Kreativni direktor agencije Brigada za Poslovni dnevnik pojašnjava kako klasične trgovine unatoč online kupovini mogu privući kupce u klasične trgovine, i da Hrvatska ima odličnih primjera dobro koncipiranih trgovina, no to su izdvojeni slučajevi.
Što je novo u organizaciji prodajnih koncepata trgovina u smislu rasporeda polica, usmjeravanja kupaca, zadržavanja kupaca u trgovini?
Noviteti se uglavnom odnose na implementaciju interaktivnih sadržaja unutar prodajnih prostora i na iskorištavanja prodajnih metoda iz svijeta online trgovina. Veliki brendovi ulažu puno u istraživanje interaktivnih izloga, polica, zona, ali i cijelih trgovina. Od atrakcija u izlozima koje reagiraju na prolaznike te se prilagođavaju njihovim reakcijama pa do sofisticiranih analitičkih senzora koji prikupljanjem informacija iz stvarnog svijeta omogućuju kvalitetnije rezultate kampanja, rasporeda proizvoda, dizajna ambalaže i slično. Međutim, moje je mišljenje da će ispreplitanje online i offline trgovina ostati ograničeno na isključivo funkcionalne segmente poput promotivnih atrakcija ili koncipiranja prodajnih procesa. Klasična kupovina proizvoda s polica će biti zamijenjena internetom, a ono što će ljude i dalje privlačiti u stvarne trgovine je jedinstveni osjećaj i dodatna usluga u jedinstveno osmišljenim prostorima. Pri osmišljavanju unaprijeđenog koncepta bio&bio trgovina vodili smo se upravo takvim razmišljanjem. Dubinske analize pokazale su da kupci očekuju više od samih proizvoda na policama – traže savjet, razmjenjuju iskustva, istražuju. Rasporedom polica nije cilj zadržati kupce u prostoru pod svaku cijenu, već im omogućiti različite dinamike kretanja kroz prostor kako bi u svom ritmu istražili što ih zanima i doživjeli ugodnu kupovinu zbog koje će se rado vraćati. Na istom principu, ali s drugačijim ciljevima, osmislili smo prodajni koncept za Tele2 trgovine u kojem je omogućeno korisnicima da sami saznaju baš sve što ih zanima, a ujedno je umanjen pritisak na prodavače.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kad pekare preplave neku državu kao kod nas ili u regiji slično fast foodovi i dr. onda znaš da je ekonomija u lošem stanju. Centri gradova JI Europe puni su pekara i cevabdzinica,fast foodova što u razvijenom zapadu nije slučaj.
Uključite se u raspravu