Novi 2008 pogađa u centar trendovske mete

Autor: Marina Biluš , 26. srpanj 2020. u 14:15
Jedini detalj koji bi neke mogao spriječiti u porivu da ga odvedu u svoje garaže mogla bi biti cijena/SLAVKO MIDŽOR/PIXSELL

Testirali smo drugu generaciju malog SUV-a s najjačom dizelskom opremom.

Kada je francuski Peugeot na tržište izbacio novu generaciju 508 limuzine postalo je jasno da se taj proizvođač upustio u vrlo hrabru, ali i riskantnu dizajnersku revoluciju.

Potpuna transformacija tog modela, koja je njegovo prethodnike u tili čas otjerala u zaborav, očito nije bila tek ishitren potez, već početak posve novog serijala u priči o automobilima sa zaštitnim znakom kralja životinja.

Jednako drsko u Peugeoteu su pristupili i konstruiranju malenog 208, čije je novo izdanje promijenilo sve što smo dotad znali pa i zamjerali prijašnjim predstavnicima te linije.

Smjelim dizajnom, izvrsnom konstrukcijom i mudrim kombiniranjem vrlo kvalitetnih motora 208-icu su preobrazili u jedan od trenutno najboljih malih automobila koji konkurenciju napada bez ikakve zadrške, baš nalik nekom lavu.

Nakon ta dva ozbiljna iskoraka, Peugeot očito isto namjerava učiniti i u izuzetno kompetitivnom segmentu današnjice – onom u kojem snage odmjeravaju mali gradski SUV-ovi.

Model 2008 u svojoj drugoj “sezoni” pred kupce stavlja toliko suvremenih detalja i u dizajnu i pod haubom, da je teško i zamisliti kako netko njime ne bi bio očaran, bez obzira na to je li mu Peugeot visoko ili nisko na ljestvici omiljenih automobilskih brendova.

Ovaj test izvedbe GT Line BlueHDi 130 S&S EAT8 dokazao je kako bi na kraju balade jedini detalj koji bi neke mogao spriječiti u porivu da novi 2008 odvedu u svoje garaže mogla biti cijena, koja za ovu najjaču i opremom najbogatiju dizelsku izvedbu sa svim davanjima premašuje 230 tisuća kuna, mada početna cijena novog 2008 starta od 139 tisuća.

‘Nabildan’ u svakom pogledu

No, krenimo redom. Prvo što treba podcrtati je činjenica da je nova generacija 2008 prijašnju nadmašila u svemu, pa tako i proporcijama pa je novi model znatno prostraniji, a samim tim i daleko praktičniji i komforniji automobil što ga je itekako poguralo naprijed u smislu odabira idealnog obiteljskog vozila. S čak 14 centimetara plusa u dužini i sedam na osovinskom razmaku koji sada premašuje 2,6 metara, novi 2008 je naočigled robusniji od prethodnika.

A smjelim dizajnom eksterijera njegovi su se konstruktori dobrano potrudili da drastično multipliciraju taj efekt pa je nova generacija poprimila do maksimuma nabildane linije.

Taj je dizajnerski potpis logičan nastavak svega započetog na spomenutim 508 i 208, a mada po mom mišljenju u ovoj mini SUV varijanti ipak naginje pretjerivanju, krajnji “wow” dojam ne može mu se poreći. Jer, svidjelo se to nekom ili ne, kupci danas “padaju” na prenaglašenost, ona je itekako u trendu, a u tom je segmentu Peugeot pogodio u sridu.

130

konjskih snaga i 300 Nm ima testni model s 1,5 litrenim dizelašem

Istom strategijom dizajneri nastavljaju u interijeru u kojem su se očito vodili mišlju da ritam mora diktirati dašak više klase. I trebat će vam neko vrijeme da “snimite” sve detalje koje kabina 2008 nudi.

Ama baš svaka linija je “nabrijana” te dodatno potencirana upotrebom suvremenih materijala kojima se pokušava zagarantirati dojam raskoši, u čemu su dizajneri itekako uspjeli. Istina, ljubiteljima klasične automobilske elegancije interijera sve bi to mogao biti prevelik zalogaj, ali upečatljivost je neupitna. Najviše se u tom smislu priča o novom “dragulju” Peugeotova iCookpita, višeslojnim “hologramskim” instrumentima na vozačkoj konzoli koji spadaju u sam vrh automobilske digitalne animacije koja fascinira, ali se na nju definitivno treba navikavati.

Danas već uvelike prihvaćeni Peugeotovi “shortcuti” postavljeni na komande nalik klavirskim tipkama odlično su se uklopili u filozofiju ovog modela, no ono što me se najviše dojmilo su izvrsno konstruirana sjedala. Toliko su kvalitetna da donekle brišu gorak okus toliko puta kritiziranog “sječenog” volana zbog kojeg, kao i u svim novim modelima ove marke, u početku vožnje slijedi borba s nalaženjem vozačke pozicije u kojoj ćete spomenute high-tech instrumente uopće moći vidjeti.

Kada je o prostranosti stražnjeg dijela kabine riječ, treba imati na umu da je riječ o malom SUV-u konstruiranom na bazi 208-ice i tu ne treba imati previsoko postavljene letvice. Prostora ima, ali raskošan nije. Puno bolje u tom smislu funkcionira visoki prtljažnik zapremine iznad 430 litara.

Odličan automatik

Itekako je pohvalna odluka proizvođača da za 2008 ponudi raznoliku motorsku ergelu, bilo da je riječ o benzinu ili dizelu, a “top” testni 1,5 dizelaš sa 130 konjskih snaga i 300 Nm uistinu je pun pogodak. Uparen s jedinom opcijom dostupnom s tim motorom – automatskim Aisin 8-stupanjskim mjenjačem funkcionira zaista odlično.

Ovaj je automobil dovoljno startan, u modu vožnje sport čak i poletan, motor jamči bezbrižnu i vrlo ugodnu vožnju tijekom koje ne treba previše strahovati i od zahtjevnijih poteza. Visoke brzine postiže bez zamora, siguran je i jednako uvjerljiv i u gradu i na autocesti, a automatika brzine “šalta” nenapadno i vrlo učinkovito. Pritom je automobil udoban i na duge staze, a iako nema pretjeranih tendencija naginjanju, kao i većina SUV-ova voli ponekad ostaviti dojam ljuljuškanja.

No zato je potrošnja za poželjeti. Pripazite li s papučicom gasa ona se može vrtjeti i ispod šest litara, a u gradu je i uz naglije manevre trošio sedam ili manje.

Komentirajte prvi

New Report

Close