Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ljeto bez krova nad glavom

Autor: Dubravko Kolarić
27. lipanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Pravu eksploziju ponude izazvali su takozvani CC, odnosno coupe-cabrio automobili koji su zbog metalnog krova podjednako praktični i izvan sezone

Sezona kabrioleta je u punom jeku, a danas kupci mogu birati između mnogo više automobila nego su to mogli prije nekoliko godina. Pravu eksploziju ponude izazvali su takozvani CC, odnosno coupe-cabrio automobili koji su zbog svojeg metalnog krova podjednako praktični i korisni i izvan sezone, dakle, tijekom zimskih mjeseci. Naravno, ponuda se proširila i u premium segmentu luksuznijih kabrioleta. Njemački Audi već duži niz godina na tržištu nudi nekoliko svojih modela s otvorenim krovom. Najnoviji model u ponudi ujedno je i najmanji audijev kabriolet, A3. Otvoreni automobil, nastao na osnovi kompaktnog Audija, suprotno trendu, nema metalni već klasični platneni krov. Takva koncepcija ima svoje jasne prednosti u odnosu na metalni krov. Automobil je tako ostao kompaktan poput svoje zatvorene verzije, što garantira elegantniji dizajn. Istodobno, tu je i veći osjećaj slobode zbog prednjeg stakla koje ne ulazi u prostor kabine kao na CC automobilima. Audijev kabriolet je četverosjed, no straga nema dovoljno mjesta za odrasle osobe. Posebnost A3: ovaj automobil je pravi rekorder kada je u pitanju sklapanje krova. Krov za samo devet sekundi nestaje u inače vrlo prostranom prtljažniku. Još jedna prednost je mogućnost zatvaranja krova u vožnji. Audi A3 dostupan je s dizelskim i benzinskim motorima, a osnovna cijena iznosi 245.000 kuna, što A3 čini odličnom ponudom.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ponuda motora
I najnoviji BMW-ov kabriolet je, poput Audija, kompaktni automobil. BMW-ova serija 1, za razliku od Audija, nije zadržala svoj kompaktni oblik, već je za kabrio inačicu poslužila limuzinska izvedba. Takva koncepcija nekima će se možda više svidjeti, dok će drugi preferirati Audijev karoserijski oblik. Jasna prednost BMW-a je mnogo bogatija ponuda motora. Dok Audi za A3 nudi jedan dizel i dva benzinca, BMW u ponudi uz dizel ima još četiri benzinska motora. Ljubitelji brzine kod BMW-a će se osjećati mnogo bolje jer najsnažniji motor u Audiju razvija 200 KS, dok BMW u modelu 135i nudi 306 KS. Golema snaga za ovu klasu automobila. Rivalstvo Audija i BMW-a nastavlja se i u srednjoj klasi, no ovdje je Audi u velikom zaostatku. Naime, na tržište je ove godine stigao novi A4, no njegova kabrio inačica za sada nije promijenjena i očekuje se tek za iduću sezonu. BMW, s druge strane, ostarjelom A4 kabrioletu suprotstavlja svoj najjači adut: novu seriju 3 Cabrio. Za razliku od dosadašnje prakse i većine konkurencije, nova serija 3 Cabrio je CC automobil, dakle ima metalni krov. Serija 3 Cabrio je tako osjetno dobila na praktičnosti, no istodobno je izgubila na šarmu. Zbog toga što metalni krov zahtijeva mnogo mjesta, prtljažnik, odnosno stražnji dio automobila dug je te djeluje pomalo neproporcionalno. Ipak, mnogi ovaj estetski detalj ne smatraju nedostatkom, a realno gledano, Serija 3 Cabrio je unatoč tome jedan od najatraktivnijih automobila u klasi. A atraktivnost mu dodatno povećava bogata ponuda motora. Kupac može birati između čak sedam agregata, a top model, sportski M3 cabrio, razvija čak 420 KS. Time se ovaj automobil može mjeriti s najbržima na tržištu. Istu koncepciju s metalnim krovom koristi švedski Volvo u ovoj klasi. Njihov model C70 u prošloj je generaciji bio dostupan kao coupe i kabriolet, no u aktualnoj generaciji su svojstva ova dva automobila spojena u jedan. Aktualni C70 bio je nekoliko godina prvi velikoserijski automobil ovih dimenzija s pomičnim metalnim krovom, a vrlo je popularan i danas. Cijena C70 kreće se od 331 do 393 tisuća kuna, a u ponudi je nekoliko modela s motorima snage 140 do 220 konja. U ovoj klasi svojeg konkurenta ima i Mercedes-Benz. Kabriolet CLK nastao je na osnovi C-klase, krasi ga elegantan dizajn, a posjeduje platneni krov koji se brzo podiže i spušta. Iako je 420 KS u BMW-u serije 3 doista golema snaga, Mercedes nudi još moćnije motore.

Sezona kabrioleta je u punom jeku, a danas kupci mogu birati između mnogo više automobila nego su to mogli prije nekoliko godina. Pravu eksploziju ponude izazvali su takozvani CC, odnosno coupe-cabrio automobili koji su zbog svojeg metalnog krova podjednako praktični i korisni i izvan sezone, dakle, tijekom zimskih mjeseci. Naravno, ponuda se proširila i u premium segmentu luksuznijih kabrioleta. Njemački Audi već duži niz godina na tržištu nudi nekoliko svojih modela s otvorenim krovom. Najnoviji model u ponudi ujedno je i najmanji audijev kabriolet, A3. Otvoreni automobil, nastao na osnovi kompaktnog Audija, suprotno trendu, nema metalni već klasični platneni krov. Takva koncepcija ima svoje jasne prednosti u odnosu na metalni krov. Automobil je tako ostao kompaktan poput svoje zatvorene verzije, što garantira elegantniji dizajn. Istodobno, tu je i veći osjećaj slobode zbog prednjeg stakla koje ne ulazi u prostor kabine kao na CC automobilima. Audijev kabriolet je četverosjed, no straga nema dovoljno mjesta za odrasle osobe. Posebnost A3: ovaj automobil je pravi rekorder kada je u pitanju sklapanje krova. Krov za samo devet sekundi nestaje u inače vrlo prostranom prtljažniku. Još jedna prednost je mogućnost zatvaranja krova u vožnji. Audi A3 dostupan je s dizelskim i benzinskim motorima, a osnovna cijena iznosi 245.000 kuna, što A3 čini odličnom ponudom.

Ponuda motora
I najnoviji BMW-ov kabriolet je, poput Audija, kompaktni automobil. BMW-ova serija 1, za razliku od Audija, nije zadržala svoj kompaktni oblik, već je za kabrio inačicu poslužila limuzinska izvedba. Takva koncepcija nekima će se možda više svidjeti, dok će drugi preferirati Audijev karoserijski oblik. Jasna prednost BMW-a je mnogo bogatija ponuda motora. Dok Audi za A3 nudi jedan dizel i dva benzinca, BMW u ponudi uz dizel ima još četiri benzinska motora. Ljubitelji brzine kod BMW-a će se osjećati mnogo bolje jer najsnažniji motor u Audiju razvija 200 KS, dok BMW u modelu 135i nudi 306 KS. Golema snaga za ovu klasu automobila. Rivalstvo Audija i BMW-a nastavlja se i u srednjoj klasi, no ovdje je Audi u velikom zaostatku. Naime, na tržište je ove godine stigao novi A4, no njegova kabrio inačica za sada nije promijenjena i očekuje se tek za iduću sezonu. BMW, s druge strane, ostarjelom A4 kabrioletu suprotstavlja svoj najjači adut: novu seriju 3 Cabrio. Za razliku od dosadašnje prakse i većine konkurencije, nova serija 3 Cabrio je CC automobil, dakle ima metalni krov. Serija 3 Cabrio je tako osjetno dobila na praktičnosti, no istodobno je izgubila na šarmu. Zbog toga što metalni krov zahtijeva mnogo mjesta, prtljažnik, odnosno stražnji dio automobila dug je te djeluje pomalo neproporcionalno. Ipak, mnogi ovaj estetski detalj ne smatraju nedostatkom, a realno gledano, Serija 3 Cabrio je unatoč tome jedan od najatraktivnijih automobila u klasi. A atraktivnost mu dodatno povećava bogata ponuda motora. Kupac može birati između čak sedam agregata, a top model, sportski M3 cabrio, razvija čak 420 KS. Time se ovaj automobil može mjeriti s najbržima na tržištu. Istu koncepciju s metalnim krovom koristi švedski Volvo u ovoj klasi. Njihov model C70 u prošloj je generaciji bio dostupan kao coupe i kabriolet, no u aktualnoj generaciji su svojstva ova dva automobila spojena u jedan. Aktualni C70 bio je nekoliko godina prvi velikoserijski automobil ovih dimenzija s pomičnim metalnim krovom, a vrlo je popularan i danas. Cijena C70 kreće se od 331 do 393 tisuća kuna, a u ponudi je nekoliko modela s motorima snage 140 do 220 konja. U ovoj klasi svojeg konkurenta ima i Mercedes-Benz. Kabriolet CLK nastao je na osnovi C-klase, krasi ga elegantan dizajn, a posjeduje platneni krov koji se brzo podiže i spušta. Iako je 420 KS u BMW-u serije 3 doista golema snaga, Mercedes nudi još moćnije motore.

Može i snažnije
Vrhunac ponude za Mercedes CLK Cabrio predstavlja moćni C63 AMG sa nevjerojatnih 481 KS. Osnovni model CLK osjetno je umjereniji: razvija “samo” 184 KS. No Mercedes može i snažnije i osjetno skuplje. Najmoćniji roadster ovog proizvođača nosi naziv SL. Za razliku od CLK, ovaj automobil ima samo dva sjedala i posjeduje metalni pomični krov. Najsnažnija izvedba Mercedesova roadstera je SL65 AMG. Golemi V12 agregat, opremljen s dva turbopunjača, razvija nevjerojatnih 612 KS, a cijena modela vrlo se lako može popeti na više od dva milijuna kuna. Ovaj automobil doista jamči ekskluzivnost i performanse koje oduzimaju dah. Unatoč tome što je oko 100 konja slabiji, SL63 AMG sa 525 KS popularniji je od 65 AMG inačice. Ovaj motor ne posjeduje turbo, voli visoke okretaje i odlikuje ga odličan zvuk, što su mnogi kupci prepoznali. BMW nema konkurenta u ovoj klasi, no zato ima podjednako moćan i skup kabriolet. Serija 6 u kabrio izvedbi najekskluzivniji je BMW-ov kabriolet, a u ponudi je nekoliko modela vrlo velike snage. Osnovni model tako razvija 367 KS, a top izvedbu M6 Cabrio pokreće moćni V10 atmosferski motor sa 507 KS. Audi za sada nema tako ekskluzivnog predstavnika. Najskuplji kabrio model u ponudi proizvođača iz Ingolstadta je TT Roadster. Iznimno atraktivni kabriolet nastao je na osnovi coupea TT, ima dva sjedala i platneni pomični krov. Iako izgleda moćno, najsnažniji TT ne može se mjeriti s top modelima iz BMW-a i Mercedesa. TT S Roadster pokreće dvolitreni motor s četiri cilindara i 272 KS. Cijena najskupljeg TT Roadstera iznosi oko 500 tisuća kuna, dok je slabiji osnovni model dostupan od 318 tisuća. U ovoj nešto nižoj (s obzirom na SL) klasi roadstera svoje predstavnike imaju i konkurenti: Mercedes i BMW. BMW Z4 u svojoj se drugoj generaciji već pomalo bliži statusu veterana tako da potražnja za njim blago opada. Atraktivni dvosjed s platnenim krovom u svojoj najsnažnijoj izvedbi razvija 343 konja i jedini je preostali M model s motorom od šest cilindara, iznimno cijenjenim kod ljubitelja BMW-a. Mercedesov najmanji roadster slijedi drugu koncepciju.

Najprodavaniji SLK
SLK je prije desetak godina bio prvi velikoserijski automobil s pomičnim metalnim krovom, a takvu je filozofiju zadržao i danas, u svojoj drugoj generaciji. SLK je najprodavaniji automobil ovakve koncepcije u povijesti, a interes za njim ne jenjava. Top model SLK 55 AMG pokreće motor snage 360 konja. Jedan od najsnažnijih i najmoćnijih serijskih roadstera na svijetu dolazi nam također iz Mercedesa. SLR McLaren Roadster nastao je u suradnji s legendarnim britanskim proizvođačem specijaliziranim za razvoj trkaćih i supersportskih automobila. SLR Roadster juri nevjerojatnih 330 km/h za što je zaslužan motor od sa čak 626 KS. Cijena koja je veća od četiri milijuna kuna garantira apsolutnu ekskluzivnost. Ponuda premium kabrioleta vrlo je bogata, a tržište nudi ponešto za svakoga. Bez obzira traži li kupac vozilo za obaranje brzinskih rekorda, ekskluzivan i luksuzni automobil ili pak najviše polaže na praktične karakteristike.

Kabrioleti Mini i Smart

Za one osjetno manjih apetita i plićih novčanika koji još žele voziti automobil iz premium segmenta pobrinuli su se Mini i Smart. Izvorno britanski, a danas njemački Mini, svojim je simpatičnim dizajnom i odličnim voznim karakteristikama postigao zavidnu popularnost. Mini Cabrio je dostupan sa tri različita motora, od koji najsnažniji razvija 170 KS. I to je dovoljno za veliku razinu zabave u vožnji. Najslabiji i najmanji premium kabrio dolazi iz Smarta. Ovaj osebujni dvosjed je neznatno duži od 2,5 metra što ga čini idealnim gradskim automobilom. Snaga i vozne karakteristike ovdje su u drugom planu.

Autor: Dubravko Kolarić
27. lipanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close