Dječak koji s plakata 'vrišti' na ministra Jovanovića da "Ostavi našu djecu", potaknuo je u Hrvatskoj mnogobrojne rasprave o pravima djece i roditelja . Plakat je ujedno i reklama mjesečnika Nacija koji se protivi uvođenju zdravstvenog odgoja u škole i podjsjeća na članak 63. Ustava RH prema kojem 'roditelji imaju pravo i slobodu da samostalno odlučuju o odgoju djece'.
Manipulacija djecom
No, što je s pravima vrištećeg dječaka i sve druge djece koja sudjeluju u reklamnim kampanjama? "Nažalost, očito je riječ o iskorištavanju djece u nastojanju da se privuče pažnja potencijalnih čitatelja mjesečnika Nacija. Jumbo plakat i naslovnica časopisa primjer su nedopustive manipulacije i stavljanja djece u negativni kontekst, naglašen nizom negativnih poruka na plakatu: prikazivanjem djeteta s ogorčenim i ljutitim, gotovo prijetećim izrazom lica, kojem se u usta stavlja prozivanje ministra (uz neprimjereno spominjanje Boga) te proglašavanje zdravstvenog odgoja 'nastranim'. S obzirom na to da su se u javnosti i prije pojave tog plakata već čuli brojni primjeri govora mržnje u vezi s tom temom, bio je to još jedan način daljnjeg poticanja i iskorištavanja negativnih emocija građana. A svako daljnje podizanje tenzija oko ovih pitanja, umjesto da se teži smirivanju, uspostavljanju dijaloga i razjašnjavanju eventualnih nejasnoća, izravno šteti djeci", govori pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić.Ako izuzmemo polemiku oko samog zdravstvenog odgoja i vratimo se plakatu, Mila Jelavić kao zastupnica dječjih prava i marketinški stručnjak Kamilo Antolović, direktor agencije K&K i član Suda časti HURA-e (Hrvatskog udruženja za tržišno komuniciranje) o plakatu razmišljaju slično. I Antolović kao spornu činjenicu koja možebitno narušava odredbe zakona i Kodeksa HURA-e vidi korištenje slike djeteta te korištenje ključne poruke: "Jovanoviću, u ime Isusovo.."
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.“Naime, mjesečnik Nacija vjerojatno je preuzeo fotografiju dječaka iz baze “stock” fotografija…”
Gospođo Nikolina, da ste prava novinarka uložili biste 24 kune da kupite mjesečnik Nacija u kojemu piše da je fotografija kupljena na servisu shutterstock.com pa ne biste morali raditi pretpostavke.
Tako je, potpuno se slažem sa “nepristranom” gđom Milom Jelavić i predlažem da tuži i Njemačku državu u Briselu – naime Nijemci su prvotno lansirali ovaj (po partiju) “skandalozni” plakat . Također, dobro je da je stala u obranu jednog civiliziranog, miroljubivog, uljuđenog ministra Jovanovića koji je uvijek spreman na dijalog sa ljudima koji misle drugačije i koji nikad ne “pljuje u ogledalo” !
Slika nije samo skandalozna zbog iskorištavanja djece, nego je i ukradena. Originalno je objavljena na plakatima kojima se u Njemačkoj prosvjedovalo protiv vjerski motiviranog obrezivanja dječaka: http://2.bp.blogspot.com/-26dosc6h_LI/T_WFdTvpHBI/AAAAAAAABAI/9VzU1o4fXao/s1600/Fingerweg.jpg
Možda je ove u Naciji, i crkvene im financijere privukla riječ Pimmel
Uključite se u raspravu