Knjiga Strateški menadžment u turizmu čiji je urednik, ali i autor i koautor više poglavlja Luiz Moutinho, spada među najvažnija djela koja se bave problematikom poslovnog upravljanju u turizmu. Urednik je, zajedno sa svojim suradnicima, nastojao obuhvatiti što više aspekata poslovnog upravljanja u turizmu, uključivši i razmatranja okružja turizma, menadžment turističkog marketinga i strateško planiranje u turizmu, sve do takozvanog funkcionalnog menadžmenta u turizmu. Osnovno je obilježje pristupa autora kombinacija analitičkog okvira s praktičnom primjenom u turizmu, uz nastojanje da se obuhvati i širok raspon privrednih i neprivrednih čimbenika koji na turizam utječu na ovaj ili onaj način. Kako u predgovoru ističe Moutinho, danas mnoštvo raznovrsnih čimbenika neizbježno pridonosi i utječe na sve veću složenost upravljanja poduzećem koje se bavi turizmom. Pritom on ima na umu ne samo razvoj novih tehnologija i globalizaciju, nego i pojavu novih potrošačkih trendova, političke čimbenika i promjene koji pod njihovim utjecajem nastaju, brigu za očuvanje okoliša i mnogo drugih, za sveobuhvatni pristup nezaobilaznih, čimbenika. Tako knjiga uključuje važne segmente upravljanja u turizmu kao što su trendovi u turizmu (postojeći, ali i budući, jer se, unatoč političkim promjenama koje u neke dijelove svijeta donose nesigurnost, predviđa veliki porast u turizmu), marketinško okruženje, ponašanje potrošača, segmentacija tržišta, ljudski resursi, menadžment financija i strateško planiranje.Još jedna posebnost ovog zbornika je odluka urednika i autora da jednostavnim i lako razumljivim jezikom izlože modele i pristupe koje rukovodeće osobe u turizmu mogu upotrijebiti u praksi kako bi iskoristili povoljne mogućnosti i suočili se s izazovima u odlučivanju o poslovanju. Na taj način su i najsloženiji aspekti i problemi razumljiviji i prilagođeniji ne samo stručnjacima, nego i onima koji ih mogu (a moglo bi se reći i moraju, ako imamo na umu da je turizam za hrvatsko gospodarstvo jedna od najvažnijih privrednih grana) primjenjivati kako bi se što bolje snašli u okolnostima koje im nameću suvremeni trendovi i uvjeti.
Luiz Moutinho je redoviti profesor marketinga i ravnatelj doktorskih studija na Sveučilištu u Glasgowu, na odsjeku poslovanja i menadžmenta. Predavao je na mnogim uglednim svjetskim sveučilištima, na primjer, Cardiff Business School, University of Wales College of Cardiff, Cleveland State University, Ohio, Northern Arizona University i California State University, SAD. Bio je i voditelj doktorskih studija na Confederation of Scottish Business Schools od 1987. i 1989. godine te na the Cardiff Business School između 1993. i 1996. godine. Autor je 19 knjiga među kojima su i Cases in Marketing Management (1989.), Problems in Marketing: Analysis and Applications (1991.), Quantitative Analysis in Marketing Management (1998.), Strategic Management in Tourism (2000.), Strategic Marketing (2003.) i mnogih drugih. Osim knjiga, Moutinho je autor velikog broja članaka objavljenih u brojnim stručnim časopisima, kao što su, između ostalih, Journal of Business Research, Journal of Marketing Management, European Journal of Marketing, Journal of Strategic Marketing, Service Industries Journal, Journal of EuroMarketing, Journal of International Consumer Marketing, International Journal of Advertising, International Journal of Bank Marketing, Journal of General Management, European Management Journal i mnogih drugih. Luiz Moutinho je i dobtinik niza nagrada te član uredništva stručnih znanstvenih časopisa. Glavno područje njegova interesa je povezano s procesima oblikovanja ponašanja potrošača u raznim djelatnostima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu