Regionalna konferencija o internetskom poduzetništvu, Web.Start 2008, održana krajem prošlog tjedna, privukla je u Zagreb pet velikih stranih investicijskih fondova, između ostalog investicijski fond korporacije Intel, dvije mreže anđela investitora, a među posjetiteljima bilo je i predstavnika domaćih private equity fondova. No za većinu domaćih internetskih projekata Web.Start je bio veliko razočaranje. Ulagači su, naime, spremni novac investirati u hrvatske web 2.0 projekte, odnosno novu generaciju internetskih start-up tvrtki, ali su znatno zahtjevniji nego prije i kapital koji su spremni ponuditi dolazi s određenim ograničenjima. Reshma Sohoni, direktorica britanskog start-up inkubatora Seedcampa, istaknula je da oni traže istinski inovativne tvrtke. Tim slovenske tražilice, Zemante, dobio je podršku Seedcampa, koji im je organizirao tromjesečnu edukaciju o financiranju projekata u Londonu i povezao ih s mrežom investitora dobivši ulaganje od milijun eura, ali tek nakon što se ta tražilica dokazala kao istinski inovativan projekt u svjetskim razmjerima. Nedostatak tehnološke inovativnosti investitori su spremni oprostiti ako je vaš projekt poslovno inovativan kao na primjeru tražilice GoHome koja je razradila strategiju povećanja prihoda kroz model jeftinog širenja na tržišta petnaestak zemalja EU. Kako je pokazao fond-menadžer Fred Wilson, investitori više vole ulagati u web 2.0 projekte nego u klasične internetske tvrtke. No investicijska javnost danas je mnogo opreznija u tome. “Danas web 2.0 projekti moraju prvenstveno imati realan poslovni plan”, tvrdi Reshma Sohoni. Ipak, dio sudionika otišao je korak dalje pa tvrde da je svojevrsni web 2.0 balon već prisutan. “Neki uspješni web 2.0 projekti već sad imaju problema s privlačenjem kapitala”, kaže Yoav Andrew Leitersdorf, osnivač nizozemsko-izraelskog investicijskog fonda YL Ventures.
Regionalna konferencija o internetskom poduzetništvu, Web.Start 2008, održana krajem prošlog tjedna, privukla je u Zagreb pet velikih stranih investicijskih fondova, između ostalog investicijski fond korporacije Intel, dvije mreže anđela investitora, a među posjetiteljima bilo je i predstavnika domaćih private equity fondova. No za većinu domaćih internetskih projekata Web.Start je bio veliko razočaranje. Ulagači su, naime, spremni novac investirati u hrvatske web 2.0 projekte, odnosno novu generaciju internetskih start-up tvrtki, ali su znatno zahtjevniji nego prije i kapital koji su spremni ponuditi dolazi s određenim ograničenjima. Reshma Sohoni, direktorica britanskog start-up inkubatora Seedcampa, istaknula je da oni traže istinski inovativne tvrtke. Tim slovenske tražilice, Zemante, dobio je podršku Seedcampa, koji im je organizirao tromjesečnu edukaciju o financiranju projekata u Londonu i povezao ih s mrežom investitora dobivši ulaganje od milijun eura, ali tek nakon što se ta tražilica dokazala kao istinski inovativan projekt u svjetskim razmjerima. Nedostatak tehnološke inovativnosti investitori su spremni oprostiti ako je vaš projekt poslovno inovativan kao na primjeru tražilice GoHome koja je razradila strategiju povećanja prihoda kroz model jeftinog širenja na tržišta petnaestak zemalja EU. Kako je pokazao fond-menadžer Fred Wilson, investitori više vole ulagati u web 2.0 projekte nego u klasične internetske tvrtke. No investicijska javnost danas je mnogo opreznija u tome. “Danas web 2.0 projekti moraju prvenstveno imati realan poslovni plan”, tvrdi Reshma Sohoni. Ipak, dio sudionika otišao je korak dalje pa tvrde da je svojevrsni web 2.0 balon već prisutan. “Neki uspješni web 2.0 projekti već sad imaju problema s privlačenjem kapitala”, kaže Yoav Andrew Leitersdorf, osnivač nizozemsko-izraelskog investicijskog fonda YL Ventures.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.G. Ivezić, prestanite ocjenjivati svoje tekstove. “Danas web 2.0 projekti moraju prvenstveno imati realan poslovni plan” – svaka kompanija mora imati poslovni plan, ili to mozda ne znate?
Uključite se u raspravu