Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

U krizi ne treba rezati troškove marketinga

Autor: Antonela Zečević
15. veljača 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Scott Bedbury, jedan od najpoznatijih svjetskih marketinških stručnjaka, ističe da je povjerenje potrošača sada važnije nego ikada prije

Unatoč krizi u svjetskoj ekonomiji nije vrijeme za štednju i rezanje marketinških budžeta jer će na tržištu opstati samo brendovi koji ostanu agresivni pod pretpostavkom njihove cjenovne pristupačnosti, poruka je Scotta Bedburyja predavača na seminaru “Experiential Marketing”, čiji je suorganizator Poslovni dnevnik. Bedbury, jedan od najtraženijih svjetskih stručnjaka s područja marketinga i brend menadžmenta zaslužan za lansiranje najuspješnijih svjetskih marketinških kampanja i strategija kao što su Nikeov “Just Do It” i Starbucksov “Reinvention of the coffee category”, podijelio je svoja iskustva i saznanja iz prakse sa 200 hrvatskih marketinških stručnjaka.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Zadovoljstvo izlaganjem
Na seminar je došao i Marinko Ljubičić, direktor prodaje tvrtke Lacuna. “Smatram da je dolazak na seminar Scotta Bedburyja vrlo koristan za mene, pa i tvrtku jer je u kriznim vremenima uvijek dobro čuti nove ideje”, rekao je Ljubičić. S njime se slaže i Ana Mulović, marketinška i brend menadžerica iz EuroBeva. “Seminar je odličan jer se govori o konkretnim slučajevima, a ne samo o teoriji. Sviđa mi se i Bedburyjev pristup kao predavača i sugovornika”, objasnila je Mulović. Također kaže da je neke ideje koje su prezentirane na seminaru njezina tvrtka već koristila prilikom rebrendiranja robnih marki, ali da je dobro čuti kako su na pravom putu.

Unatoč krizi u svjetskoj ekonomiji nije vrijeme za štednju i rezanje marketinških budžeta jer će na tržištu opstati samo brendovi koji ostanu agresivni pod pretpostavkom njihove cjenovne pristupačnosti, poruka je Scotta Bedburyja predavača na seminaru “Experiential Marketing”, čiji je suorganizator Poslovni dnevnik. Bedbury, jedan od najtraženijih svjetskih stručnjaka s područja marketinga i brend menadžmenta zaslužan za lansiranje najuspješnijih svjetskih marketinških kampanja i strategija kao što su Nikeov “Just Do It” i Starbucksov “Reinvention of the coffee category”, podijelio je svoja iskustva i saznanja iz prakse sa 200 hrvatskih marketinških stručnjaka.

Zadovoljstvo izlaganjem
Na seminar je došao i Marinko Ljubičić, direktor prodaje tvrtke Lacuna. “Smatram da je dolazak na seminar Scotta Bedburyja vrlo koristan za mene, pa i tvrtku jer je u kriznim vremenima uvijek dobro čuti nove ideje”, rekao je Ljubičić. S njime se slaže i Ana Mulović, marketinška i brend menadžerica iz EuroBeva. “Seminar je odličan jer se govori o konkretnim slučajevima, a ne samo o teoriji. Sviđa mi se i Bedburyjev pristup kao predavača i sugovornika”, objasnila je Mulović. Također kaže da je neke ideje koje su prezentirane na seminaru njezina tvrtka već koristila prilikom rebrendiranja robnih marki, ali da je dobro čuti kako su na pravom putu.

Promjene vrijednosti
Interes za njegovim predavanjima u cijelom svijetu je velik jer za razliku od mnogih teoretičara on svoje spoznaje temelji na iskustvima iz prakse. Njegov pristup rješavanju marketinških problema temelji se na usmjerenosti prema potrošaču i njegovu iskustvu, a ne kao što je to čest slučaj na elementima iskustava koje pruža pojedini proizvod. U svom predavanju pojašnjava kako korištenje riječi kao što su “kvaliteta” ili “lider” u marketingu današnjem potencijalnom potrošaču više ništa ne znače. On tvrdi da ekonomska kriza može biti i prilika. “U stanju u kojem se svjetska ekonomija nalazi vrlo je važno da brend bude maksimalno jak koliko može biti. Svakako će loše proći brendovi koje ljudi ne razumiju i kojima ne vjeruju”, objašnjava Bedbury. Budući da potrošači prolaze i još će neko vrijeme prolaziti kroz emocionalno teško razdoblje, brend mora poštovati iskustva koja potrošači prolaze kako bi im se približili preko demonstriranja razumijevanja i pokazivanja empatije. Naime, kad se ljudi nalaze u emotivnom stanju tuge i zabrinutosti, daruju više pozornosti onome što se oko njih događa. “Kad živimo u strahu, vrlo smo oprezni i obzirni, posebice kod trošenja svog novca i vremena. U tom slučaju brendovi mogu igrati važnu ulogu u pružanju utjehe, osjećaja sigurnosti, a ljudima mogu pružiti i osjećaj nagrade. Možda imamo manje novca za trošenje, ali ćemo više nego prije cijeniti to što nam brend pruža”, tvrdi jedan od najpoznatijih svjetskih marketinških stručnjaka na seminaru održanom u Zagrebu. Budući da svoja saznanja temelji na stvarnim iskustvima, pojašnjava to i na konkretnom primjeru. “Prije godinu ili dvije izlazili smo u restoran na večeru i nismo o tome posebno razmišljali. Danas kad idemo na večeru, o tome razmišljamo puno više jer je to skupo. S obzirom na više razmišljanja, više ćemo cijeniti to iskustvo koje se zbog skupoće ne događa često”, smatra ovaj marketinški stručnjak i dodaje da brendovi koji to prepoznaju opstaju u ovakvim okolnostima.

Brojke

Pohvale turizmu
Autor nekih od najpoznatijih svjetskih reklamnih slogana i u Hrvatskoj nalazi dobre, svježe primjere brendiranja i marketinških aktivnosti. Posebno pohvalno govori o reklamiranju u svjetskim medijima Hrvatske kao privlačne turističke zemlje.

Kupnja nekretnina
“Gledajući novine, magazine za putovanja i PR aktivnosti moram reći da u Hrvatskoj netko radi iznimno dobar posao njezine promocije kao turističke destinacije, i to cijelom ostatku svijeta”, pohvalio je aktivnosti Hrvatske turističke zajednice Scott Bedbury. Upravo zbog pozicije i načina na koji je kampanja publicirana u protekle dvije godine i sam razmišljam o kupnji nekretnine na hrvatskoj obali iako tamo nikada nisam bio”, zaključuje jedan od najboljih svjetskih marketinških stručnjaka.

Autor: Antonela Zečević
15. veljača 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close