Tko leti vrijedi, Tko… Reinventing ekonomije i poslovanja u Covid eri

Autor: Domagoj Bebić , 27. kolovoz 2020. u 22:00
Tko uspije presložiti vlastitu komunikaciju definirat će poslovnu scenu u idućem razdoblju/Shutterstock

Komunikacijske usluge i kvalitetna, strateški osmišljena komunikacija ključ su izlaska iz krize. do izražaja je došao i wording – strateški odabir i korištenje riječi, ali i fraza.

Najvažnija preporuka struke u trenutačnoj situaciji jest da koristite komunikacijske usluge – komunicirajte! Upravo su komunikacijske usluge i kvalitetna, strateški osmišljena komunikacija ključ izlaska iz ekonomske, gospodarske i zdravstvene krize u kojoj se nalazimo, kao što je bila ključni element upravljanja krizom tijekom karantene, odnosno, generalno oko pandemije koronavirusa.

Kao što smo se do sada svakodnevno informirali o novostima vezano za situaciju s epidemijom te na temelju kojih smo donosili odluke koje su najbolje za nas kako poslovno tako i privatno, tako možemo reći da će komunikacija biti ključ za naredni period poslovanja u kojem je virus i dalje prisutan ali se više ne očekuju drastična zatvaranja svakodnevice, a posebno poslovanja.

Izostala sezona ‘kiselih krastavaca’

U turističkoj sezoni mogli smo primijetiti koliko je važnost komunikacije došla do izražaja i koliko je to bilo bitno u trenutku kada su druge zemlje upućivale na zatvaranje granice i pozivale svoje građane na povratak u domovinu.

Javnost je zahtijevala pratiti komunikaciju između aktera koji donose odluke, na temelju te komunikacije tako da je izostala klasična sezona “kiselih krastavaca” koju obilježava bezbrižnost godišnjeg odmora i generalna nezainteresiranost za vijesti.

Komunikaciju Covida općenito, a posebice u periodu turističke sezone, pratili su razni oblici grafikona, kratkih informativnih video materijala, tablica i ostalih grafičkih rješenja koji su išli u smjeru da privuku pažnju i informiraju građane o opasnosti koja nam prijeti ali i savjetuju na koji način mogu ostati sigurni.

Osim toga, u komunikaciji tema povezanih s Covid-19 do izražaja je došao i wording – strateški odabir i korištenje riječi, ali i fraza. Tako su korišteni izrazi poput “corona free”, “suživot s koronom”, “novo normalno”, sve ovo korišteno je kako bi komunikaciju prilagodili novonastaloj, izvanrednoj, kriznoj komunikaciji.

Kao što sam na početku napomenuo, komunikacija će biti ključni pokretač tržišta, ekonomskog i gospodarskog oporavka. Covid epidemija uzrokovala je komešanje tržišta i prilagodbu novih okolnostima i novim potrebama korisnika, potrošača, publika.

Ono čega moramo biti svjesni je da komešanje još uvijek nije završilo, u tim uvjetima i dalje će rasti online prodaja, korisnici će izbjegavati direkte kontakte, ali prema svim međunarodnim pokazateljima do ponovnog lockdowna neće više doći.

U izazovnim uvjetima poslovanja našla se i cijela digitalna, online industrija koja je ovaj period shvatila kao veliki izazov, a neke su usluge doživjele pravi boom, poput dostave hrane i svih ostalih potrepština, pokretanje novih platformi koje podržavaju online prodaju i slično.

Postojeće usluge su, dakle, sebe ponovno izmislile da bi se prilagodile zdravstvenim trendovima – reinventale su se. Problem koji možemo vidjeti u hrvatskom turizmu je upravo reinventing.

Svjedoci smo da je reinventing težak i izazovan, te da dok su svi vidjeli da u svakom trenutku postoji mogućnost smanjenja radnog vremena i ograničenog pružanja usluga nitko se nije bavio ponovnim osmišljavanjem svojeg posla kojim bi mogli maksimalizirati svoj profit, ponuditi drugačije usluge, bolje definirati svoje ciljane skupine i svoje poslovanje prilagoditi njima.

Turistički sektor vjerno i slijepo se držao prokušanih recepata zarade u sektoru, ali uz “poštivanje mjera“ iako su vidjeli da im se promijenila publika i da su im se promijenile navike.

Ponovni izum

Primjerice u digitalnom marketingu u turizmu u kojem radi veliki broj influencera bilo je teško uočiti novine jer su se ustvari bavili klasičnim metodama digitalnog marketinga iz perioda “prije korone” u potpuno drukčijim uvjetima.

S druge strane hotelijerske kuće su također tražile standardne marketinške usluge od influencera umjesto da shvate da je vrijeme za ponovni izum cijelog sektora. Sektor, pogođen krizom, ostao je bez priljeva veće količine sredstava, a oni na temelju nečega moraju povećati svoju vrijednost na tržištu.

Cijela regija došla je u Hrvatsku jer je putovanje na ostale luksuzne destinacije bilo gotovo potpuno nemoguće. “10 najboljih plaža”, “Top 5 koktela koje morate probati”, “3 savjeta kako zadržati boju” samo su neke od već dobro poznatih, toliko puta recikliranih i iskorištenih tema.

Ali u nedostatku sadržaja postale su top teme ovoga ljeta, nitko se nije trudio izmisliti nešto novo, iznenaditi, šokirati tržište. Cilj je bio odraditi posao po “pravilima”, onako kako se očekuje, a ne upravljanje promjenom. Rijetki influenceri su se u ovom razdoblju odlučili fokusirati na nove vještine, promjenu priče, postavljanje drugačije financijske konstrukcije svog poslovanja.

Ono što znamo i iz stručne literature je da će se stvari jako promijeniti. Novi mediji će i dalje ostati ključ komunikacije u idućih 5 godina, ali definitivno stvari neće ostati zadane i onakve kakvim ih poznajemo. Reinventing, novi i izazovni načini razmišljanja u poslovanju bit će ključan dio opstanka i ponovnog uspona tržišta.

Možemo reći da će nadolazeće razdoblje obilježiti legendarni natpis na majici Grunfa iz Alana Forda – “tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi”, drugim riječima tko uspije presložiti vlastitu komunikaciju definirat će poslovnu scenu, a tko ne uspije i dalje će držati vrata zatvorenima.

Komentirajte prvi

New Report

Close