“Ozbiljno smo rasli jer smo pozorno pratili što se događa s pažnjom kupca”

Autor: Lucija Špiljak , 18. prosinac 2018. u 22:00
Tomislav Krajačić, vlasnik i glavni kreativni direktor agencije za oglašavanje Kofein/Goran Stanzl/PIXSELL

Danas se agencije razvijaju i prilagođavaju novim trendovima, uglavnom u online komunikaciji.

Smatram da se pozitiva generalno osjeća na tržištu te da je određeni postotak na valu dobre ekonomije", kaže Tomislav Krajačić, vlasnik i glavni kreativni direktor Kofeina (KFN), nezavisne agencije za oglašavanje, odnosno agencije koja nije dio neke od velikih globalnih agencijskih mreža.

Premda su kao nezavisna domaća agencija s radom počeli usred nezavidne tržišne situacije, kada je ekonomska kriza bila na vrhuncu, u kratko vrijeme ostvarili su suradnju s ozbiljnim klijentima, što ih je pozicioniralo kao utjecajnu agenciju i uvrstilo među najvažnije domaće kreativce. U intervjuu nam je otkrio kakva je bila 2018. godina za agenciju, čime se izdvajaju, ali i kakvo je stanje na tržištu.

S radom ste krenuli 2012. u vrijeme ekonomske krize. Koliko danas imate zaposlenih i jeste li zadovoljni rastom?
Kofein je na tržištu prisutan od 2012. godine kada smo imali samo pet zaposlenih, a danas, šest godina poslije, brojimo ih tridesetak. U prilog nam idu i brojke pa uz ozbiljan rast u svim segmentima bilježimo 15 milijuna kuna prihoda u šest godina. Kako se struktura prihoda mijenjala, brojčano ćemo ostati na sličnom kao i prošle godine, no u realnosti smo rasli za više od 40 posto. Od 2012. nije se promijenio jedino naziv tvrtke. Od mikro gdje smo rasli, zapošljavali i uselili se u novi, četiri puta veći ured, do makro gdje smo trenutačno u epicentru četvrte industrijske revolucije i gdje se naša struka u potpunosti reprogramira. Čak bih se sad usudio reći da pokrivamo sve aspekte kako bismo klijentu ubrzali put do potrošača uz mindset uz koji znamo da ćemo pokrivati sve to u narednih 15 godina. Kako se godina 2018. bliži kraju, kada se sve sagleda i zbroji, bila je uspješna iz naše perspektive, iako smatram da se generalno pozitiva osjeća na tržištu i da je definitivno određeni postotak na valu 'dobre ekonomije'. S obzirom na to da smo i dalje mlada agencija, ove smo godine osjetili ozbiljan rast u svim segmentima. Za ovakvu izjavu treba imati i pokriće, a mi smo zadnjih godina proaktivno i pozorno pratili što se događa s pažnjom kupca. Nije slučajno "the storymakers" u nazivu zadnjih godinu i pol dana. Rast dolazi iz predanog rada, neodustajanja i vjerovanja u sebe i svoj tim, što se na kraju pokazalo kao ispravna formula.

S obzirom na to da ste se pozicionirali kao uspješna nezavisna agencija, s kime danas surađujete?
Kofein pokriva sve aspekte agencijskog rada, od ATL kampanja i klasičnih kanala – outdoor, TV i radio reklame – zatim izradu raznolikih POS i BTL materijala do kreiranja strategija i sadržaja na digitalnim kanalima i organizacije događanja. Kada su veliki lokalni brendovi saznali za Kofein, počeli su nas pozivati na pitcheve i natječaje na jednokratnim ili dugotrajnim kampanjama, a nije prošlo dugo dok nismo počeli raditi za brendove kao što su Ledo, Jadran čarape, Designer Outlet Croatia, Grawe, dm-drogeriemarkt. Dakle, ove smo godine potpisali ugovore i radili značajne projekte s velikim hrvatskim, ali i klijentima na stranim tržištima regija, uključujući televizijske kampanje za inozemno tržište, cjelovite digitalne kampanje i nekoliko velikih događaja. Primjerice, dobili smo povjerenje tvrtki poput Podravke i Žita za koje smo radili rebrending velikog broja proizvoda. Posebno smo ponosni na projekte u 2018. godini koji su bili kupljeni na pitchu, a pitch je bio u potpunosti off brief. 

Spominjete brendiranje proizvoda. Koliko je ono danas važno?
Brendiranje proizvoda je danas bitnije nego ikada, pogotovo kod dominacije novih platformi i kanala komunikacije. Danas imamo više mogućnosti jer više ne ovisimo o pozicijama u 30 sekundi u kojima moramo obraditi ciljanu skupinu od 9 do 99 godina. Segmentacija nikada nije bila jasnija ako smo otvoreni za nove načine komunikacije. Brending je uvijek bio najjači oblik povezivanja, samo nam cijena kanala na kojima smo se oglašavali nije nudila mogućnosti koje nam nudi danas. Customer first ponovno postaje religija u oglašavanju danas. Danas se kreativne agencije razvijaju i prilagođavaju novim svjetskim trendovima komunikacije, što se uglavnom odnosi na online komunikaciju i što predstavlja novi izazov za kreiranje komunikacijske strategije. Ne možemo zanemariti platforme društvenih mreža na kojima se nalazi gotovo pola ukupne populacije u Hrvatskoj ne samo brojem, već i pažnjom. Moja religija je 'gdje idu oči', a ne emocija ili romantika nekih prošlih vremena. Volimo i odobravamo li to ili ne, to je druga priča. Kako se, naravno, količina posla sve više odvija na društvenim mrežama, tako rastu i prihodi.  Što se budžeta tiče, dvije su vrste oglašivača – pragmatični i romantični pa su takvi i budžeti. Pragmatični ulaze sve više u kreiranje priča i brending, dok su romantični zavirili u novi svijet kako bi zadovoljili formu i čekaju što će se dogoditi. Dogodit će se to da i oni uđu u kreiranje priča i brending, samo po višoj cijeni. 

Kreativa u službi prodaje, a ne obrnuto

Na koji onda način nastojite pridobiti nove klijente?
Agencija Kofein nove klijente u 90 posto slučajeva pridobiva tako da se oni sami jave referirajući se na ono što im se posebno svidjelo na nekom projektu ili u kampanji. No, s obzirom na popunjenost kapaciteta i upita novih klijenata, aktivna prodaja atrofirala se u potpunosti. Najveći uspjeh svoje agencije vidim u rezultatima klijenata, ali i u promjenama koje smo proveli i koje su polučile pozitivne rezultate. Tako smo dokazali da stojimo iza svog rada te da radimo kreativu u službi prodaje, a ne prodaju u službi kreative.

Komentirajte prvi

New Report

Close