Stvoren za duge staze

Autor: Marina Biluš , 23. srpanj 2020. u 22:00
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Vozili smo Renault Grand Scenic 1.7 BluedCi EDC.

Rijetko se danas na automobilskom tržištu uopće i čuje o automobilima koji spadaju u klasu MVP (Multi-Purpose Vehicle), nekad planetarno popularnim monovolumenima.

Titulu mezimaca kupaca davno su im istrgnuli SUV-ovi, a kako stvari i danas stoje – teško da će se odnosi snaga uskoro promijeniti u njihovu korist. Ali to ne znači da ne postoje primjerci koji zaslužuju pažnju. Dapače. Evo, da sam ovih dana kod kretanja na dulji odmor mogla birati idealan automobil za lagodan, komforan, siguran, a brz put do odredišta, svakako bih prije odabrala MVP nego terenac.

Dakako, ne bilo koji. Ali testni Grand Scenic 1.7 BluedCi EDC svakako. Jer, mada spadam u vozače kojima monovolumeni nisu visoko na ljestvici omiljenih, kada su u pitanju putovanja tu se priča mijenja iz korijena. A Renaultov model koji sam isprobala definitivno je stvoren za duge staze i more kilometara nakon kojih vam jasno da do znanja da boljeg suputnika nemate zašto poželjeti.

Naravno, takav dojam uvelike potencira najluksuzniji paket opreme ovog francuskog proizvođača, fantastičan Initiale Paris koji svakom modelu koji ga krasi daje pravo na epitet gospodskog automobila.

Fantastičan Initiale Paris

Initiale Paris u prijevodu znači da ćete uživati u perfektnim sjedalima dvobojne kože, s mogućnošću podešavanja kako god vam srce poželi, sve to uz masažu i odličan surroound sustav. Fini, luksuzni materijali uz izuzetak nekoliko dijelova s neshvatljivo lošijom plastikom, head up display, 306 stupanjska kameru za pomoć pri vožnji, more sigurnosnih sustava…

Sve to ima testni model. Uz to, zvijezda je golem prtljažnik u koji, spustite li drugi red sjedala možete nagurati de facto sve što bi itko ikad poželio prevoziti obiteljskim automobilom. Prtljažnik nudi i više od toga. Iz njegova ćete dna bez previše napora izvući i dodatna dva sjedala u trećem redu.

150

konjskih snaga uz 340 Nm ima novi 1,7 dizelaš. Štedljiviji od starog

Iako zapanjujuće dobro konstruirana i udobna, kao i uvijek kod opcije 5+2, odrasle osobe u tom trećem redu nemaju što tražiti, prostora za noge na toj poziciji mogu naći isključivo djeca.

Ali zato je ostatak kabine pojam za udobnost i prostranost. Nije uzalud četvrta generacija Grand Scenica od “običnog Scenica dulja čak 23 centimetra plus dodatnih sedam na račun osovinskog razmaka. Prostora imate u obilju.

A kada se u tako raskošnoj kabini u tren oka smjestite i krenete na put, ubrzo ćete shvatiti kako je novi, 1,7 turbodizel sa 150 konja, slabiji, ali štedljiviji i čišći od prijašnjeg, idealna mjera za ovaj putujući apartman.

Treba znati uživati

Zahvaljujući jako dobrom Renaultovom EDC automatskom mjenjaču s dvije spojke, vrlo diskretnom, a učinkovitom, upravljanje Grand Scenicom ide glatko i uvjerljivo.

Njegovih 150 konja uz 340 Nm neće vam jamčiti ubrzanja u “kick” stilu, ali sve će manevre odraditi bez zamjerke, motor se ne opire ni većim brzinama ni žešćim izmjenama ritma. Poželi li netko ipak buntovnije krstarenje, opcija sport nudi sasvim dovoljno zabave.

Izuzetno me ugodno iznenadila aerodinamika i stabilnost, a osobito odziv s asfalta i “kontakt” s podlogom. Tu mane nema čak ni u drskijim ulascima u zavoje, mada su takvi posve nepotrebni jer Grand Scenic nije automobil za iživljavanje, već cestovna lađa u kojoj treba znati uživati.

Komentirajte prvi

New Report

Close