Pomalo tajanstveno zanimanje koje spada u sferu strateškoga komuniciranja, zanimanje spin doktor, jedno je od zanimanja koje sa sobom nosi izrazito negativne konotacije. Ipak, nedavna prometna nezgoda predsjednika Hrvatske narodne stranke Radimira Čačića u Mađarskoj, u kojoj je jedna osoba poginula, primjer je dobro odrađenog posla spin doktora. Stručnjaci iz IM&C agencije pobrinuli su se za prevenciju lansiranja ekskluzivne priče, puštanjem vlastitog priznanja Radimira Čačića širokom krugu medija i tako je osigurana trenutačna kontrola štete za njegov imidž u javnosti, ali i puno veći skandal u budućnosti. U početku su usluge spin doktora koristili samo političari, a odnedavno ih koriste i kompanije, pa čak i pojedine poznate obitelji radi formiranja određene slike u javnosti. Pravog spin doktora odlikuje vještina prepoznavanja važnosti percepcije javnosti o nekom događaju jer je ona uvijek važnija od samog događaja. Poznaju tehnologiju rada medija i njihove karakteristike, a često i sami dolaze iz medija. Imaju izvrsne veze s urednicima, posebno onim najutjecajnijima, i neprestano osluškuju bilo javnosti.
Usmjeravanje priče
Ovise o medijima, ali i mediji ovise o njima. Oni imaju “robu”, informacije koje su medijima “život”. Zapravo, oni uvijek imaju potpunu sliku, raspolažu pozadinskim informacijama pa novinarima daju anonimne smjernica o “stvarnom značenju” nekog događaja, akcije ili izjave. Jasno, u oblikovanju interpretacije i zadovoljavanju novinarske znatiželje vode se svojim interesima, odnosni interesima pojedinca ili grupe za koju rade, ali su medijima i kao takvi iznimno korisni. Hrvatski stručnjaci za strateško komuniciranje za Poslovni dnevnik razotkrivaju što je i kakvo je zanimanje spin doktor, ali i zašto se za njega vežu negativni stereotipi. Krešimir Macan, stručnjak za strateško komuniciranja u politici i krizno komuniciranje, vlasnik PR agencije Manjgura, kaže da je to samo naziv za komunikatore koji se uspješno koriste tehnikama spina, odnosno usmjeravanja priče. “Donedavno su bili specifičnost politike jer se tamo priče usmjeravaju na dnevnoj bazi, no sve češće se pojavljuju u gospodarstvu, ponajprije u kriznim situacijama”, kaže Macan. Ankica Mamić, direktorice Agencije IM&C, tvrdi da spin doktor nije zanimanje, nego da je vješt i uvjerljiv stil komuniciranja koji se može primjenjivati u svim zanimanjima. “Naravno, često se stvari pojednostavljuju pa je tako i termin spin doktor ušao u komunikacijsku praksu iako je “spinanje” ili skretanje pozornosti na određene činjenice alat koji se koristi u svakoj praksi, a svakako najuočljivije u javnoj komunikaciji”, kazala je.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu