Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Utjecaj: znanost i praksa

Autor: Lovorka Kozole
12. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Robert B. Cialdini, Influence: Science and Practice, 4. izdanje, Allyn & Bacon, 262 stranice

Robert Cialdini predaje psihologiju na Arizona State University, ali se isto tako mnogo bavi i savjetovanjem na području utjecaja. Često drži predavanja na temu “Moć etičkog utjecaja” u organizacijama kao što su IBM, klinika Mayo i NATO. Riječ je o djelu koje objašnjava različite načine na koje se može utjecati na pojedinca, njegovo mišljenje, stavove, i, naravno, odluke. Iako time ovo izdanje predstavlja dobar priručnik za sve koji nastoje oglašavati i prodati svoje proizvode i/ili usluge, još je važnije što nama, kupcima, pruža mogućnost uvida u metode koje se na nama kao kupcima koriste. Time nam omogućava da “prozremo” nastojanja onih kojima je uvijek cilj izazvati potrošačko ludilo. Uz niz podataka iz raznih psiholoških istraživanja, tu je i velik broj primjera (među kojima su i primjeri čitatelja koji govore o tome kako je moć utjecaja djelovala na njih) kojima autor ilustrira svoje teorije kao što su poznati proizvodi i “ludilo” potrošača za njima poput Furbies i Pokemona. No ne svodi se sve samo na utjecaj na kupce kao takve jer Cialdini razjašnjava i neke događaje koji su šokirali svijet, a posljedica su nekog utjecaja (kao što je pucnjava u srednjoj školi Columbine). Osim svega toga, što je zapravo i jedan od ciljeva autora, on opisuje i kako se možemo oduprijeti neželjenim utjecajima današnjice. Više od 250.000 prodanih primjeraka knjige dovoljno govori o zanimanju koje ljudi pokazuju za metode uz pomoć kojih se njima manipulira u današnjem prije svega konzumerističkom društvu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Robert Cialdini predaje psihologiju na Arizona State University, ali se isto tako mnogo bavi i savjetovanjem na području utjecaja. Često drži predavanja na temu “Moć etičkog utjecaja” u organizacijama kao što su IBM, klinika Mayo i NATO. Riječ je o djelu koje objašnjava različite načine na koje se može utjecati na pojedinca, njegovo mišljenje, stavove, i, naravno, odluke. Iako time ovo izdanje predstavlja dobar priručnik za sve koji nastoje oglašavati i prodati svoje proizvode i/ili usluge, još je važnije što nama, kupcima, pruža mogućnost uvida u metode koje se na nama kao kupcima koriste. Time nam omogućava da “prozremo” nastojanja onih kojima je uvijek cilj izazvati potrošačko ludilo. Uz niz podataka iz raznih psiholoških istraživanja, tu je i velik broj primjera (među kojima su i primjeri čitatelja koji govore o tome kako je moć utjecaja djelovala na njih) kojima autor ilustrira svoje teorije kao što su poznati proizvodi i “ludilo” potrošača za njima poput Furbies i Pokemona. No ne svodi se sve samo na utjecaj na kupce kao takve jer Cialdini razjašnjava i neke događaje koji su šokirali svijet, a posljedica su nekog utjecaja (kao što je pucnjava u srednjoj školi Columbine). Osim svega toga, što je zapravo i jedan od ciljeva autora, on opisuje i kako se možemo oduprijeti neželjenim utjecajima današnjice. Više od 250.000 prodanih primjeraka knjige dovoljno govori o zanimanju koje ljudi pokazuju za metode uz pomoć kojih se njima manipulira u današnjem prije svega konzumerističkom društvu.

Autor: Lovorka Kozole
12. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close