Naime, iduće godine će u rad biti pušten još jedan digitalni multipleks kanal, drugi od osam koliko ih je Hrvatska dobila raspodjelom europskih digitalnih frekvencija, na kojem će se moći emitirati četiri nova programa. Iako se još štošta treba napraviti prije nego što Vijeće za elektroničke medije krene u podjelu tih programa, zasad se čini sigurnim da će javna radiotelevizija dobiti dva na korištenje, dok će se za preostala dva natjecati komercijalne televizije. Glavni ravnatelj HRT-a Vanja Sutlić, otkako je došao na tu poziciju, najavljuje dva nova specijalizirana programa, sportski i informativni, koji su trebali već krenuti s emitiranjem. Ostane li HRT pri sadašnjim planovima, javna televizija bi već od Nove godine mogla početi emitirati program HRT sport. Riječ je o programu koji bi se trebao sam financirati, odnosno uz pomoć partnera. Kako sada stvari stoje, partneri će najvjerojatnije biti Hrvatski olimpijski odbor i razni sportski savezi. Program će biti kombinacija domaćeg i stranog sporta, a bit će usko vezan i uz HRT-ove teletekst i internetske stranice.
Promjena zakona
HRT neće krenuti s oba nova programa istovremeno, kako bi umanjio rizik, tako da će news kanal započeti s emitiranjem tek u drugoj polovici 2009. godine. Sadašnji planovi predviđaju da i taj program bude glas Hrvatske prema Europi, na njemu bi trebali biti zastupljeni svi europski jezici, a emitirao bi regionalne i specijalizirane vijesti te, vjerojatno, i specijalizirane informativne emisije. U početku bi ovi programi bili u nadležnosti aktualnih urednika informativnog programa, odnosno direktora programa HTV-a, a kasnije bi vjerojatno dobili zasebne direktore programa. I dok se situacija s prva dva slobodna programa čini jasnom, druga dva namijenjena komercijalnim televizijama u većoj su magli. Prije svega treba promijeniti Zakon o elektroničkim medijima kako bi sadašnji koncesionari mogli pokretati nove programe, ali i kako bi se dala mogućnost pokretanja specijaliziranih programa. Nakon toga država bi trebala odlučiti kakve programe zapravo želi i onda raspisati natječaj. Spekulira se da bi po jedan dobili aktualni koncesionari, RTL Televizija i Nova TV, no postoji još zainteresiranih za nacionalnu pokrivenost pa će se vjerojatno ipak ići na natječaj. S obje televizije nam je potvrđeno da su zainteresirani za pokretanje novih programa, no mnogo više od toga nisu htjeli otkriti. Na RTL-u zasad ne vjeruju da će to biti specijaliziran program, već planiraju pokrenuti još jedan općeniti kanal, vrlo sličan sadašnjem RTL-u. Slične programe ta televizijska kuća ima i u svijetu i vrlo se rijetko odlučuje za neki usko specijalzirani kanal. Na Novoj TV ne žele otkriti ni to. “Tehnički smo potpuno spremni, zainteresirani smo za širenje i namjeravamo se javiti na natječaj. Kad budemo znali više detalja, prije svega kako će regulator osigurati uvjete na tržištu koji će omogućiti poslovanje, znat ćemo i s kojim konceptom, a te detalje nećemo ovim putem komunicirati konkurenciji”, kaže Dražen Mavrić, generalni direktor Nove TV, dodajući kako nema fer uvjeta za nove kanale dok HRT ima pravo na reklame i istovremeno od pristojbe dobiva više nego što teži ukupan marketinški kolač.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.strašno, od 4 će dakle 2 pripasti komercijalnim tv koje su u hrvatskoj nužno trash najgore vrste, na trećem će biti još više sporta, a četvrti će biti nekakav hibrid tv diplomacije.
izgleda da će proći još bar nekoliko desetljeća da se u hrvatskoj počne proizvoditi ikakav quality tv.
Ovdje se jasno vidi kako se u Hrvatskoj riješavaju javni natječaji: stvori se pregovaračka prednost u startu, favorizira se moć, a ne ideja i sposobnost izvršenja zadatka.
Ovaj natječaj mora biti reguliran od strane države, ako zbog ničeg drugog onda da se spriječi stvaranje medijske koncentracije odnosno oligopola.
Još jedan opći program od strane RTL-a nam nikako ne treba; RTL bi time samo povećao svoju profitabilnost uz minimalnu investiciju, a informiranost građana i dalje propadala. Hrvatska je itako jako zatvorena zemlja, a dodatno se zatvarati povećavanjem medijske sadržajne redundacije šteti.
Uključite se u raspravu