Jeste li se ikada upitali zbog čega uglavnom bogati voze hibridne automobile? Guverner Kalifornije Arnold Schwarzenegger, Brad Pitt, Cameron Diaz i princ Charles, primjerice, uživaju u svojim novim vozilima, propagirajući tako ideju za očuvanje klime. No, oni time – vjerojatno nesvjesno – daju poruku da hibridni automobili ipak nisu za svačiji džep. International Herald Tribune napravio je usporedbu cijena rent-a-car vozila i zaključio da se u Parizu cijene najma hibridnog auta kreću između 474 i 647 eura, a običnog auta 313 eura. U Rimu je omjer 634 naprema 445 eura u korist hibrida, dok je u New Yorku najam hibridnog automobila 200 dolara skuplji od najma običnog auta. Približna razlika može se naći i kod kupnje hibridnog autmobila. Novi model Forda kreće se između 18 i 24 tisuće dolara. Isti model s hibridnom tehnologijom kreće se od 25 do 27 tisuća. Hibridna tehnologija očito je još uvijek previše skupa za široku uporabu. Mnoge zemlje nastoje to kompenzirati smanjenjem trošarina i poreznih nameta, ali ni to često nije dovoljno da se automobili koji čuvaju čisti zrak i bore se protiv globalnog zatopljenja postanu dostupni širokom krugu potrošača.
U šest modela testitanih u SAD, ni jedan nije opravdao visoku cijenu eventualnom uštedom goriva ili poreznim olakšicama. Ni nakon pet godina i 75 tisuća prijeđenih kilometara ušteda nije kompenzirala visoku cijenu. Dapače, dodatni troškovi korištena tog automobila, pored visoke kupovne cijene, sezali su i do 13 tisuća dolara tijekom prvih pet godina. Jedna studija navodi kako su neke porezne olakšice i druge inicijative ublažile tu visoku cijenu hibrida onima koji su premni žrtvovati toliku količinu novca.“Ali”, zaključuje se u studiji, “onima koji žele kupiti hibrid prvenstveno zbog financijskih razloga, to se neće isplatiti”. Proizvođači tvrde kako visoke cijene hibrida nisu rezultat njihove želje za ekstra profitom, nego rezultat visokih troškova proizvodnje. Zadnji izvještaj konzultantske kuće Sanford C. Bernstein otkriva da je proizvodnja hibrida skuplja od proizvodnje konvencionalnih automobila od 4500 do 6000 dolara. No to je samo dijelom zbog toga što oni sadrže više dijelova i više metala. Većim dijelom to ovisi o tržištu koje je trenutno premalo da bi opravdao niže cijene. Veća proizvodnja spustila bi cijene. “Ove dvije stvari idu ruku pod ruku”, kaže Marten Wikforss, potpredsjednik za odnose s javnošću Volvo Grupe. Prosječna dodatna cijena koju su kupci hibrida voljni platiti za takvo vozilo iznosi oko 2400 dolara, stoji u istraživanju J.D.Powera. Neke zemlje i gradovi razmišljaju o uvođenju dodatnih mjera za špoticanje vozača da ipak kupe hibrid.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu