Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Za hrvatske web 2.0 projekte najvažniji je poslovni plan

Autor: Bernard Ivezić
16. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Regionalna konferencija o internetskom poduzetništvu, Web.Start 2008, održana krajem prošlog tjedna, privukla je u Zagreb pet velikih stranih investicijskih fondova, između ostalog investicijski fond korporacije Intel, dvije mreže anđela investitora, a među posjetiteljima bilo je i predstavnika domaćih private equity fondova. No za većinu domaćih internetskih projekata Web.Start je bio veliko razočaranje. Ulagači su, naime, spremni novac investirati u hrvatske web 2.0 projekte, odnosno novu generaciju internetskih start-up tvrtki, ali su znatno zahtjevniji nego prije i kapital koji su spremni ponuditi dolazi s određenim ograničenjima. Reshma Sohoni, direktorica britanskog start-up inkubatora Seedcampa, istaknula je da oni traže istinski inovativne tvrtke. Tim slovenske tražilice, Zemante, dobio je podršku Seedcampa, koji im je organizirao tromjesečnu edukaciju o financiranju projekata u Londonu i povezao ih s mrežom investitora dobivši ulaganje od milijun eura, ali tek nakon što se ta tražilica dokazala kao istinski inovativan projekt u svjetskim razmjerima. Nedostatak tehnološke inovativnosti investitori su spremni oprostiti ako je vaš projekt poslovno inovativan kao na primjeru tražilice GoHome koja je razradila strategiju povećanja prihoda kroz model jeftinog širenja na tržišta petnaestak zemalja EU. Kako je pokazao fond-menadžer Fred Wilson, investitori više vole ulagati u web 2.0 projekte nego u klasične internetske tvrtke. No investicijska javnost danas je mnogo opreznija u tome. “Danas web 2.0 projekti moraju prvenstveno imati realan poslovni plan”, tvrdi Reshma Sohoni. Ipak, dio sudionika otišao je korak dalje pa tvrde da je svojevrsni web 2.0 balon već prisutan. “Neki uspješni web 2.0 projekti već sad imaju problema s privlačenjem kapitala”, kaže Yoav Andrew Leitersdorf, osnivač nizozemsko-izraelskog investicijskog fonda YL Ventures.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Regionalna konferencija o internetskom poduzetništvu, Web.Start 2008, održana krajem prošlog tjedna, privukla je u Zagreb pet velikih stranih investicijskih fondova, između ostalog investicijski fond korporacije Intel, dvije mreže anđela investitora, a među posjetiteljima bilo je i predstavnika domaćih private equity fondova. No za većinu domaćih internetskih projekata Web.Start je bio veliko razočaranje. Ulagači su, naime, spremni novac investirati u hrvatske web 2.0 projekte, odnosno novu generaciju internetskih start-up tvrtki, ali su znatno zahtjevniji nego prije i kapital koji su spremni ponuditi dolazi s određenim ograničenjima. Reshma Sohoni, direktorica britanskog start-up inkubatora Seedcampa, istaknula je da oni traže istinski inovativne tvrtke. Tim slovenske tražilice, Zemante, dobio je podršku Seedcampa, koji im je organizirao tromjesečnu edukaciju o financiranju projekata u Londonu i povezao ih s mrežom investitora dobivši ulaganje od milijun eura, ali tek nakon što se ta tražilica dokazala kao istinski inovativan projekt u svjetskim razmjerima. Nedostatak tehnološke inovativnosti investitori su spremni oprostiti ako je vaš projekt poslovno inovativan kao na primjeru tražilice GoHome koja je razradila strategiju povećanja prihoda kroz model jeftinog širenja na tržišta petnaestak zemalja EU. Kako je pokazao fond-menadžer Fred Wilson, investitori više vole ulagati u web 2.0 projekte nego u klasične internetske tvrtke. No investicijska javnost danas je mnogo opreznija u tome. “Danas web 2.0 projekti moraju prvenstveno imati realan poslovni plan”, tvrdi Reshma Sohoni. Ipak, dio sudionika otišao je korak dalje pa tvrde da je svojevrsni web 2.0 balon već prisutan. “Neki uspješni web 2.0 projekti već sad imaju problema s privlačenjem kapitala”, kaže Yoav Andrew Leitersdorf, osnivač nizozemsko-izraelskog investicijskog fonda YL Ventures.

Autor: Bernard Ivezić
16. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

G. Ivezić, prestanite ocjenjivati svoje tekstove. “Danas web 2.0 projekti moraju prvenstveno imati realan poslovni plan” – svaka kompanija mora imati poslovni plan, ili to mozda ne znate?

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close