Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

U vrijeme krize PR postaje isplativ

Autor: Antonela Zečević
22. ožujak 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Poslovni svijet počiva na načelu povjerenja, a tu odnosi s javnošću u doba recesije imaju ključnu ulogu

Kao i svaka djelatnost u Hrvatskoj, ali i u većem dijelu svijeta krizom bi mogla biti pogođena i industrija odnosa s javnošću koja je još donedavno doživljavala stalan rast. No koliko je dobro štedjeti na PR-u unatoč krizi možda ponajbolje objašnjava rečenica Billa Gatesa koji je izjavio “Da mi ostane samo jedan dolar, potrošio bih ga na PR!“ Sa takvim se konstatacijama slaže i Kristina Laco direktorica Premise, najveće hrvatske PR agencije prema kategoriji prihoda, koja kaže “Kriza je nažalost za sve nas nova normala i u ovoj nepobitnoj činjenici PR samo dijeli sudbinu ostalih.”

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Načelo povjerenja
Objašnjava da to trenutno znači da kao i većina drugih industrija u Hrvatskoj nije još izravno jako pogođena, ali kako se opća gospodarska situacija pogoršava za očekivati je da će i PR industrija doživjeti ozbiljne potrese. Na sličnom tragu je i Dubravko Miholić član Uprave i partner u Hauska & Partneru jer smatra da se recesija u industriji odnosa s javnošću osjeća različito, a ovisno o segmentu kojim se netko bavi. “Prema našim saznanjima za sada su najviše pogođene tvrtke koje se bave čistom promocijom i organizacijom događaja.”, kazao je Miholić. Ipak, svi se slažu da nije pametno štedjeti na PR-u u vrijeme krize. Ankica Mamić, direktorica IM&C agencije za odnose s javnošću misli da je razdoblje recesije i krize izazov za PR industriju. Tvrdi da je “sad vrijeme kad PR struka može pokazati koliko je komunikacija uistinu važna, vrijeme kad se vrijednost PR djelatnosti više prepoznaje i kada je trebaju brojne kompanije.” Objašnjava to riječima da čitavo društvo, cijeli poslovni svijet počiva na načelu povjerenja, a reputacija je izravan rezultat sustavne izgradnje i dobrih odnosa sa željenom publikom. Iskustva PR agencije Abrakadabra potvrđuje tu tezu. “Iskustvo naše agencije govori kako je sve više tvrtki svjesno važnosti ulaganja u odnose s javnošću, naročito globalne kompanije koje, po našem iskustvu i radu s njima, nisu smanjivale svoje budžete za PR. U današnjoj situaciji PR više nego ikad dobiva priliku da pokaže svu svoju snagu jer ako je tvrtka značajno srezala marketinške aktivnosti, preostaje joj PR kao kanal za komunikaciju” poručuje Manuela Šola Oršić direktorica Abrakadabre. Da je PR struka jedinstvena u svojim stajalištima te da su trendovi u toj industriji jednaki potvrđuje i Kristina Laco iz Premise. Vidi to i u iskustvu njihove agencije koje potvrđuje tezu da kompanije uglavnom zadržavaju dosadašnju razinu investicija u komunikacije, najviše zato jer je bez kvalitetne komunikacije teško preživjeti turbulentna vremena. Kao što to tvrde i mnogi stručnjaci, kriza je za PR industriju svakako prilika ponajprije zbog segmenta kriznog menadžmenta kojeg obavljaju.

Kao i svaka djelatnost u Hrvatskoj, ali i u većem dijelu svijeta krizom bi mogla biti pogođena i industrija odnosa s javnošću koja je još donedavno doživljavala stalan rast. No koliko je dobro štedjeti na PR-u unatoč krizi možda ponajbolje objašnjava rečenica Billa Gatesa koji je izjavio “Da mi ostane samo jedan dolar, potrošio bih ga na PR!“ Sa takvim se konstatacijama slaže i Kristina Laco direktorica Premise, najveće hrvatske PR agencije prema kategoriji prihoda, koja kaže “Kriza je nažalost za sve nas nova normala i u ovoj nepobitnoj činjenici PR samo dijeli sudbinu ostalih.”

Načelo povjerenja
Objašnjava da to trenutno znači da kao i većina drugih industrija u Hrvatskoj nije još izravno jako pogođena, ali kako se opća gospodarska situacija pogoršava za očekivati je da će i PR industrija doživjeti ozbiljne potrese. Na sličnom tragu je i Dubravko Miholić član Uprave i partner u Hauska & Partneru jer smatra da se recesija u industriji odnosa s javnošću osjeća različito, a ovisno o segmentu kojim se netko bavi. “Prema našim saznanjima za sada su najviše pogođene tvrtke koje se bave čistom promocijom i organizacijom događaja.”, kazao je Miholić. Ipak, svi se slažu da nije pametno štedjeti na PR-u u vrijeme krize. Ankica Mamić, direktorica IM&C agencije za odnose s javnošću misli da je razdoblje recesije i krize izazov za PR industriju. Tvrdi da je “sad vrijeme kad PR struka može pokazati koliko je komunikacija uistinu važna, vrijeme kad se vrijednost PR djelatnosti više prepoznaje i kada je trebaju brojne kompanije.” Objašnjava to riječima da čitavo društvo, cijeli poslovni svijet počiva na načelu povjerenja, a reputacija je izravan rezultat sustavne izgradnje i dobrih odnosa sa željenom publikom. Iskustva PR agencije Abrakadabra potvrđuje tu tezu. “Iskustvo naše agencije govori kako je sve više tvrtki svjesno važnosti ulaganja u odnose s javnošću, naročito globalne kompanije koje, po našem iskustvu i radu s njima, nisu smanjivale svoje budžete za PR. U današnjoj situaciji PR više nego ikad dobiva priliku da pokaže svu svoju snagu jer ako je tvrtka značajno srezala marketinške aktivnosti, preostaje joj PR kao kanal za komunikaciju” poručuje Manuela Šola Oršić direktorica Abrakadabre. Da je PR struka jedinstvena u svojim stajalištima te da su trendovi u toj industriji jednaki potvrđuje i Kristina Laco iz Premise. Vidi to i u iskustvu njihove agencije koje potvrđuje tezu da kompanije uglavnom zadržavaju dosadašnju razinu investicija u komunikacije, najviše zato jer je bez kvalitetne komunikacije teško preživjeti turbulentna vremena. Kao što to tvrde i mnogi stručnjaci, kriza je za PR industriju svakako prilika ponajprije zbog segmenta kriznog menadžmenta kojeg obavljaju.

Ograničenja PR-a
“U ovakvom vremenu povećano je zanimanje za savjetovanjem posebno usmjerenom na rad s onim skupinama koje su klijentima najvažnije poput zaposlenika, lokalne zajednice, sindikata, partnera, državnih službi”, objašnjava Miholić. Mnoge se agencije također nadaju da će profitirati od značajnih rezanja marketinških budžeta te da će se dio investicija u marketing preliti u PR agencije. Slaven Fischer Predsjednik Uprave Udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA) tvrdi da su u krivu “oni koji u ovoj krizi misle da će postići iste komunikacijske ciljeve prelijevajući budžete iz oglašavanja u PR”. Fischer potvrđuje da PR ima veću efikasnost od oglašavanja u pojedinačnim situacijama, a poznata je i izreka da se uvijek više vjeruje onome što drugi kažu o tebi (PR) nego li onome što sam kažeš o sebi (oglašavanje). Fischer upozorava da PR ima i niz objektivnih ograničenja koja se odnose na kontrolu načina na koji mediji prezentiraju informaciju. “S druge strane, oglašavanje podrazumijeva kontrolu nad porukom i medijem, kao i neiscrpne kreativne resurse da ispričate svoju priču na zabavan i relevantan način”, smatra Fischer.

U krizi PR samo dijeli sudbinu drugih
K. Laco, Premisa

Oglašavanje pruža bolju kontrolu poruke
S. Fischer, HURA

Razdoblje recesije je izazov za PR industriju
A. Mamić, IM&C

Autor: Antonela Zečević
22. ožujak 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close