Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Auti & biznis

Prostrana i štedljiva karavanska krstarica za poslovnjake i obitelj

Na testu: Škoda Superb Combi Selection 2.0 TDI DSG.

Autor: Mladen Milčić/VL
22. kolovoz 2025. u 20:00
Novi Superb opcijski nudi i DCC Plus adaptivnu kontrolu šasije, no bez obzira što ga naš testni primjerak nije imao, udobnost je vrhunska, pogotovo na autocesti gdje Superb dominira/Mladen Milčić

Bez obzira što se sve više kupaca, bilo poslovnih bilo obiteljskih, odlučuje za SUV automobile, prostrani karavani su još uvijek vrlo traženi. Prednost im je u odnosu na povišene automobile svakako dinamika vožnje i udobnost na dužim putovanjima, što će svakako cijeniti oni koji mnogo vremena provode na putovanjima.

Jedan od bestselera u karavanskom D segmentu je Škoda Superb Combi koja je lani na naše tržište stigla u četvrtoj generaciji. Superb se proizvodi od 2001. godine, kada je Škoda nakon više od 50 godina reinkarnirala svoj istoimeni luksuzni model. A Superb je i dalje Škodina perjanica, uz, dakako, veliki SUV Kodiaq i nove električne modele.

Superb je zadržao elegantnu liniju uz dizajnerska poboljšanja, a svakako je pohvalan koeficijent otpora zraka od 0,25, što karavanu smanjuje potrošnju i smanjuje buku.

Impozantna prostranost

Dugačka 490 cm i uz međuosovinski razmak od 284 cm u kabini nudi zaista impozantnu prostranost, kao i u prtljažniku koji prima 690 litara. Superb je postao sinonim za prostranost, a nova generacija donosi još više mjesta za glave putnika na stražnjoj klupi i zaista možemo reći da i sprijeda i straga ugodno i udobno mogu putovati dvometraši.

Superb je zadržao elegantnu liniju uz dizajnerska poboljšanja, a svakako je pohvalan koeficijent otpora zraka od 0,25, što karavanu smanjuje potrošnju, ali i smanjuje buku od vjetra pa je na autocesti gdje se Superb osjeća poput ribe u vodi, ugodno tih, pa i na velikim brzinama. Bolja aerodinamičnost je postignuta mnogim izmjenama koje uključuju strmije nagnuto vjetrobransko staklo, aerodinamičniju liniju krova, izduženi krovni spojler s bočnim rubovima i redizajnirana vanjska ogledala. Oni su nadopunjeni aerodinamički dotjeranim kotačima i prednjim branikom sa zračnim zavjesama, optimiziranim usisnicima zraka i rubovima za odvajanje na stražnjem svjetlu i stražnjem braniku.

Unutrašnjost je modernizirana pa sada u svim izvedbama dolazi uz preglednu digitalnu instrumentnu ploču dijagonale 25,4 cm, dok je središnji zaslon multimedije smješten visoko na armaturnoj ploči/Mladen Milčić

Unutrašnjost je modernizirana pa sada u svim izvedbama dolazi uz preglednu digitalnu instrumentnu ploču dijagonale 25,4 cm, dok je središnji zaslon multimedije smješten visoko na armaturnoj ploči i u našem testnom vozilu uz opremu Selection imao je dijagonalu od također 25,4 cm (uz premium opremu L&K stiže s ekranom od 33 cm). Pritom su fizičke tipke kojima se upravlja klima-uređajem i ostalim bitnim funkcijama poput podešavanja glasnoće audio uređaja i biranja modova vožnje smještene na tri okrugla kotačića ispod središnjeg zaslona. Dolaze uz mali displej i vrlo su praktične za korištenje. Superb u svim izvedbama dolazi uz automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, a ručica je sada smještena uz upravljač, što je oslobodilo još više prostora na središnjem grebenu za veliki pretinac i držače za čaše.

Materijali su kvalitetni, baš kao i završna obrada. Testni Superb imao je već vrlo bogatu opremu Selection (druga od sedam ponuđenih), no dašak luksuza dodala mu je “Lounge” obrada interijera koja za 2688 eura donosi presvlake sjedala u kombinaciji fine tkanine Artisyn i umjetne kože, ambijentalno osvjetljenje interijera, zgodan dizajn sjedala i dekorativnih umetaka te električno podesiva prednja sjedala s masažnom funkcijom na prednjim sjedalima. Sjedala su prostrana i udobna uz podešavanje potpore za kralježnicu, a i masiraju, što svakako dobro dođe na dužim putovanjima.

Ovjes pruža sasvim pristojan vozački užitak i na zavojitoj cesti, iako mu prvenstvena namjena, razumije se, nije sportska/Mladen Milčić

Provjereni 2,0 TDI

Za motorizaciju je bio zadužen provjereni i dorađeni 2,0 TDI turbodizelaš sa 150 KS i 360 Nm okretnog momenta dostupnim već od 1600 o/min uz brzi 7-stupanjski DSG. Prava klasika, koja donosi vrlo dobre performanse – 9,3 sekunde do stotke i 222 km/h maksimalne brzine uz zaista štedljivu potrošnju. U kombiniranoj vožnji trošili smo 5,8 l/100 km, a uz laganiju nogu na gasu može se voziti i ispod 5 l/100 km, što je za gotovo petmetarski automobil odlično. Uz spremnik goriva od 66 litara, više od 1000 km autonomije bez posjeta benzinskoj postaji lako je dohvatljivo.

Novi Superb opcijski nudi i DCC Plus adaptivnu kontrolu šasije, no bez obzira što ga naš testni primjerak nije imao, udobnost je vrhunska, pogotovo na autocesti gdje Superb dominira. Superbov ovjes pruža sasvim pristojan vozački užitak i na zavojitoj cesti, iako mu prvenstvena namjena, razumije se, nije sportska. No, u odnosu na usporedive SUV automobile koji mu se nameću kao sve brojnija konkurencija u obiteljsko-poslovnom segmentu je superioran.

Cijena Superba Combi počinje od 38.476 eura, uz 2,0 TDI DSG i testiranu Selection opremu (između ostalog donosi Matrix LED prednja svjetla, trozonski automatski klima-uređaj, grijana prednja sjedala, 17″ alu naplatke, 10″ infotainment sustav, 10″ virtualni kokpit, kameru za vožnju unatrag, tempomat, električno otvaranje vrata prtljažnika…) košta 44.479 eura (uz dodatnu opremu testirani model 49.604 eura).

Na autocesti se Superb osjeća poput ribe u vodi, ugodno tih, pa i na velikim brzinama.
Bolja aerodinamičnost je postignuta strmije nagnutim vjetrobranskim staklom, aerodinamičnijom linijom krova, izduženim krovnim spojlerom i redizajniranim vanjskim ogledalima/Mladen Milčić

Autor: Mladen Milčić/VL
22. kolovoz 2025. u 20:00
Podijeli članak —

New Report

Close