Kada bi socijalna mreža Facebook (FB) bila država, brojem stanovnika, odnosno korisnika, bila bi odmah iza Kine i Indije. S više od 350 milijuna korisnika (u Hrvatskoj oko 900.000), čiji se broj konstantno povećava, FB je “Meka” za oglašivače.
Kada je nastao, na internetu je već postojalo oko 300 socijalnih mreža. Za razliku od svih njih, FB je izazvao (r)evoluciju jer su korisnici prvi put počeli davati točne i istinite podatke filujući pri tome svoje profile događajima iz vlastitog života potkrijepljene fotografijama i dokazima. Istinitost podataka bila je prvi preduvjet za uspješnost oglašavanja, a zatim velike mogućnosti ciljanja kampanje oglašivača. Primjerice, prodavač tenisica na FB-u svoj oglas može ciljano prikazati osobama od 25 do 40 godina, koje se bave sportom i žive na određenom geografskom području na kojem im je dostupna njegova trgovina. Oglašavati se može prema broju klikova i prema broju prikaza. Kada korisnik FB-a klikne na oglas, oglašivač u Hrvatskoj plaća između 0,15 i 1,5 kuna. Prema broju prikaza plaća se svakih tisuću prikazanih oglasa. Taj se način preporučuje kada je cilj kampanje brendiranje jer oglas se učestalo prikazuje bez posebnog ciljanja, dok je prema broju klikova oglašivač siguran da su oglas vidjeli potencijalni kupci njegovih tenisica. No ono što je puno ugodnije za uši i novčanike malih i srednjih poduzetnika, a što sve više koriste i velike tvrtke, jest oglašavanje za nula kuna. Kako kaže Miroslav Varga, stručnjak za internetsko oglašavanje u osječkoj tvrtki Escape, ako imate samo jednu kunu, pametno je uložiti je u oglašavanje, a za dobar oglas ne treba ni toliko. Naime, na FB-u se možete oglašavati tako da besplatno kreirate profil svog proizvoda, usluge ili tvrtke te ga u svakom smislu personalizirate. To znači da, primjerice, čokoladu pretvorite u osobu, odnosno prijateljicu, koja svoja svojstva i kvalitete iznosi svojim prijateljima. Ako tvrtka na FB profilu nastupi kao da je riječ o još jednom korporativnom središtu, ne samo da neće postići cilj već će vrlo vjerojatno biti ismijana.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ja sam, ipak, uvjerenja da se Facebook oglašavanje[/url] treba prepustiti stručnjacima jer postoji niz pojedinosti s kojima nismo upoznati…
Možda nekome koristi i ovaj članak za iznajmljivače:
http://iznajmljivaci.adriaday.com/facebook/
“Hrpa lajkova za svačiji džep”
https://www.facebook.com/besplatnilajkovi?ref=hl
Uključite se u raspravu