Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Pogreška u mijenjanju brzina može prouzročiti iznimno skupi kvar

Autor: Poslovni.hr
19. ožujak 2022. u 14:46
Podijeli članak —
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Vozite li automobil s ručnim mjenjačem uvije postoji opasnost od kobne greške, da iz, na primjer, pete brzine prebacite u drugu.

Okretaji motora naglo će porasti i ako na vrijeme ne reagirate može se dogoditi iznimno skupi kvar:

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

– Visok broj okretaja motora izvan maksimalno predviđenog broja okretaja motora može rezultirati mehaničkim oštećenjem na motoru, prvenstveno na razvodnom mehanizmu za otvaranje i zatvaranje ventila. Stariji motori koji imaju veću propusnost kompresije zbog istrošenosti klipnih prstena skloni su kod povišenih okretaja motora sami podići ulje iz uljnog korita preko oduška motora i izbaciti ga u usisnu granu što rezultira nekontroliranim samopaljenjem ulja i vozač više nije u mogućnosti regulirati broj okretaja, koji odlazi najčešće izvan maksimalnog broja okretaja koji rezultiraju najčešće mehaničkom štetom na motoru. Kod pojedinih proizvođača postoji sigurnosna blokada, odnosno oni mogu elektronički isključiti ubrizgavanje kako bi spriječili daljnje podizanje okretaja motora izvan dozvoljenog broja okretaja motora – objasnio je za Reviju HAK Marin Morava, tehnički savjetnik u Hrvatskom autoklubu.

Okretaji motora naglo će porasti i ako na vrijeme ne reagirate može se dogoditi iznimno skupi kvar:

– Visok broj okretaja motora izvan maksimalno predviđenog broja okretaja motora može rezultirati mehaničkim oštećenjem na motoru, prvenstveno na razvodnom mehanizmu za otvaranje i zatvaranje ventila. Stariji motori koji imaju veću propusnost kompresije zbog istrošenosti klipnih prstena skloni su kod povišenih okretaja motora sami podići ulje iz uljnog korita preko oduška motora i izbaciti ga u usisnu granu što rezultira nekontroliranim samopaljenjem ulja i vozač više nije u mogućnosti regulirati broj okretaja, koji odlazi najčešće izvan maksimalnog broja okretaja koji rezultiraju najčešće mehaničkom štetom na motoru. Kod pojedinih proizvođača postoji sigurnosna blokada, odnosno oni mogu elektronički isključiti ubrizgavanje kako bi spriječili daljnje podizanje okretaja motora izvan dozvoljenog broja okretaja motora – objasnio je za Reviju HAK Marin Morava, tehnički savjetnik u Hrvatskom autoklubu.

Autor: Poslovni.hr
19. ožujak 2022. u 14:46
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Ne znam ni sam koliko sam km prešao do sada i nikad mi se još nije desilo da iz pete prebacim u bilo koju drugi nego u četvrtu. Pa zato postoje sinhroni koji to sprečavaju. Moraš biti divljački nastrojen da to napraviš.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close