Upadljiva potrošnja luksuzne robe u Europi više nije isključivo rezervirana uz dobrostojeće Europljane, Amerikance i Japance. Pad ekonomske moći i gospodarska kriza u tim regijama posljedično su dovele do toga da je ova skupina potrošača postala manje rastrošna i dobro promisli prije nego što potroši novac na luksuzne predmete. Ali srećom po Europu, prodaja luskuzne robe i dalje će rasti, i to zahvaljujući mladim kupcima s tržišta u razvoju kao što su Azija, Latinska Amerika i Bliski Istok koji u Europu doslovce dolaze trošiti novac, navodi prof. Jonas Hoffmann u članku za T. Rowe Price. Ovi novi potrošači imaju novac, želju za putovanjem u Europu i snažnu želju da pokažu svoj financijski status i dobar ukus kupovinom luksuzne robe. Ustvari, ova nova kategorija potrošača postala je ključni faktor rasta industrije luksuznih proizvoda koja je u proteklih 17 godina narasla sa 60 milijardi američkih dolara u 1995. godini na 165 milijardi u 2012. godini.
Bogati, pronicljivi i ‘gladni’ prestižnih brendova, oni nisu samo obični kupci luksuzne robe već ih nazivaju luksuznim kupcima kojima je jednako važna i prestižna destinacija na kojoj kupuju. Letimičan pogled na red ispred butika visoke mode na Avenue Montaigne u Parizu, Madison Avenue u New Yorku ili Canton Road Wealthy u Hong Kongu, otkriva kupce-turiste iz Kine, Indije, Brazila, Rusije i ostalih tržišta u razvoju. Prema istraživanju koje je proveo Bain & Company u suradnji s talijanskom organizacijom za trgovanje luksuznom robom Altagamma, 70 posto sve luksuzne robe koju su kupili Kinezi kupljena je izvan Kine, a većina u Hong Kongu. No, Europa je i dalje najpopularnija svjetska šoping destinacija, ako se ima u vidu da je tamo ostvareno 35 posto sve svjetske kupovine luskuzne robe, a sljedi SAD sa 31 posto. Baš kao i Kinezi, i brazilski pripadnici visoke bogate klase ostvaruje 80 posto posto luksuzne kupovine izvan granica vlastite države, a njihove top šoping destinacije su Miami, New York i Pariz.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu