Makeover golemog šarmera

Autor: Marina Biluš , 27. svibanj 2021. u 22:00
Najočitije osvježenje doživjela je prednja maska/Jurica Galoić/PIXSELLL

Vozili smo najrobusniji Peugeot – 5008 Road Trip BlueHDi 130 S&S EAT8.

Peugeot posljednjih godina živi svoju dizajnersku renesansu. Francuski proizvođač je, doduše, oduvijek igrao na kartu estetike i dopadljivosti, ali otkad je 2018. potpuno transformirao svoju “direktorsku” limuzinu 508 i njezinim odvažnim, ali vrlo riskantnim dizajnom pomaknuo vlastite stilske granice, iz njegovih pogona redom izlaze modeli koji vrlo uspješno privlače i poglede i kupce.

Od strategije šarmiranja očito ne misli odustati, a dokaz je i “makeover” velikog SUV-a 5008, kojeg smo na testu imali u izvedbi RoadTrip BlueHDi 130 S&S EAT8.

Riječ je o najvećem osobnom automobilu s logom lava, toliko robusnom da ga u šali često nazivaju i francuskim mini-busom.

A da 5008 ne plijeni samo momačkim gabaritima, već i trendovskim šarmom pobrinuli su se opet Peugeotovi dizajneri koji su ušminkali prethodnu generaciju ovog SUV-a.

‘Bildanje’ estetike

Najočitije osvježenje doživjela je prednja maska, upečatljiva svjetla s “kljovama” dobila su i stilsko pojačanje na samoj karoseriji pa 5008 odnaprijed sada zaista gotovo magnetski privlači. Ukupan dojam “nabildan” je mnoštvom kromiranih detalja i, sve u svemu, ušminkanom 5008 estetski bi malo tko imao išta ozbiljno za prigovoriti.

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Istom filozofijom vodili su se u Peugeoteu i pri dizajniranju interijera. Sve je dodatno naglašeno mudrim izborom trendovskih materijala, izvedba i završna obrada na visokoj su razini.

Sviđalo se to nekome ili ne, kompletna kabina pršti snažno stiliziranim detaljima, što se u današnje vrijeme pokazalo kao “must have” za brojne kupce, a takvima će imponirati i živopisna grafika na ekranima 5008-ice. Najupečatljiviji detalj interijera ostaju shortcut komande nalik klavirskim tipkama.

Jedan od najvećih aduta ovog SUV-a njegova je zavidna prostranost koju mu omogućavaju impozantni gabariti. U Road Trip izvedbi sva su sjedala u drugom redu individualna i vrlo se lako pojedinačno pomiću i usklađuju, a posebnost testne verzije je – treći red s dodatna dva sjedala “skrivena” u prtljažniku.

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Naravno, kao što je i uobičajeno za ovakav tip automobila, taj ekstra prostor za smještaj putnika može se koristiti isključivo za djecu, odrasle osobe tu zaista nemaju što tražiti.

S obzirom na ovakav tip konfiguracije prostora za putnike, onaj prtljažni je naravno morao dijelom biti žrtvovan pa je situacija sljedeća: Bez izvlačenja dodatnih sjedala prtljažnik nudi 700 l, no putuje li u automobilu svih sedam putnika, na raspolaganju ostaje manje od 200.

Ali zato potpuno obaranje svih sjedišta (uključujući i suvozačko) donosi impozantnih gotovo 2000 litara prtljažnog prostora i mogućnost da se u njega smjeste predmeti duljine do 320 cm.

Za putovanje, ne za stazu

Što se motorizacije tiče, testna izvedba opremljena je 1,5 BlueHDI motorom sa 130 KS. I mada su joj neki “prišivali” da je pretroma za ovako impozantan automobil, s tim se kritikama zapravo ne bih složila. Mada testni 5008 do 100 kilometara na sat neće potegnuti zavidnim ubrzanjem, na ponašanje motora nisam imala zamjerke.

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Štoviše, kada uspijete dosegnuti željenu brzinu, ovaj će je dizelaš uz pomoć automatskog mjenjača bez pretjeranog naprezanja održavati i omogućiti vam relativno vožnju.

Uostalom, kako i sama oznaka Road Trip sugerira, u ovoj konfiguraciji 5008 ni ne nema sportske ambicije, glavna mu je namjena da bude prostran, komforan i siguran suputnik, a sve vrline, očekivano, do izražaja najviše dolaze upravo na duljim putovanjima.

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Lakoća upravljanja ovako velikim automobilom po meni je jedan od najvećih pluseva nove 5008-ice. Mnogi će reći da mu je adut i cijena, jer početni model s porezima starta od 207.344 kuna, dok testni stoji 272.400.

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Komentirajte prvi

New Report

Close