Živimo u vremenu u kojem naši osobni ukusi i preferencije u digitalnom okruženju postaju ključna varijabla u konzumaciji sadržaja, a kasnije i donošenja potrošačkih odluka, jer logika društvenih platformi podržava selektivnost u odabiru i praćenju informacija. Tako biramo informacije, proizvode i brendove koji nam se sviđaju, koji su nam privlačni i koji nas inspiriraju. Sve oni koji su izvan naših interesa, naših vrijednosti i našeg stanja uma… jednostavno brišemo iz svoje social media zbilje.
U medijskoj i komunikacijskoj teoriji ovaj fenomen populariziran je popularizacijom novih medija i autori ga nazivaju medijskim ili filter mjehurićima. Tzv. filter bubble (Pariser, 2011.) omogućuje nam da informacije u digitalnom okruženju selektiramo prema vlastitim interesima i preferencijama, izbjegavajući pritom vijesti, informacije i mišljenja koja se ne uklapaju u naš mindset. Na taj način stvaramo svoj vlastiti medijski svijet (media bubble) koji se temelji isključivo na našim interesima, vrijednostima, preferencijama i odabirima. Filtiriranjem sadržaja, a ne općim informiranjem, stvaramo pristranu zbilju koja je visoko subjektivna, personalizirana, emotivna, vrijednosno obojena te interesno odabrana.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu