Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Razočaravajući čvenk Roberta De Nira i Ala Pacina

Autor: Ivan Vanja Runjić
13. studeni 2008. u 20:00
Podijeli članak —

Treći zajednički nastup glumačkih legendi u klišeiziranom trileru Jona Avneta

Potencijalno filmsko sparivanje Roberta DeNira i Ala Pacina svojedobno je bilo predmetom strahovite mistifikacije i iščekivanja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Naime, dva najveća, ako ne američka onda barem italoamerička glumca svoje generacije nastupili su u “Kumu 2”, ali nisu imali zajedničkih scena, a onda smo morali čekati 21 godinu i dobra dva sata Michael Mannove solidne, ali ipak mrvicu precijenjene “Vrućine” da dva genija sjednu jedan nasuprot drugome. I onda brzo premotavanje naprijed još 13 godina u radikalno drukčiju sadašnjost u kojoj Roberta De Nira najviše okupira njegov Tribeca filmski festival i rijedak režiserski izlet (“Dobar pastir”), dok se glumački posljednjih godina prilično pogubio i priuštio si par žešćih blamaža (“Hide & Seek”, “15 Minuta”, “Showtime”). Kod Pacina je situacija mrvicu bolja, on je sačuvao nešto ugleda, uglavnom zahvaljujući povremenim kazališnim izletima, iako se i njemu s vremena na vrijeme dogodi kakav krupni gaf (“The Recruit”, “Sve za lovu”), ali ni za jednog ni drugog ne može se reći da dostojanstveno glumački stare. Nije tu problem samo u lošem izboru projekata (i što se uopće danas nudi 65-godišnjacima u Hollywoodu osim uloga Batmanova butlera?), već i u “zamoru materijala” jasno vidljivom kod obojice, bilo u Pacinovu redovitu preglumljavanju ili De Nirovu šmiranju i izvlačenju na svoj zgužvani osmijeh od milijun dolara. Uglavnom, De Niro & Pacino 2008. više uopće nisu vruća roba, što svojom krivnjom, što krivnjom (ćoravih) očiju javnosti u kojima od njih danas veću specifičnu težinu ima npr. pojavljivanje Paris & Britney, a onda časne starine još i fulaju pri izboru zajedničkog projekta. Iako je scenarij Russella Gewirtza (napisao izvrsnog “Insidera” Spike Leeja) možda i obećavao, izborom Jona Avneta (“Pohane zelene rajčice”) za režisera lampica se trebala upaliti barem Pacinu, koji je lani s Avnetom snimio još jedan čavao u lijes svoje karijere, “88 Minuta”. Zaplet je sljedeći: Turk (De Niro) & Rooster (Pacino) dvije su stare newyorške policajčine, partneri otkad znaju za sebe, a kad serijski ubojica-vigilante počinje ubijati gadove koji su izmakli pravdi, sumnja pada na impulzivnog Turka, dok ga Rooster pokušava izvući. Stvar bi, usprkos hrpetini klišeja i općih mjesta, imala puno više smisla da je Avnet nije učinio tako konfuznom i predvidljivom, a u obranu živih legendi treba ipak reći da su njih dvojica najbolji dio filma iako su uglavnom isti kao i u svakom svom filmu posljednjih 15-ak godina. Nakon ovakvog, osrednjeg i razočaravajućeg Pacino & De Niro filmskog čvenka, ideja o onom s Paris & Britney više se uopće ne čini tako groznom.

Potencijalno filmsko sparivanje Roberta DeNira i Ala Pacina svojedobno je bilo predmetom strahovite mistifikacije i iščekivanja.

Naime, dva najveća, ako ne američka onda barem italoamerička glumca svoje generacije nastupili su u “Kumu 2”, ali nisu imali zajedničkih scena, a onda smo morali čekati 21 godinu i dobra dva sata Michael Mannove solidne, ali ipak mrvicu precijenjene “Vrućine” da dva genija sjednu jedan nasuprot drugome. I onda brzo premotavanje naprijed još 13 godina u radikalno drukčiju sadašnjost u kojoj Roberta De Nira najviše okupira njegov Tribeca filmski festival i rijedak režiserski izlet (“Dobar pastir”), dok se glumački posljednjih godina prilično pogubio i priuštio si par žešćih blamaža (“Hide & Seek”, “15 Minuta”, “Showtime”). Kod Pacina je situacija mrvicu bolja, on je sačuvao nešto ugleda, uglavnom zahvaljujući povremenim kazališnim izletima, iako se i njemu s vremena na vrijeme dogodi kakav krupni gaf (“The Recruit”, “Sve za lovu”), ali ni za jednog ni drugog ne može se reći da dostojanstveno glumački stare. Nije tu problem samo u lošem izboru projekata (i što se uopće danas nudi 65-godišnjacima u Hollywoodu osim uloga Batmanova butlera?), već i u “zamoru materijala” jasno vidljivom kod obojice, bilo u Pacinovu redovitu preglumljavanju ili De Nirovu šmiranju i izvlačenju na svoj zgužvani osmijeh od milijun dolara. Uglavnom, De Niro & Pacino 2008. više uopće nisu vruća roba, što svojom krivnjom, što krivnjom (ćoravih) očiju javnosti u kojima od njih danas veću specifičnu težinu ima npr. pojavljivanje Paris & Britney, a onda časne starine još i fulaju pri izboru zajedničkog projekta. Iako je scenarij Russella Gewirtza (napisao izvrsnog “Insidera” Spike Leeja) možda i obećavao, izborom Jona Avneta (“Pohane zelene rajčice”) za režisera lampica se trebala upaliti barem Pacinu, koji je lani s Avnetom snimio još jedan čavao u lijes svoje karijere, “88 Minuta”. Zaplet je sljedeći: Turk (De Niro) & Rooster (Pacino) dvije su stare newyorške policajčine, partneri otkad znaju za sebe, a kad serijski ubojica-vigilante počinje ubijati gadove koji su izmakli pravdi, sumnja pada na impulzivnog Turka, dok ga Rooster pokušava izvući. Stvar bi, usprkos hrpetini klišeja i općih mjesta, imala puno više smisla da je Avnet nije učinio tako konfuznom i predvidljivom, a u obranu živih legendi treba ipak reći da su njih dvojica najbolji dio filma iako su uglavnom isti kao i u svakom svom filmu posljednjih 15-ak godina. Nakon ovakvog, osrednjeg i razočaravajućeg Pacino & De Niro filmskog čvenka, ideja o onom s Paris & Britney više se uopće ne čini tako groznom.

Pravedno ubojstvo
(Righteous Kill)
Režija: Jon Avnet
Uloge: Robert De Niro, Al Pacino, Carla Gugino, 50 Cent, John Leguizamo

Autor: Ivan Vanja Runjić
13. studeni 2008. u 20:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close