FOTO: Perfekcija ispunjava želje koje niste ni znali da imate!

Autor: Marina Biluš , 18. kolovoz 2022. u 22:00
Foto: AUDI AG

Testirali smo Audijev flagship model A8L 60 TFSI, luksuznu limuzinu koj a je često prvi izbor najmoćnijih ljudi svijeta koji si mogu priuštiti ‒ sve.

Treba li vam sve to? Naravno da ne. Želite li sve to? Ooo, želite, ne lažimo se. Stavite na trenutak na stranu astronomsku cijenu… i prestiž… i status…

Ako ste istinski ljubitelj vrhunskih automobila ili kao suputnik snivate o besprijekornoj vožnji i udobnosti, današnji test predstavlja model koji, bez kapi pretjerivanja, možete upisati pod svoj “mračni” predmet želja. Jer, svaki gram ovog 2,16 tona teškog stroja ispunit će sve vaše želje. Pa i one za koje uopće niste bili svjesni da ih imate.

Novi Audi A8 i nije baš posve nov, on je unaprijeđena verzija modela koji je na tržištu debitirao prije pet godina. Ali, ovo nije “samo” Audi. Ovo je njegova perjanica A8 kodne oznake “L”. A L ne znači samo “Long”, znači – najbolje od najboljeg.

A to u ovom slučaju znači dostojno najmoćnijih ljudi svijeta, premijera, predsjednika… kojima je ovakav model često prvi izbor i rijetko ga se odriču. Vraćamo se tako na prestiž i status. Istina je – ovo je najskuplje što pod brendom četiri prstena možete kupiti. Ali je i najbolje. I to ne samo u granicama tih ringova.

Foto: Audi AG

Da ne bude zabune, ne tvrdim ovo zato što sam testirala automobil s vjerojatno najudobnijim, valcona kožom presvučenim hlađenim i grijanim masažnim sjedalima, niti me u luksuznom interijeru s najfinijim zamislivim materijalima na stražnjoj klupi u hladnjaku dočekala boca šampanjca.

Za ocjenu nije presudna ni opcija masaže s grijanjem stopala za “direktorsku” poziciju, a sigurno za nju nije zaslužan ni dugin spektar boja ambijentalnog osvjetljenja uz Bang&Olufsen soud sustav koji zorno imitira akustiku koncertne dvorane. Ni sound proof stakla i sjenila zbog kojih nitko ne čuje i ne vidi što činite u 5,320 metra dugoj limuzini nisu ključna.

Putnici u stražnjem dijelu kabine mogu upravljati maltene svime/G. Stanzl/PIXSELL

Uglađenost zvjerskog pedigrea
Svi su ti ekskluzivni i skupi detalji jako, jako seksi, ali nisu najbolje što Audijeva flagship limuzina nudi. Jer, iako je rađen za one koje se u njemu voze, nema sumnje da će u njemu jednako, po meni čak i više uživati oni koji ga voze.

Srce i duša ove goleme zvijeri njegov je perfektan V8 motor koji na sva četiri kotača “tjera” silovitih 460 KS uz 660 Nm okretnog momenta.

Foto: G. Stanzl/PIXSELL

Perfekciju bildaju izvrstan automatski mjenjač impresivan prediktivni zračni ovjes koji automobil prema potrebi podiže ili spušta, a uz svu silu sofisticiranih potpora vožnji ovoj je limuzini zapravo nemoguće naći manu.

Kvaka je u činjenici da je testni motor tvrdokorni, “old school” benzinac – nevjerojatna mašina koja je preživjela mnogima toliko mrsku downsizing maniju.

I najblaži pritisak na papučicu gasa otkriva njegov alfa karakter, a dovoljno je tek nekoliko minuta vožnje da shvatite kako bolje od njega ne možete ni poželjeti.

Nevjerojatno je lako upravljati ovom krstaricom, gabaritima unatoč/I. Šoban/PIXSELL

A kad poželite, a sigurno hoćete, gas stisnuti jače kako biste isprobali je li ovaj V8 dostojan svog zvjerskog pedigrea, dokazat će vam da ga s pravom nosi.

No, zbog same prirode i namjene ovog ekskluzivnog modela, silovito ubrzanje koje iznosi 4,5 sekundi 100 km/h fascinirat će vas, ali ne i uplašiti. Jer, kao uostalom sve na ovom automobilu, tako je i njegova snaga perfekcionistički izbrušena da ne narušava dojam uglađenosti i elegancije. Motor ne trza grubo, ne zakucava naprasno, on i najsilovitije manevre odrađuje gospodski.

V8

motor sa 460 KS duša je ovog modela, tvrdokorni benzinac perfektnih performansi

Upravljati prestižnim automobilom čija konačna cijena premašuje 1,7 milijuna kuna izaziva dozu strahopoštovanja, ali u ovom je slučaju taj početni grč zapravo suvišan. Jer naprosto je nevjerojatno koliko je lako, gotovo bezbrižno upravljati ovom krstaricom, impozantnim gabaritima unatoč.

Čak ni u gradskoj vožnji nema problema s okretnošću zahvaljujući zakretanju svih kotača pri skretanju, a kako su na raspolaganju najsofisticiraniji sustavi za manevriranja u uskim ulicama i pomoć pri parkiranju, ni osrednji vozači ne bi trebali imati muke.

Sigurnosni sustavi i kamere u vožnji prepoznaju prepreke, pješake i bicikliste pa će automobil sam zakočiti propustite li sami reagirati na vrijeme. Testni je A8L tako spasio život jednom zagrebačkom maltezeru koji je zaostao za vlasnicom na pješačkom prijelazu nakon što se upalilo crveno svjetlo.

Hladnjak između stražnjih sjedala neizostavan je detalj u moru luksuznih opcija koje nudi Audijeva perjanica/Audi AG

Čeličenje karaktera
A kad napokon izađete iz grada i odvezete se na autocestu, shvatite ćete zašto ovaj model biraju oni koji si mogu priuštiti sve. Kad putujete u A8L-u zapravo ne znate da putujete. Bez obzira prešli 200 ili 800 kilometara u komadu, iz automobila ćete izaći svježi i odmorni.

Teško je zapravo opisati doživljaj vožnje na duge staze. A8L Naprosto upija kilometre, za podlogu se drži kao zalijepljen, adaptivni tempomat radi besprijekorno – sam koči i održava optimalan razmak, a koliko god žurili ili manevrirali čak i na bezobrazno na zavojitim dionicama, udobnost putnika u kabini neće platiti danak.

Potrošnja u gradu zna premašiti 22 litre, ali na autocesti pada na 12/G. Stanzl/PIXSELL

No na jedan detalj treba itekako paziti. Silovit V8 motor toliko je snažan i brz u odzivu na gas da nećete ni primijetiti da ste u par sekundi debelo premašili ograničenje brzine. Tako je voziti testni model u Dynamic modu istinsko čeličenje karaktera, jer držati se zakona u mašini koja silovito šiba naprijed teže je nego što možete zamisliti.

Nakon sedam dana druženja s najboljim što Audi može dati, mogu zaključiti samo: Ovo je automobil zbog kojeg poželite odustati od svoje karijere i postati profesionalni šofer.

Ili barem premijer.

Foto: Igor Šoban/PIXSELL

Komentirajte prvi

New Report

Close