Naša filozofija potpuno je drukčija od drugih. Nama je u fokusu brend i čovjek pred policom u trgovini ili s druge strane šanka. Želimo sve znati o svom potrošaču: gdje i kako konzumira naš proizvod, na kojoj ga polici hladnjaka drži… Zato za mene niste čuli, a za Dimitrija Železnjaka koji proizvodi samo nekoliko tisuća boca votke jeste. Koliko je to malo ili puno, predočit ću vam činjenicom da se mi povlačimo kada neki naš proizvod na nekom tržištu padne ispod 5000″, tako se, u najkraćim crtama, predstavio Nikola Serdar, većinski vlasnik tvrtke Nimcro, trećega najvećeg proizvođača alkoholnih pića u Hrvatskoj.
On se u ovoj godini cilja popeti još jednu stepenicu – i postati drugi. Njemu nije bitno da ljudi znaju za njega, ali mu je bitno jesu li čuli za njegov Pelin ili Dalmatino. Na pitanje zašto bježi od javnosti, odgovara protupitanjem: “A znate li vi tko je proizvođač Johnnyja Walkera ili Camparija?” Serdar je u biznis s alkoholnim pićima zalutao prije gotovo trideset godina. Ideja se rodila u zrakoplovu na letu Hamburg – Frankfurt. On se za razliku od ostalih Hrvata u životu prvo bavio, između ostalog, nekretninama i tako stekao prvi kapital, a onda se bacio na proizvodnju, dok je u Hrvatskoj najčešće obrnuti put. Davne 1983. godine s partnerima je osnovao tvrtku NIM u Njemačkoj i sa svojim timom bacio se na razvijanje prvog brenda. Trebalo im je 18 mjeseci da naprave Julischku. Pri tome, pojašnjava, najmanji problem im je bila receptura (miješanje arome kruške i destilata šljive). Ništa veći nije bio ni tehnološki proces, ali su zato najviše vremena potrošili na osmišljavanje marketinške koncepcije i zaštitu robne marke. Uoči samog lansiranja Julischke na tržištu se pojavio netko tko je prije registrirao to ime, pa je Serdaru i njegovu timu trebalo dvije do tri godine da obrane Julischku. Imali su ponionicu na sjeveru Njemačke, no već do kraja 1986. bili su s Julischkom na policama Metroa, Fegra, Edeke te Rewea. Polako su počeli dolaziti i drugi brendovi. Primjerice, liker s aromom suhe i svježe smokve Dal Mata, pa votka Dalmatino, Blacky, Redy i X votka. Godine 1987. počinje surađivati s Istravinom koje je Nimcrou radilo dio sirovinske baze i distribuciju za bivšu državu. Ta se suradnja nastavila u idućih 22 godine, a zadnjim danom prošle godine okrunjena je preuzimanjem šest brendova Istravina. No Serdar nije pohrlio objaviti veliku vijest. Organizirao je prezentaciju i veliku zabavu tek kada je zgotovio rebrendiranje većine novokupljenih proizvoda u svom portfelju i tada poslovnim partnerima distributerima i ugostiteljima priopćio novost.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu