Kao i svaka djelatnost u Hrvatskoj, ali i u većem dijelu svijeta krizom bi mogla biti pogođena i industrija odnosa s javnošću koja je još donedavno doživljavala stalan rast. No koliko je dobro štedjeti na PR-u unatoč krizi možda ponajbolje objašnjava rečenica Billa Gatesa koji je izjavio “Da mi ostane samo jedan dolar, potrošio bih ga na PR!“ Sa takvim se konstatacijama slaže i Kristina Laco direktorica Premise, najveće hrvatske PR agencije prema kategoriji prihoda, koja kaže “Kriza je nažalost za sve nas nova normala i u ovoj nepobitnoj činjenici PR samo dijeli sudbinu ostalih.”
Načelo povjerenja
Objašnjava da to trenutno znači da kao i većina drugih industrija u Hrvatskoj nije još izravno jako pogođena, ali kako se opća gospodarska situacija pogoršava za očekivati je da će i PR industrija doživjeti ozbiljne potrese. Na sličnom tragu je i Dubravko Miholić član Uprave i partner u Hauska & Partneru jer smatra da se recesija u industriji odnosa s javnošću osjeća različito, a ovisno o segmentu kojim se netko bavi. “Prema našim saznanjima za sada su najviše pogođene tvrtke koje se bave čistom promocijom i organizacijom događaja.”, kazao je Miholić. Ipak, svi se slažu da nije pametno štedjeti na PR-u u vrijeme krize. Ankica Mamić, direktorica IM&C agencije za odnose s javnošću misli da je razdoblje recesije i krize izazov za PR industriju. Tvrdi da je “sad vrijeme kad PR struka može pokazati koliko je komunikacija uistinu važna, vrijeme kad se vrijednost PR djelatnosti više prepoznaje i kada je trebaju brojne kompanije.” Objašnjava to riječima da čitavo društvo, cijeli poslovni svijet počiva na načelu povjerenja, a reputacija je izravan rezultat sustavne izgradnje i dobrih odnosa sa željenom publikom. Iskustva PR agencije Abrakadabra potvrđuje tu tezu. “Iskustvo naše agencije govori kako je sve više tvrtki svjesno važnosti ulaganja u odnose s javnošću, naročito globalne kompanije koje, po našem iskustvu i radu s njima, nisu smanjivale svoje budžete za PR. U današnjoj situaciji PR više nego ikad dobiva priliku da pokaže svu svoju snagu jer ako je tvrtka značajno srezala marketinške aktivnosti, preostaje joj PR kao kanal za komunikaciju” poručuje Manuela Šola Oršić direktorica Abrakadabre. Da je PR struka jedinstvena u svojim stajalištima te da su trendovi u toj industriji jednaki potvrđuje i Kristina Laco iz Premise. Vidi to i u iskustvu njihove agencije koje potvrđuje tezu da kompanije uglavnom zadržavaju dosadašnju razinu investicija u komunikacije, najviše zato jer je bez kvalitetne komunikacije teško preživjeti turbulentna vremena. Kao što to tvrde i mnogi stručnjaci, kriza je za PR industriju svakako prilika ponajprije zbog segmenta kriznog menadžmenta kojeg obavljaju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu