktivnoj populaciji?
Sve više se govori o temama poput mentalnog zdravlja, digitalnog umora i poremećaja spavanja – no još uvijek nedovoljno o sveobuhvatnom preventivnom pristupu zdravlju. Bolesti poput dijabetesa i pretilosti, kao i problemi uzrokovani sjedilačkim načinom života, zahtijevaju proaktivniji pristup. Ključ je u interdisciplinarnosti – kombiniranju više medicinskih grana i aktivnog uključivanja pacijenata u proces brige o vlastitom zdravlju.
Koje zdrave navike vi osobno njegujete?
Živim ono što promoviramo – redovito odlazim na preventivne preglede, svakodnevno hodam, a vikendom se punim energijom kroz boravak u prirodi s obitelji i prijateljima. Kuhanje i ples su moje strasti koje mi pomažu održati ravnotežu i podignuti energiju.
Kako gradite povjerenje pacijenata i kako mjerite njihovo zadovoljstvo?
Povjerenje se gradi svakodnevno – ulaganjem u edukaciju osoblja, unapređenjem korisničkog iskustva i stalnim praćenjem zadovoljstva kroz ankete i aplikacije za kvalitetu usluge. Kao dio međunarodne grupacije, podložni smo visokim standardima i kontinuiranoj analizi, što nas dodatno motivira na stalno poboljšanje.
Kako vidite budućnost zdravstva u Hrvatskoj u sljedećih 5 do 10 godina?
Percepcija pacijenata, očekivanja uz pruženu uslugu značajno se promijenila tijekom zadnjih godina. Pacijenti očekuju brzinu, personaliziran pristup i kvalitetu usluge koja se nudi u privatnom zdravstvu. U skladu s navedenim očekujem rast ulaganja. Svjesnost o važnosti preventivnih pregleda raste, a sa njom i potražnja za stručnim, dostupnim i modernim uslugama – što će biti temelj razvoja cjelokupnog sektora.
Na što ste osobno najponosniji u dosadašnjoj karijeri?
Ponosna sam na to što sam uspjela izgraditi most između uspješnih domaćih, često obiteljskih, zdravstvenih ustanova i međunarodne grupacije kojoj pripadamo. U procesu akvizicije ključno je zadržati integritet, povjerenje i profesionalni entuzijazam onih koji su gradili te institucije. Kada nakon integracije s Affideom tim ostane predan, motiviran i ponosan – znam da smo napravili ispravnu stvar. Ljudskost, transparentnost i iskrenost temelj su svakog uspješnog partnerstva.