Nazovi kreativnu agenciju za novi proizvod

Autor: Promo , 27. prosinac 2019. u 08:32
Foto: Promo

Dokazana je činjenica da je svaka osoba kreativna, samo neki tu sposobnost iz različitih razloga zatome još u djetinjstvu i ne razvijaju je pa im za ponovno otkrivanje te vještine treba mala pomoć.

Ima li vaša tvrtka svoju verziju pametnog telefona, televizije na zahtjev ili dijeljenog prijevoza, odnosno proizvoda ili usluge koja će tvrtku katapultirati u budućnost? Imate li viziju kako će vaša tvrtka rasti, ne samo u 2020. godini, već i deset godina kasnije? Uspješne organizacije znaju kako bez kreativnosti ne mogu rasti pa često uopće niti opstati i da kreativnost treba biti prisutna u svakom odjelu tvrtke, jer povijest je pokazala da su najsnažnije upravo one kompanije, poput Applea, koje su kreativnost i inovaciju uvijek stavljale na prvo mjesto.

Kada je kreativnost na prvome mjestu, ne samo da nastaju inovativni proizvodi i usluge, već se mijenja način na koji je poslovanje organizirano, način na koji zaposlenici rade i kakav je odnos organizacije s kupcem. Primjer je recimo Caterpillar koji se iz tvrtke za proizvodnju građevinskih strojeva transformirao u tvrtku koja proizvodi možda najbolje radničke čizme na svijetu.

Današnji problemi zahtijevaju hrabar i maštovit skok u Novo, onakav kakav zahtijeva kreativnost, sposobnost izrade novih stvari ili osmišljavanja novih ideja. I nisu to samo novi proizvodi i usluge, već i novi procesi, strukture i poslovni modeli. No mogu li lideri u tvrtkama razmišljati na način da je njihova tvrtka, bez obzira na industriju u kojoj se nalazi, u biti kreativna tvrtka?

Dokazana je činjenica da je svaka osoba kreativna, samo neki tu sposobnost iz različitih razloga zatome još u djetinjstvu i ne razvijaju je pa im za ponovno otkrivanje te vještine treba mala pomoć. Tu nastupaju profesionalci koji svoj kreativni mišić vježbaju svakodnevno, a oni rade u kreativnim agencijama koje su do prije nekoliko godina taj mišić upotrebljavale samo za kreiranje reklama, dok je svjetski trend angažiranje kreativaca na rješavanju različitih poslovnih pitanja, ne samo onih komunikacijskih.

 

Nama bliži primjer ovakvog pristupa je Untouched by Light

Prvo pjenušavo vino na svijetu koje se proizvodi, prodaje i kuša u potpunome mraku. Rezultat je to zajedničkog rada hrvatske kreativne agencije Bruketa&Žinić&Grey i slovenske vinarije Radgonske gorice, a taj je potpuno nov način proizvodnje pjenušavog vina nastao kao odgovor na činjenicu da svjetlost negativno utječe na njegovu kvalitetu.

Kreativne agencije danas sve češće postaju partneri u široj kreativnoj transformaciji tvrtki, ulazeći u suradnju i prije nego je neki proizvod ili usluga uopće nastao, u fazi kada tvrtka možda stagnira i želi novi pomak naprijed, i tek treba definirati koji je to izazov s kojim se suočava i kako ga riješiti, ne samo kako bi rasla, već i uopće opstala. Zajedničkim radom kreativaca iz agencija i ljudi iz tvrtki koji imaju ogromno znanje i do u detalje poznaju svoj proizvod i svoje tržište, nastaju inovacije. Brendovi zato traže više od svojih kreativnih partnera kako bi im pomogli odgovoriti na trajnu digitalnu disrupciju pa ulažu u nove načine rada kako bi svoje poslovanje osigurali za budućnost. Zašto?

Tehnološki napredak iz dana u dan mijenja način na koji svijet funkcionira i tradicionalni modeli poslovanja ne odgovaraju dovoljno dobro na potrebe današnjeg kupca, klijenta, potrošača, odnosno čovjeka. Tako je iPhone posve preokrenuo telekomunikacijski biznis, Netflix televizijski biznis, a Uber prijevoznički biznis. Radikalno kreativno razmišljanje mijenja svijet, a zahtijeva i malo hrabrosti jer se ne može izmjeriti, ne može se predvidjeti. Da je čovjek kroz povijest sve znao unaprijed i držao se mjerljivih pokazatelja, ne bi slijedio svoju znatiželju, ne bi bio inovativan, ne bi bio kreativan. I nije uvijek potrebna revolucionarna promjena, ponekad je potrebno samo malo kreativnosti zahvaljujući kojoj ne samo da će o vašoj tvrtki ljudi više pričati, već ćete možda dobiti novi izvor prihoda.

Volvo je prije nekoliko godina lansirao sprej kao novi proizvod za bicikliste koji povećava njihovu vidljivost u noćnom prometu. Uguglajte Volvo spray. Gillette je pak prošle godine lansirao posebnu britvicu Treo namijenjenu muškarcima koji se ne mogu sami brijati, čija je konstrukcija prilagođena tomu da vas brije netko drugi. Xbox je u suradnji s Rough Guides osmislio novi razlog za kupnju videoigara, ali ne za igranje već za putovanje. Na tržište su izbacili prilično uspješan virtualni vodič kroz nove destinacije.

Još jedan primjer je American Express koji je ušao u partnerstvo s NBA ligom i lansirao osiguranje za navijačke dresove. Zvuči čudno, ali Amerikanci su 2018. potrošili oko 5 milijardi dolara na kupovinu dresova omiljenih igrača koji, osobito u košarci, nerijetko mijenjaju klubove. Međutim, s ovim osiguranjem, ako su dres kupili preko American Express kartice, dobivaju novi dres ako igrač promijeni klub.

New Report

Close